Tjonge jonge
Lekker hoor paard zijn bij de familie Schipper.....
Voel ik me eindelijk veilig genoeg om te gaan liggen in mijn paddock en is het qua zonneschijn weer eens lekker genoeg om het er uitgebreid van te nemen word je binnen de kortste keren weer in de benen gejaagd!
Ik sta hier nu zo'n drie maanden en vermaak me over het algemeen prima, bij tijd en wijle neem ik eens een spurt, bok en steiger wat in de rondte maar hou ik me vooral bezig met datgeen wat ik het liefst van alles doe, namelijk eten!
Ik heb goed zicht op wat de baasjes doen, ik kijk namelijk zo door het raam de woonkamer in en daarbij kan ik ook prima zien wat er op de toegangsweg gebeurd.
Nu ik dus wel begrijp dat ik hier bereveilig sta besloot ik om een lekker tukje te knappen in de zon en ging er dus eens lekker voor liggen.
De baas die buiten wat aan het rondrommelen was zag dit blijkbaar onmiddelijk en waarschuwde de bazin, welke achter haar laptop aan het werk was.
Blijkbaar heeft zij hem aangemoedig om wat foto's van me te maken, ik bleek er erg schattig uit te zien namelijk (jaa duuhuuh wat wil je ook met zo'n smoeltje als het mijne)
Kijk, zo lag ik erbij

Zodra er iets over de weg reed keek ik even om te zien of ik nog altijd veilig was

waarna binnen 10 seconden mijn hoofd weer hier lag

Blijkbaar is de bazin toen zonder dat ik het hoorde (het waaide nogal hard en ze deed erg zachtjes met het hek) in de paddock gekomen want ineens stond ze naast me, ze zei zachtjes mijn naam zodat ik me niet te pletter zou schrikken en raakte mijn hals aan.
Ze heeft me weleens eerder betrapt toen ik lag maar dat ik al zeker 2 jaar geleden toen deed ik een tkje in de stal bij Sjaak maar zodra ik haar toen zag sprong ik direct overeind, ik kende haar toen nog niet zo heel goed als ik nu doe, dat moet even gezegd.
Maar afijn ze stond dus ineens naast me....

ik deed net alsof ik haar niet hoorde en sliep rustig verder

Waarop de baas (met het fototoestel) zich afvroeg of het stukje stokbrood wat hij me even daarvoor had gegeven misschien slecht gevallen kon zijn, hahhahahahaa ze werden al bezorgd!
Inderdaad ongerust geworden liep het vrouwtje eens rond me heen, "hij zal toch geen koliek hebben?"

"Nee, dan zou hij veel onrustiger zijn"
"Ja maar moet je hem horen kreunen!"
"Dat is van genot, toch?................."
"Hmmm wacht ik jaag hem wel overeind" hoorde ik haar zeggen maar ik was niet echt van plan om vlot op te staan, omdat ze nogal aandrong ging ik dus toch maar overeind, zucht..........

Heb je nog een stukje stokbrood voor me toevallig?
Voor de moeite??

Welnee, in tegendeel!!
Zodra ik stond gig ze ook nog met haar oor tegen mijn buik om te horen of ze mijn darmen wel hoorde rammelen, nou ja zeg......
Sta ik daar nou speciaal voor op?

Nou ja zeg, ik ben nog altijd slaperig hoor!

Laat me nou maar dan dut ik nog eventjes verder, staande dan, dat wel.....

Update van de bazin; Er was gelukkig niks met Tom aan de hand hij lag gewoon lekker en ik schaam me nu dat ik hem overeind heb gehaald.
5 minuten nadioen stond ie met een afgesnoeide tak te stoeien daarna is ie weer hooi gaan eten en daarmee is ie nu nog steeds bezig