tica en ik @ M1 en M2 voorbereiding met les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

tica en ik @ M1 en M2 voorbereiding met les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:55

vandaag weer een heerlijke les gehad
zijn weer bezig geweest met schouderbinnenwaarts, travers en keertwendingen
moet zeggen dat dat best goed ging allemaal
ook moesten we vandaag voor het eerst proberen te appuyeren Haha!
natuurlijk gaat dit niet meteen goed maar tica probeert het wel Haha!
vriendlief heeft foto's gemaakt en die wil ik graag met jullie delen

Afbeelding
1

Afbeelding
2

schouderbinnenwaarts:
Afbeelding
3

middendraf:
Afbeelding
4

halthouden:
Afbeelding
5

poging tot appuyeren:
Afbeelding
6

travers:
Afbeelding
7

Afbeelding
8

middendraf:
Afbeelding
9

middendraf:
Afbeelding
10

aandachtspunten:
- pianohandjes
- hakken uitdrukken (zit 1 gat langer als normaal maar denk dat het toch weer 1 gat korter moet)
- stoppen met geld zoeken

tips hoe ik mijn pianohandjes kan afleren hoor ik graag
uiteraard zijn andere tips ook welkom Haha!
Laatst bijgewerkt door missanous op 28-07-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Re: tica en ik @ M1 en M2 voorbereiding met les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:01

Ze loopt lekker Nous ! En vooral die middendraf !! Vingers aflikken
Komt helemaal goed met jullie hoor straks, gewoon gaan, die M1 in ! Proberen Haha! ! Ik kom je aanmoeddigen als je je debuut hebt Ja
Oh ja een tip natuurlijk, je hakken wat meer uitdrukken Haha! !

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:26

Ziet er erg netjes uit! Let wel een beetje op je handhouding, rechtop, zonder knik in je pols. Vooral op je appuyementfoto valt dit op. Erg zonde, want verder is het plaatje super. Ik heb wel eens gelezen dat je dit met een elastiek om je pinken op kunt lossen, als je je handen dan naar beneden doet, rekt je elastiek uit en dat voelt niet zo fijn Nagelbijten / Gniffelen. Als je de appuyementfoto ziet, zou je niet zeggen dat ze dit voor het eerst doet!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:31

Mooi paardje Lachen
Denk trouwens niet dat je je beugels een gat
korter weer moet doen, ze lijken zo wel goed te
zitten.. het hakken uitdrukken word dan wel wat
lastiger maar went vanzelf denk ik.
Het kan zo lijken maar heb het idee dat je nogal
achteroverzit.. iets meer voorover en dan lijkt
het plaatje helemaal goed dacht ik zo Knipoog
Ik vind jullie wel een leuke combinatie.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:34

Denk trouwens dat dit bij [HAW] hoort..

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:00

wat een vette frontriem Haha!
ze loopt trouwens veel beter op de achterbeen en beter opgericht, dit lijkt echt op een M/Z combinatie nu Lachen en dat strekken! wordt alleen maar beter gek!
oh ja ik vind jou handen veel beter zo, minder hoog maar toch mooi gedragen. dat jij ze naar voren draaid (pianohanden of zo heet dat) vind ik niet storend en het is een ook een teken dat je best licht bent met jou handen. Je gaat veel minder snel vast houden (daar ben ik heel goed in Clown )

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:37

Ik vind het een erg leuk paardje! Haha!
Let idd wel op je handen. Er zit een beetje een gekke knik in.
En ik vind wel dat je zadel wat ver naar voren ligt? vooral op de laatste foto lijkt de schouder niet vrij te liggen

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:51

Ziet er goed uit hoor Anouska! Ik heb al heel veel zin in 4 augustus Haha! tot dan!!

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:03

wat een geweldig paard heb je zeg.
Ziet er leuk uit, en jullie komen er wel

Romy_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:13

Mooi paard! en leuke frontriem!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 23:33

Amber_ schreef:
Ze loopt lekker Nous ! En vooral die middendraf !! Vingers aflikken
Komt helemaal goed met jullie hoor straks, gewoon gaan, die M1 in ! Proberen Haha! ! Ik kom je aanmoeddigen als je je debuut hebt Ja
Oh ja een tip natuurlijk, je hakken wat meer uitdrukken Haha! !

