Hengst Zouf (Shetlander) voor het eerst ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amitje

Hengst Zouf (Shetlander) voor het eerst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:30

Hallo iedereen

Voor het eerst hier op bokt: Zouf
superstoere Shetlandhengst van 98 cm groot samen met zijn ruiter Benneke
Zoufje is nu ongeveer 8 jaar oud.
Benneke spring ermee op wedstrijd tot 70 cm

Afbeelding
een gewaagde poetsbeurt Haha!

Afbeelding
met de pet op

Afbeelding
speciaal ingevlochten

Afbeelding
dressuur

Afbeelding
springen

Afbeelding
en hij kan op commando steigeren

En wat vinden jullie van onze hengst ?

theelichtje

Re: Hengst Zouf (Shetlander) voor het eerst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:46

Haha, wat een stoer beestje !!
Ik wist niet dat er iemand op reed.
Maar wow, dat beestje kan goed springen!! Bijna z'n eigen lengte!
Rijdt hij bij de LRV?

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:57

Wat een mooi shetje Haha!
Leuk setje Haha!

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:21

JA Zoefi is stoer Lachen
Over zijn naam nogal wat verwarring : eigenlijk heet hij voluit
SOUFSOUF HABIBI maar dat was voor Benneke wat te moeilijk dis is het ZOEFZOEF geworden Knipoog
Omdat hij hengst is mag hij geen LRV meedoen ... er bestaat geen klasse a( Kleine a stokmaat) L Huilen
Hij heeft wel een keer debutanten ( Trens) gewonnen maar kon helaas niet bij de jury om de prijs af te halen ( foto volgt als ik het voor mekaar krijg)
Ik wou er nog wat foto's bijzetten maar helaas lukt het me niet.
Ik zal eens info moeten vragen aan mensen die het wel weten Clown

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:47

Vindt nu echt niemand ons ZOEFIE leuk ???? Cool

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:30

Ik vind het er nietr vriendelijk uitzien maarja,

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:15

de pony lijkt dat steigerenniet zo leuk te vinden. En ze moet de pony met meer lente rijden. op de 4e foto loopt de pony helemaal opgekropt

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:28

Sorry maar ze = hij Haha! Bloos Knipoog
En het gaat om een kind van 11 jaar...
Steigeren vindt de pony super leuk, ben ik zeker van...
Maar iedereen zijn mening natuurlijk Knipoog

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:01

vind het er ook niet vriendelijk uitzien..
en waarom die sporen en zweep erbij als het maar een kind vam 11 jaar is ??
heb idee dat je zadel ook totaal niet past op de pony..
en bij steigeren hindert ze de pony ook..

veder wel ontzettend gave pony !!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:40

ja ik vind het ook geen fijn plaatje.
dat hij het steigeren niet leuk vind kan misschien een moment opname zijn maar sporen bij een kind van 11 vind ik ook niet kunnen...

de pony is wel super! en schijnt alles best te vinden, dus wel super leuk beest.

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:06

Sporen zijn maar mini knopjes, dus dat kan het probleem niet zijn... Knipoog
En het zadel: vind maar eens een goed passend zadel voor een Shetlander, geloof me, het schuift niet naar voor enz !
Die zweep, is ieder zijn eigen keuze vind ik zelf... Ik rij mijn paard ook met zweep, maar dat wil niet zeggen dat ik hem iedere keer sla ofzo hè.
Hierbij nog enkele foto's van de prijsuitreiking van de jumping:
Afbeelding
rubriek 70 cm hij kan niet bij de jury voor zijn prijs af te halen Bloos
Afbeelding

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:29

hihi ... ons Zoefje Lachen

Van grasmaaier tot sportpony Haha!

Leuk ook dat Benneke een keer ITP staat ....hij heeft het echt verdiend.
en die spoortjes ( knopjes) en die zweep ( voor aanwijzingen) >>>ach ....
Als Zoefje het maar leuk vindt Bloos

Ik weet 1 ding zeker : Zoefie is blij met Benneke & Benneke is blij met Zoefie
Daar gaat het toch om ??? Cool
Lol met je knol Vork

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:21

amitje schreef:
En het zadel: vind maar eens een goed passend zadel voor een Shetlander, geloof me, het schuift niet naar voor enz !
Die zweep, is ieder zijn eigen keuze vind ik zelf... Ik rij mijn paard ook met zweep, maar dat wil niet zeggen dat ik hem iedere keer sla ofzo hè.

