Ullah @ schriktraining

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

Ullah @ schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:36

Dit ben ik met mijn paardje Ullah

Afbeelding

wij hebben vandaag schriktraining gehad bij ons op stal. Van tevoren was ik best een beetje zenuwachtig. Ullah is een 20-jarige dominante en eigenwijze merrie en heeft 8 jaar op een manege gelopen. In deze 8 jaar heeft ze veel kennis opgedaan over hoe je je niet hoeft in te spannen en hoe je je ruiter het beste ziekt.
Ik heb de afgelopen maanden ook best veel problemen met haar gehad door haar dominante gedrag. De laatste rijd ik dus niet echt veel en doe ik vooral veel leuke dingen met dr zoals vrijheidsdressuur en wandelen. Hierdoor is het allemaal wel weer wat verbeterd en heb ik er dus ook weer af en toe op gezeten. Vandaar dat ik toch erg graag deze schriktraining met haar wilde doen. Ik had wel een back up voor als ik niet meer durfde, maar gelukkig is dit niet nodig geweest.
Bij de schriktraining mocht je geen zweep en geen sporen gebruiken (gebruik ik toch al nooit)

hier luisteren we aandachtig naar de uitleg van de instructie
Afbeelding

en hier mogen we de bak in

Afbeelding

de bak verkennen

Afbeelding

Afbeelding

hierna heb ik een poging gedaan om over het zeiltje te lopen. mevrouw was totaal niet onder de indruk. Ze vond het zeiltje zelfs zo leuk dat ze er niet meer af wilde. En telkens maar schrapen zodat de mensen van de training hem weer recht moesten leggen.

ruiken aan een bak met allemaal lege flesjes erin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze flesjes vond ze zo geweldig dat ze niet meer uit de bak wilde. Telkens als we hierlangs kwamen wilde ze die bak in en hier ook in blijven staan.

hier gaan we richting het poortje. Dit bleef ze spannend vinden

Afbeelding

en hier begon ze met staken

Afbeelding

uiteindelijk wilde mevrouw geen stap meer verzetten en reageerde niet meer op mn benen. Ik mocht toen toch een zweep pakken (niet gebruiken verder) voor het idee. Hierna ging het iets beter.

En daar beloon ik haar dus ook uitgebreid voor

Afbeelding

helaas was hierna de batterij van de camera op. We hebben nog veel andere leuke dingen gedaan met o.a. vlaggen, een bladblazer en een rookmachine.
Haar gedrag was niet super maar wel redelijk rustig. Ze heeft wel veel stilgestaan en dan het liefst in de bak met flesjes en op de zeiltjes. Ook liep ze achter de mensen van de training aan omdat weleens lekkers bij zich konden hebben. Op een gegeven moment werd ik hier zo melig van dat ik haar maar een beetje heb gelaten. Het is een erg leuke middag geweest.

Tips of commentaar welkom.

aleida_thijs

Re: Ullah @ schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:28

Goede oefening voor alle paarden! Leuk en leerzaam zo'n dagje, lijkt me Lachen

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:50

Ziet er tof uit.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:57

Altijd leuk schriktrainingen! Lekkere dikke dame heb je onder je kont.. ze is drachtig hoop ik..?

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:33

Ik hoop idd ook dat ze drachtig is, anders mag ze wel heel snel wat gaan afvallen Scheve mond
Verder vind ik dat je paardje het braaf doet met de training!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:03

Hey, jullie hadden ook leuke dingen zeg tijdens t schrikparcours!
Zo te zien hebben jullie je goed vermaakt OK dan!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:09

leuk èn leerzaam zo'n schriktraining! hadden jullie een speciaal iemand ingehuurd?

en nee, heb in profiel gekeken, maar volgens mij is ze niet drachtig Ach gut

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:29

Ze is inderdaad niet drachtig, ze is veel te vet. En dat terwijl ze bijna niets te eten krijgt. Iemand nog tips om haar verantwoord te laten afvallen?
Ik was inderdaad wel heel trots op haar dat ze de training zo goed deed. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik weet eigenlijk niet welke trainer we hadden. Deze was wel eerder bij ons op stal geweest. Ik geloof wel een bekende.