dank je wel amber Haha!
ze loopt de laatste tijd echt weer super!
die middendraf is idd geweldig
hoop dat ik met de gelderse mijn laatste puntje in het L2 mee pik dan kan ik met het heideconcours M1 gaan starten en anders hoop ik 6 september op de NH mijn M1 debuut te kunnen maken Haha!
en ja mn hakken idd meer uitdrukken

edelweis1 schreef:
Ziet er erg netjes uit! Let wel een beetje op je handhouding, rechtop, zonder knik in je pols. Vooral op je appuyementfoto valt dit op. Erg zonde, want verder is het plaatje super. Ik heb wel eens gelezen dat je dit met een elastiek om je pinken op kunt lossen, als je je handen dan naar beneden doet, rekt je elastiek uit en dat voelt niet zo fijn Nagelbijten / Gniffelen. Als je de appuyementfoto ziet, zou je niet zeggen dat ze dit voor het eerst doet!

dank je wel Haha!
ja mn handhouding moet idd verbeteren want dit is niks Boos!
enne hoe gaat dat dan precies met dat elastiek
en ja het appuyeren pakt ze echt goed op............ze leert echt snel en probeerd ook meteen mee te doen

kippiekipp schreef:
Mooi paardje Lachen
Denk trouwens niet dat je je beugels een gat
korter weer moet doen, ze lijken zo wel goed te
zitten.. het hakken uitdrukken word dan wel wat
lastiger maar went vanzelf denk ik.
Het kan zo lijken maar heb het idee dat je nogal
achteroverzit.. iets meer voorover en dan lijkt
het plaatje helemaal goed dacht ik zo Knipoog
Ik vind jullie wel een leuke combinatie.

dank je wel Haha!
zal mn beugels dan wel nog op deze lengte houden en het een tijdje aan kijken hoe het gaat
het klopt dat ik idd iets te veel naar achter zit maar het is al een heel stuk verbeterd en uiteraard blijf ik dit verbeteren

kippiekipp schreef:
Denk trouwens dat dit bij [HAW] hoort..

mag tegenwoordig ook bij ITP Knipoog

GinnyBanshee schreef:
wat een vette frontriem Haha!
ze loopt trouwens veel beter op de achterbeen en beter opgericht, dit lijkt echt op een M/Z combinatie nu Lachen en dat strekken! wordt alleen maar beter gek!
oh ja ik vind jou handen veel beter zo, minder hoog maar toch mooi gedragen. dat jij ze naar voren draaid (pianohanden of zo heet dat) vind ik niet storend en het is een ook een teken dat je best licht bent met jou handen. Je gaat veel minder snel vast houden (daar ben ik heel goed in Clown )

dank je wel ginny Haha!
en ja het opgerichte enz gaat idd weer een stuk beter
ook het strekken gaat ze steeds beter doen en vind het echt een gaaf gezicht als ik dit terug zie op foto's Haha!
en ja mn handhouding is idd al verbeterd maar kan altijd nog beter

_Fieke schreef:
En ik vind wel dat je zadel wat ver naar voren ligt? vooral op de laatste foto lijkt de schouder niet vrij te liggen

dank je wel Haha!
moet idd die knik uit mn handen af leren maar moet erachter zien te komen hoe ik dat kan afleren
zadel is helemaal na gekeken door een zadelmaker en ligt helemaal goed
het is wel een nieuw zadel en zadelmaker heeft wel gezegd dat het na ongeveer 3 maanden gebruik even opgevuld moet worden

mandy13 schreef:
Ziet er goed uit hoor Anouska! Ik heb al heel veel zin in 4 augustus Haha! tot dan!!

dank je wel mandy Haha!
enne heb ook zin in 4 augustus hoor.........moeten nog wel ff tijd enz afspreken

_Blacky_ schreef:
wat een geweldig paard heb je zeg.
Ziet er leuk uit, en jullie komen er wel

dank je wel Haha!
en ja hoop ooit Z met haar te kunnen rijden Haha!