dan kan je in feite net zo goed de sporen ook aflaten als je het zo stelt..
en goed passend zadel.. is geen moeite hoor. heb zelf ook shetten dus dat vind een slecht exscuus.
omdat het een shet is hoeft het maar niet met een goed passend zadel te lopen

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 23:16

dravergekkie schreef:
amitje schreef:

dan kan je in feite net zo goed de sporen ook aflaten als je het zo stelt..
en goed passend zadel.. is geen moeite hoor. heb zelf ook shetten dus dat vind een slecht exscuus.
omdat het een shet is hoeft het maar niet met een goed passend zadel te lopen

Dat bedoel ik helemaal niet!
Het zadel past de pony echt wel... Het schuift niet naar voren en ligt netjes stil op de pony, ook bij het springen Knipoog
Het is niet omdat het geen speciaal Shetlanderzadel is dat het de pony niet zou passen...

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:35

Lauss_ schreef:
de pony lijkt dat steigerenniet zo leuk te vinden. En ze moet de pony met meer lente rijden. op de 4e foto loopt de pony helemaal opgekropt

Een paard zou zelden de oren naar voeren doen wanneer het steigert dit gedrag vertoont hij/zij namelijk wanneer die voor zich op moet komen.
op commando aangeleerd is dit niet anders het paardje kan er zeker plezier in hebben en een shet doet het echt niet hoor wanneer zij het niet willen daarvoor zijn ze eigenwijs Knipoog

Verder kei stoere shet wat leuk dat er zo met hem gereden en gedaan word!!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:24

Allereerst vind ik het een vreselijk leuke pony (maar ik heb dan ook een voorliefde voor schimmels)

Ben het wel met mijn voorgangers eens dat ik foto 4 er niet zo prettig uit vind zien. Het nut van de sporen begrijp ik niet helemaal (ik zie dat je zegt dat het "maar" knopspoortjes zijn maar op de springfoto lijkt de voethouding te suggereren dat de sporen in de buik gedrukt worden). Ik vind ook dat de amazone erg ver achterop het zadel zit.

Zoals al gezegd, wel een ontzettend leuk dier en hij springt erg mooi!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:04

Het zadel past toch écht niet hoor. Het ligt teveel naar voren en als je het naar achteren zou leggen zou het op zn kont liggen. Rijd je liever met een niet passend zadel dan helemaal niet?
Verder vind ik het totale rijplaatje niet zo terwijl het een leuke pony is.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:27

Ik vind de ruiter eerlijk gezegt wat groot worden Knipoog

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:28

Zo, nu vinden jullie me vast een zeur, maargoed:
- Zadel ligt té ver over de schouder heen, belemmert het lopen. Laat een zadel aanmeten of rij zonder, dit kan echt niet.
- Jongetje is te groot, zit met zn benen in de weg (mogelijk ook door slecht zadel) en zit té ver achterin het zadel. Daardoor wordt er op verkeerde punten van het zadel gedrukt wat tot rugklachten gaat leiden.
- Pony wordt inderdaad veel te diep gereden, moet meer ontspanning zoeken en meer loslaten van voren. Die nagevelijkheid komt vanzelf wel!
- Vind de ruiter ook nog niet goed genoeg zitten om sporen te kunnen dragen. Leer hem eerst een goede beenligging aan, en spoor de pony aan (indien nodig) met zweep. Sporen zijn voor verfijning van de hulpen, als de pony de hulpen nog niet kent zou ik er ook niet aan beginnen, helpt alleen maar mee aan afstomping van het dier.
- Peesjes zijn (zover ik kan zien) véél te groot
- Steigeren ziet er totáál NIET vriendelijk uit, vraag me af of je dat zelf ook niet ziet. Oren in de nek, en met een kind aan je nek hangend lijkt me het niet fijn te steigeren.

