Dat ging best redelijk. Foto's van die keer zijn hier te vinden: http://www.mijnalbum.nl/Album=YGH3NZS7
Dit zijn alleen foto's van het eerste kwartier, daarna wilde Roos haar cameratje niet meer meewerken, het lensje schoof niet meer uit. Vandaag heb ik mijn camera meegenomen, die heeft het wel goed volgehouden.
Mag ook wel, hahaha!
Verslag van toen:
Liesje89 schreef:Ashley ging best goed! In het begin een groot gevecht wat rennen als een struisvogelpaard betreft.. Ze gooit haar hoofd in de lucht, spant haar halsspieren en gaat rennen. Gelukkig reageert ze ontzettend goed op je zit, zodra je je zwaar maakt gaat ze al wat rustiger. Met één ophouding staat ze bijna stil. Dus daar heb ik gebruik van gemaakt. Heb haar flink gepestZe mocht van mij best met haar hoofd in de lucht lopen, dat maakt mij weinig uit.. Als ze maar een normaal tempo aannam. En daar had ze nou juist geen zin in
Dus zodra ze harder ging, zette ik haar in stap
Om haar vervolgens na 3 passen weer in draf te zetten. Dat werd ze vrij snel zat, en na een kwartiertje ongeveer kon ik met een vrij los, maar vooral ontspannen teugeltje de bak rond rijden. Dus dat viel iig mee. Hoofd was nog niet waar ik hem hebben wilde, maargoed, ik was ook pas een kwartier bezig. Ze wilde kleine stukjes redelijk nageven, maar dat was dan voor 2 passen en dan ging dr nek er weer op
![]()
Toen hoofdstuk 2, galop. Ashley kent maar 1 tempo galop, keihard. Zodra je haar terug neemt valt ze gelijk in draf. Uiteindelijk met flink opsluiten van voren en flink bijdrijven kon ik haar iets langzamer laten galopperen. Galop vind ze echt heel moeilijk, dat merk je gelijk aan haar. Nouja, galop vind ze niet zo zeer moeilijk, alleen een normaal tempo galop is heel moeilijk voor haar. Maar dat komt vanzelf, ik denk dat er aan een longeerlijn heel wat te bereiken is wat een normaal tempo galop betreft. Zelf heb ik goede ervaringen met korte goede stukken galopperen, ipv met door laten gaan tot ze langzamer gaan. 1 Lange zijde normale galop is prima, dat kan vanzelf meer en langer
Na de galop werd ze weer wat drukken wat draf betreft, maar dat kwartje viel al snel weer. Daarna kon ik haar heel makkelijk nageeflijk rijden, en in een keurig tempo. Einddoel bereiktIk heb haar toen nog een minuut of 5 fijn gereden om het netjes af te sluiten. Ze liep toen echt heel keurig. Eigenlijk begon ze toen ook echt pas lekker te lopen. Maarja, op een goed moment moet je stoppen, dus dat heb ik netjes gedaan, haha. Heb haar aan een lange teugel uit laten draven en ook dat ging in een rustig tempo
Al met al ben ik best tevreden
Vandaag begon het al direct beter. Net tempo, dus ik kon al wat fijner losrijden. Roos heeft toen even haar stal gemest, dus van het losrijden geen foto's. Ik was heel tevreden vandaag! Komende week doe ik haar, Roos is dan op vakantie.
Ik ga geen verslag schrijven, hahaha

Commentaar op mezelf:
* Rechtop zitten
* HANDEN!! Die gaan nog steeds naar waar ze zelf willen..
* Vooruit kijken

Hier de foto's:

Daar zijn we weer

Even belonen

Dat was het weer
Ziet er al een stuk fijner uit. Ben benieuwd hoe ze aan het eind van volgende week is!
Ik heb er zin in!
Op deze foto's heeft ze mijn Ainsley zadel op, past prima gelukkig!
Roos heeft haar huiswerk in ieder geval goed gedaan afgelopen week!!!

Super hoor, meid!!
Edit: Wie denkt dat ik op 't verkeerde been aan het lichtrijden ben heeft het mis, ik zat namelijk door
Ze mocht van mij best met haar hoofd in de lucht lopen, dat maakt mij weinig uit.. Als ze maar een normaal tempo aannam. En daar had ze nou juist geen zin in
Dus zodra ze harder ging, zette ik haar in stap
Om haar vervolgens na 3 passen weer in draf te zetten. Dat werd ze vrij snel zat, en na een kwartiertje ongeveer kon ik met een vrij los, maar vooral ontspannen teugeltje de bak rond rijden. Dus dat viel iig mee. Hoofd was nog niet waar ik hem hebben wilde, maargoed, ik was ook pas een kwartier bezig. Ze wilde kleine stukjes redelijk nageven, maar dat was dan voor 2 passen en dan ging dr nek er weer op
Veel plezier komende week als Roos op vakantie is!