Romy_Sam schreef:
Mooi paard! en leuke frontriem!

dank je wel Haha!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:34

missanous schreef:
_Fieke schreef:

dank je wel Haha!
moet idd die knik uit mn handen af leren maar moet erachter zien te komen hoe ik dat kan afleren
zadel is helemaal na gekeken door een zadelmaker en ligt helemaal goed
het is wel een nieuw zadel en zadelmaker heeft wel gezegd dat het na ongeveer 3 maanden gebruik even opgevuld moet worden

Hoe je dat kan afleren. Door het steeds te corrigeren. Ik zat vroeger ongelovelijk scheef met gestrekte armen.
Doordat ik mezelf steeds corigeerde en vooral steeds gecorigeerd werd door me instructeur, Kelly en mensen die aan de bak stonden, ging ik steeds vaker netter zitten. Het is echt niet binnen een week opgelost. Want ik rij nu 2 jaar Taco en nog heb ik een soort van knik in me lijf, dat is er in al die jaren zo ingeslopen Bloos
Succes! En van je zadel, het lijkt naar voren te liggen. Ik weet het ook niet zeker. Lachen

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:39

nou ik vind het geen "poging" tot appuyeren, het ziet er (helemaal voro een 1e keer) al hartstikke netjes uit. Als ze t maar doet en doorheeft de eerste keer, dan komt de rest, netjes afwerken, vanzelf wel met wat oefening. Let wel op je handen op foto 6, daar zit erg veel verschil in zowel qua lengte als qua houding.

Tja die pianohandjes: iemand hebben die je er vooral de eerste tijd constant op wijst, net zolang tot je er gillend gek van wordt, en dan "hoor" je op een gegeven moment steeds nog die opmerkingen door je hoofd spoken: "LET OP JE HANDEN!!!!!" Dus, zoek een slachtoffer met goede stembanden Haha!

Maar wat ik vooral even wilde zeggen: WAUW die draf, vreselijk ruim zeg Pling super gang!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:20

ziet er goed uit anous!
ze loopt lekker hoor!
verder geen commentaar Haha!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:05

_Fieke schreef:
Hoe je dat kan afleren. Door het steeds te corrigeren. Ik zat vroeger ongelovelijk scheef met gestrekte armen.
Doordat ik mezelf steeds corigeerde en vooral steeds gecorigeerd werd door me instructeur, Kelly en mensen die aan de bak stonden, ging ik steeds vaker netter zitten. Het is echt niet binnen een week opgelost. Want ik rij nu 2 jaar Taco en nog heb ik een soort van knik in me lijf, dat is er in al die jaren zo ingeslopen Bloos
Succes! En van je zadel, het lijkt naar voren te liggen. Ik weet het ook niet zeker. Lachen

zal er nog meer op gaan letten dat ik mijn handen recht hou Knipoog
maar dat zal vast wel goed gaan komen Haha!

Rijerijerije schreef:
nou ik vind het geen "poging" tot appuyeren, het ziet er (helemaal voro een 1e keer) al hartstikke netjes uit. Als ze t maar doet en doorheeft de eerste keer, dan komt de rest, netjes afwerken, vanzelf wel met wat oefening. Let wel op je handen op foto 6, daar zit erg veel verschil in zowel qua lengte als qua houding.

Tja die pianohandjes: iemand hebben die je er vooral de eerste tijd constant op wijst, net zolang tot je er gillend gek van wordt, en dan "hoor" je op een gegeven moment steeds nog die opmerkingen door je hoofd spoken: "LET OP JE HANDEN!!!!!" Dus, zoek een slachtoffer met goede stembanden Haha!

Maar wat ik vooral even wilde zeggen: WAUW die draf, vreselijk ruim zeg Pling super gang!

dank je wel Haha!
en ja idd het is al appuyeren wat we doen
paardje snapt heel snel wat ik wil en wat er moet gebeuren
het afwerken word vanzelf beter door blijven te oefenen Haha!

zal mijn vriend er eens op wijzen dat hij moet blijven schreeuwen over mijn handen Haha! hij is er 9 van de 10 keer toch bij als ik rij Tong uitsteken
hopelijk dat het dan beter word Haha!
en ja ze kan heel ruim draven Haha! ben ik ook heel trots op

Martine_m schreef:
ziet er goed uit anous!
ze loopt lekker hoor!
verder geen commentaar Haha!

dank je wel martine Haha!
ze loopt idd heerlijk

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:09

Ik weet niet of jij met zweepje kan rijden met Tica?
Die kan je dan ook in je hand pakken en er goed opletten dat die dan lichtjes over je been hangt.
Zodra dat dan niet goed is weet je meteen dat je handen niet goed staan.

Overigens vind ik ook je zadel te ver naar voren liggen, ligt echt over haar schouder heen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:37

Bij het app moet je echt récht blijven zitten, nu leer je Tica dat je meer druk op je rechterkant neemt door schuin te gaan hangen. Ook lijkt het dat ze nog iets meer buiging mag aanemen.