Verder mooi dier.. Hoop dat je iets met het commentaar doet.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:04

nog een paar toevoegingen:

-de jongen draagt een spijkerbroek? Clown
-bij eht steigeren draait de hengst de het oog naar binnen van angst, dat kan komen door een plotselinge aanraking, beweging of commando..
- Ik zelf denk dat hij van alles schrikt, iemand geeft het commando (weet neit wie, maar volgens mij neit de jongen zelf), de jongen grijpt naar de nek omdat hij anders valt en de pony schrikt ervan en doet het commando tegen zin en met angst. In feite is dit een lichte vorm van verwaarlozing. Knipoog
- wij hebben precies hetzelfde soort zadel voor mijn pony gebruikt.. heb ik nog foto's van, zag er zo zielig uit dat ze een ander probeerde. Uiteindelijk een tweedehands shettenzadel gekocht en daar doet hij het prima mee.
- Zelf ook een shettenhengst. Ik zou hem absoluut nooit een STEIGERCOMMANDO leren aangezien hij dat al doet als er een ruin in de buurt is. Is bij iedere hengst anders, maar als je een keertje in het bos een merrie tegen komt merk je het wel Knipoog
Dan word hij gestraft als hij steigert, erwijl het mag.. dit moet je goed kunnen aanpakken en aangezien de rest van de tips die nodig zijn gaat dit neit lukken.. dus leer het af Knipoog
- De ruiter is btw ook aan de grote kant, hier doe ik meestal niet moeilijk over. Maar ikvind dat je hem wel eens een paar tips mag geven. Neem aan dat je ze zelf wel ziet, zo neit stuur bericht Knipoog
-sporen UIT, bij de dressuur foto lijkt het alsof hij getrokkenword en aagespoort met SPOREN
-springen: ben de enige die hier commentaar over geeft. Maar het ziet eruit als of het opgejaagd word.. Knipoog
- verder vind ik dit de belangrijkste tip: dat je het zlef niet ziet! vind ik echt heel erg Knipoog

hoop dat je er wat mee doet..

het is trouwens wel een supergave hangst.. jammer dat je er te veel van verwacht Knipoog

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 16:06

Ja de ruiter is idd te groot voor de pony, maar de pony kan zijn gewicht makkelijk dragen + denk eraan: de pony is maar 98 cm en hengst daar kun je nu eenmaal geen klein kind op zetten tenzij beestje super braaf is en totaal geen kuren heeft Knipoog
Hij zit idd wat teveel naar achter maar dit komt mede doordat hij wat te groot is en daarom ook met te korte beugels rijdt...

Over jullie mening van de sporen kan ik verder wel inkomen, toch letten wij er heus wel op dat het rijden netjes verloopt en dat de jongen niet me zijn sporen in de pony zijn buik zit te prikken...

Het zadel is niet perfect, maar het kan er naar mijn mening wel mee door, moest dit niet zo zijn zouden we er niet mee rijden !

De steigerfoto is ook maar een momentopname. Hij laat idd het wit van zijn ogen zien, dit wil niet persee zeggen dat hij angstig is. De ruiter geeft zelf het commando om te steigeren, er staat dus niemand achter met een zweep ofzo. Oren liggen niet in de nek maar keren zich naar de ruiter toe.

De springfoto is bewogen, daarom ook niet duidelijk... De pony wordt niet over de sprongen gejaagd...

Wij zijn er altijd blij als Benneke (ja een HIJ Haha! ) op Zouf komt rijden en houden alles in de gaten. Moest het voor de één of andere rede er niet mee door kunnen grijpen wij uiteraard in.
Het is jammer dat Benneke wat groot wordt voor Zouf, hij verzorgt en rijdt de pony al sinds zijn 8 jaar. Hiervoor stond de pony enkel op de wei en soms in de tuin als grasmaaier Knipoog Hij heeft er dus een sportpony van gemaakt en daar zijn wij heel blij voor. Het is toch mooi als je een ruiter vindt die eens de kwaliteiten van je pony naar boven kan halen en het beestje ook naar waarde schat en bovenal: er gewoon super veel fun mee heeft !!!

Verder was eigenlijk gewoon de vraag: Vinden jullie het een leuke pony?
Toch bedankt voor de vele commentaar, vind het alleen jammer dat wij hier bijna als dierenbeulen worden afgebeeld... Bloos

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:38

ik ben het eens met de voorgangers dus dat commentaar heb je allemaal al gehoord Knipoog verder vind ik het een leuk diertje Haha!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:06

amitje schreef:
Ja de ruiter is idd te groot voor de pony, maar de pony kan zijn gewicht makkelijk dragen + denk eraan: de pony is maar 98 cm en hengst daar kun je nu eenmaal geen klein kind op zetten tenzij beestje super braaf is en totaal geen kuren heeft Knipoog
Hij zit idd wat teveel naar achter maar dit komt mede doordat hij wat te groot is en daarom ook met te korte beugels rijdt...

