Carona @ F8 dressuur (onze eerste proef!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Carona @ F8 dressuur (onze eerste proef!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:25

Even wat over Carona:
Carona is mijn verzorgpaard, ik doe haar nu ruim 2,5 jaar. Lachen Ze wordt op 10 juni dit jaar 24, het is dus al een oude tante. Clown Het is een paard dat erg veel heeft meegemaakt, maar toch is ze nog erg fit voor haar leeftijd. Ja
Ze is Z springpaard geweest tot haar 9e, daarna is ze 13 jaar lang manegepaard geweest op manege Eldorado te Soest. Ik ga niet het hele verhaal vertellen, dat duurt wat lang, maar dan weten jullie dat. Vork
Afbeelding
Afbeelding
Natuurlijk moet ik de baas even pesten door zo veel mogelijk hooi in de poetsbak te deponeren. Vork
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de les rijd ik haar wel wat meer nageeflijk, maar omdat Carona dan tussendoor haar hoofd nog wel eens omhoog doet, vond ik dat het netter toont op een proef om gewoon een constante aanleuning te hebben.
Je mag commentaar geven op mijn rijden, maar niet op mijn tenen/kapstokvoeten. Ik ga telkens door mijn enkels op het moment dat ik mijn tenen naar binnen doe, dus dit kan ik niet veranderen. Bloos

Maartje1990

Re: Carona @ F8 dressuur (onze eerste proef!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:13

Ziet er goed uit Din!! Ze ziet er inderdaad nog erg goed uit voor haar leeftijd! Kan natuurlijk ook niet anders met zo'n géweldig verzorgster *LOL* Mooie witte 'pootjes' heeft ze ook Haha! Wat mij op het eerste gezich zo opvalt zijn je 'pianohandjes' (dus handen rechtop!) en ik mis een beetje de knikjes in bij je ellebogen/arm enne.. ik weet niet wat je op die laatste foto aan 't doen bent met je armen.. ziet er ook 'iets' minder charmant uit Huilen van het lachen

Heb je de Jury ook gezegt dat je uhm.. door medische redenen oid je tenen niet naar binnen kan doen? (zou zonde zijn als je daar dan namelijk aftrek op krijgt terwijl je er niks aan kunt doen Knipoog)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 22:15

Haha, ik weet ook niet wat ik daar aan het doen was. Clown Ik was me waarschijnlijk gewoon aan het concentreren op die galop. Bloos

En nee, ik vertel de jury nooit iets over mijn enkels, want er is officiëel niets mis mee.. Vork En er wordt ook niet zo zwaar op hoe je je voeten houdt gelet gelukkig. Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:16

nou.. ik rijd ook f proeven ... en ik weet héel zeker dat hier écht wel iets van op mijn briefje had gestaan als ik ze zo had Tong uitsteken

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 22:19

Ik heb er eigenlijk in de F1 t/m F8 nog nóóit commentaar op gehad. Vork

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 08:42

zijn mooie foto's. alleen vind ik ze nog net iets meer ontspannen mag lopen. Ze houd haar hoofd lijk ech omhoog. Daarbij bedoel ik niet van trek ze aan de teugel he. Gewoon iets lager proberen Haha!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:44

top! OK dan!
ik kan alleen maar hopen dat die van mij er ook zo uitziet als hij 24 is!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:15

Beestje ziet er idd nog erg goed uit voor zijn leeftijd. Haha! Heeft het vast erg goed daar. Knipoog
Toch vind ik het jammer dat je hem tijdens de wedstrijd anders rijdt dan in de les. Lachen Als je gewoon consequent blijft rijden (Op wedstrijd exact hetzelfde als waar je in de les naar traint) krijg je een mooier geheel. Paard loopt er ook steeds uit met de neus. Ben erg benieuwd naar foto's van tijdens de training. Lachen Succes ermee. OK dan!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:22

om 24 jaar te worden/zijn ziet ze er echt nog super uit !!!

Blue_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:43

paard ziet er echt nog goed uit voor 24 jaar oud zijnde

Probeer je armen niet zo stijf te houden, maar hou er een buiging in, en let een beetje op je handen dat je ze rechtop houdt.

Wat mij opviel bij de foto's dat je naar de camera rijd (zoals bijv. foto 5) is dat je je benen/voeten ook niet aan beide kanten gelijk aan het paard hebt liggen. De een wat verder naar voren of achter of opzij. Wanneer je hulpen geeft op dat moment kan ik begrijpen dat je dat doet, maar dit zijn geen hulpen lijkt mij Lachen

Je tenen mogen we het niet over hebben, maar heb wel een tip:
rij een keer zonder stijgbeugels en let er dan op dat je beenligging wel goed blijft. Dus niet dat je eraan gaat wennen om je benen ook te draaien (dat gebeurd wanneer je je voeten naar buiten draait) Let er ook op dan dat je wanneer je zonder beugels rijd, je voeten wel naar binnen hebt.

Verder lijkt het dat je bijv. bij foto 12 de wending met je handen rijd, maar dat is niet goed te zien. Probeer ook wat been bij te geven als dat zo is Lachen

Mijn commentaar is overigens vriendelijk bedoelt, niemand zit perfect namelijk. Het zijn enkel dingen die mij opvallen Knipoog

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:37

hoort dit niet bij horses @ work?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 20:47

charlotvanre schreef:
zijn mooie foto's. alleen vind ik ze nog net iets meer ontspannen mag lopen. Ze houd haar hoofd lijk ech omhoog. Daarbij bedoel ik niet van trek ze aan de teugel he. Gewoon iets lager proberen Haha!
Zoals ik er al bij vertelde, doe ik dat in de les wel. Ja
Maar omdat ze dan tussendoor nog wel eens haar hoofd omhoog doet, heb ik samen met de eigenaar besloten dat het er netter uit ziet als ze niet zo laag loopt en gewoon haar hoofd de hele proef op één hoogte heeft. Knipoog

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 20:49

emjam schreef:
hoort dit niet bij horses @ work?
Ik denk van niet, want dit zijn niet alleen maar rijfoto's.

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:47

mooie foto's dien! Ja was ff vergeten hoe lief ze er ook al weer uitzag Lachen idd, je hebt nogal pianohandjes, maar je ging vast gewoon errug op in het moment he Bloos
ach, iedereen heeft wel iets moet je maar denken, en dit is juist handig, kan je daar weer aan werken in de les Lachen verder ziet het er leuk uit! wat had je voor score?