Verder loopt Tica meer berg op, soms laat ze achter wat slapjes, maar merendeel loopt ze veel lekkerder eronder achter Lachen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:48

Zo, nou dat gaat hard met jullie zeg! Elke keer als jullie een topic openen, lijken jullie weer een klasse verder te zijn Haha!.
Ik heb dan een naamgenootje van je paardje, bij ons gaat het in iedergeval de tegenovergestelde richting op Haha!.
Goed hoor, ziet er al heel netjes uit. De Z zal ook heus wel te doen zijn voor jullie Knipoog.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 16:27

Kelly_Taco schreef:
Ik weet niet of jij met zweepje kan rijden met Tica?
Die kan je dan ook in je hand pakken en er goed opletten dat die dan lichtjes over je been hangt.
Zodra dat dan niet goed is weet je meteen dat je handen niet goed staan.

Overigens vind ik ook je zadel te ver naar voren liggen, ligt echt over haar schouder heen.

ja zou haar wel met een zweepje kunnen rijden
en mijn zadels is nog nieuw en moet nog inzakken.........als dat gebeurd is gaat hij naar de zadelmaker en word hij opgevuld

OoappeloO schreef:
Bij het app moet je echt récht blijven zitten, nu leer je Tica dat je meer druk op je rechterkant neemt door schuin te gaan hangen. Ook lijkt het dat ze nog iets meer buiging mag aanemen.

Verder loopt Tica meer berg op, soms laat ze achter wat slapjes, maar merendeel loopt ze veel lekkerder eronder achter Lachen

was pas de 1e keer dat we gingen appuyeren dus logisch dat het nog niet vlekkeloos gaat Knipoog
in het begin zat ik met travers ook niet goed maar ook dat gaat steeds beter dus neem aan dat het met appuyeren ook helemaal goed gaat komen

Youko schreef:
Zo, nou dat gaat hard met jullie zeg! Elke keer als jullie een topic openen, lijken jullie weer een klasse verder te zijn Haha!.
Ik heb dan een naamgenootje van je paardje, bij ons gaat het in iedergeval de tegenovergestelde richting op Haha!.
Goed hoor, ziet er al heel netjes uit. De Z zal ook heus wel te doen zijn voor jullie Knipoog.

dank je wel Haha!
we gaan idd heel hard en het Z gaan we halen............zijn de woorden van meerdere mensen Knipoog

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:43

OoappeloO schreef:

die middendraf vind ik er eindelijk weer een uitknallen, dat was de laatste topic veel minder, probeer alleen daarin rechtop te blijven zitten en niet achterover te hangen.

verder mis ik in alle oefeningen (sb, traver en app) wat rosa al zegt de lengtebuiging een beetje, probeer m in de sb en traver wat minder dwars te zetten en meer om je binnenbeen heen te buigen, daar heb je in heel je rijden profijt van omdat ie daardoor losser en elastischer in t lijf zal worden..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:50

Ligt je zadel wel goed? Ik vind 'm nogal ver naar voren liggen. En waar is je cap? Ook wel zo veilig. Clown

Verder ziet het er goed.leuk uit. Succes verder...

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 00:07

Nimmy schreef:
OoappeloO schreef:

die middendraf vind ik er eindelijk weer een uitknallen, dat was de laatste topic veel minder, probeer alleen daarin rechtop te blijven zitten en niet achterover te hangen.

verder mis ik in alle oefeningen (sb, traver en app) wat rosa al zegt de lengtebuiging een beetje, probeer m in de sb en traver wat minder dwars te zetten en meer om je binnenbeen heen te buigen, daar heb je in heel je rijden profijt van omdat ie daardoor losser en elastischer in t lijf zal worden..

de middendraf knalt idd eindelijk weer Haha!
mn houding ben ik idd mee bezig maar valt niet mee Bloos
zal meer proberen te buigen om mn binnenbeen en zal ook vast wel goed gaan komen Knipoog

_PassoaJus schreef:
Ligt je zadel wel goed? Ik vind 'm nogal ver naar voren liggen. En waar is je cap? Ook wel zo veilig. Clown

Verder ziet het er goed.leuk uit. Succes verder...

dank je wel
en over mijn zadel: zadelmaker heeft er een paar weken terug naar gekeken en heeft gezegd dat deze goed ligt maar dat als het zadel wat meer iin zakt hij hem wel moet opvullen
en cap gebruik ik bij mn eigen paard alleen met wedstrijden en met springen..........hoef verder ook niks over mn cap te horen is eigen verantwoordelijkheid Vork