Over jullie mening.. van de sporen kan ik verder wel inkomen, toch letten wij er heus wel op dat het rijden netjes verloopt en dat de jongen niet me zijn sporen in de pony zijn buik zit te prikken...

Het zadel is niet perfect, maar het kan er naar mijn mening wel mee door, moest dit niet zo zijn zouden we er niet mee rijden !

De steigerfoto is ook maar een momentopname. Hij laat idd het wit van zijn ogen zien, dit wil niet persee zeggen dat hij angstig is. De ruiter geeft zelf het commando om te steigeren, er staat dus niemand achter met een zweep ofzo. Oren liggen niet in de nek maar keren zich naar de ruiter toe.

De springfoto is bewogen, daarom ook niet duidelijk... De pony wordt niet over de sprongen gejaagd...

Wij zijn er altijd blij als Benneke (ja een HIJ Haha! ) op Zouf komt rijden en houden alles in de gaten. Moest het voor de één of andere rede er niet mee door kunnen grijpen wij uiteraard in.
Het is jammer dat Benneke wat groot wordt voor Zouf, hij verzorgt en rijdt de pony al sinds zijn 8 jaar. Hiervoor stond de pony enkel op de wei en soms in de tuin als grasmaaier Knipoog Hij heeft er dus een sportpony van gemaakt en daar zijn wij heel blij voor. Het is toch mooi als je een ruiter vindt die eens de kwaliteiten van je pony naar boven kan halen en het beestje ook naar waarde schat en bovenal: er gewoon super veel fun mee heeft !!!

Verder was eigenlijk gewoon de vraag: Vinden jullie het een leuke pony?
Toch bedankt voor de vele commentaar, vind het alleen jammer dat wij hier bijna als dierenbeulen worden afgebeeld... Bloos

Weer komt het op mij over alsof een shetlander alleen maar is om op te rijden. Wees realistisch, als de jongen er niet meer op kan (wat je zelf ook wel kan zien) zeg het hem, er zijn zat leuke dingen die hij alsnog kan doen maar niet erop!

Als het zadel niet perfect is rij er dan niet mee. Simpel zat.
Je hebt het hier wel over een paardenrug en die kan voorgoed ver** worden door een slecht passend zadel.

Volgens mij moet je toch even goed kijken naar de foto van het steigeren. Er zit verschil tussen keren naar de ruiter om te luisteren (dan liggen ze niet plat in de nek) of echt in de nek, zoals hier te zien.

Het is inderdaad fijn een ruiter te hebben die de kwaliteiten van de pony naar boven haalt, maar zoals eerder gezegd, wees realistisch. Er zijn andere dingen waar de pony ook goed in zal zijn..

Verder is het inderdaad een mooi diertje..

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:22

Citaat:
Weer komt het op mij over alsof een shetlander alleen maar is om op te rijden. Wees realistisch, als de jongen er niet meer op kan (wat je zelf ook wel kan zien) zeg het hem, er zijn zat leuke dingen die hij alsnog kan doen maar niet erop!

Als het zadel niet perfect is rij er dan niet mee. Simpel zat.
Je hebt het hier wel over een paardenrug en die kan voorgoed ver** worden door een slecht passend zadel.

Volgens mij moet je toch even goed kijken naar de foto van het steigeren. Er zit verschil tussen keren naar de ruiter om te luisteren (dan liggen ze niet plat in de nek) of echt in de nek, zoals hier te zien.

Het is inderdaad fijn een ruiter te hebben die de kwaliteiten van de pony naar boven haalt, maar zoals eerder gezegd, wees realistisch. Er zijn andere dingen waar de pony ook goed in zal zijn..

Verder is het inderdaad een mooi diertje..

Dus je vindt de ruiter te groot voor de pony ?
Sorry, maar heb echt al ergere gevallen gezien !!! Hij is aan de grote kant, maar het gaat zeker nog, de pony kan hem makkelijk zat dragen !

En op de foto liggen die oren echt niet plat in de nek... maarjah Bloos

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:54

vraag me af of de ts een bord voor dr kop heeft...

je geeft zelf al aan dat de ruiter met te korte beugels rijd dat zegt toch al genoeg ??
waarom gaan jullie niet mennen met de pony ? zo krijgt hij ook z'n beweging.

en maakt jou dus niet uit of het zadel niet helemaal goed ligt ?
bedoel lot van ruggetje van je pony ligt in jou handen...