Icelander schreef:Ja, geduld is een schone zaak! maar ik kan zonder haar te rijden ook volop van haar genieten, gelukkig! en ik heb er nog een rijpaard naast! maareuh, nou ben ik even benieuwd; wat betaal je nou voor zo'n opfok?
Hoi, ik heb Hákon bij www.folda.nl staan. Ik kreeg Hákon afgelopen zomer en kon hem toen niet meer bij de begrazing van www.nsijp.nl inschare, daar worden de groepen geloof ik per april gevormd en dan kan er niets meer bij in principe, tenzij je nog een vriendinnetje erbij kan vinden dat ze samen gaan. Die is goedkoper dan Folda, net wat Bleikja zegt, daar zit ontwormen en bekappen al bij in begrepen en het natuurgebied is gewoon schitterend.
Nu kwam Hákon bij me als een erg ziek paardje, enorme achterstand, dus wilde hem liever niet naar de begrazing via het NSIJP, omdat ik graag de dagelijkse controle wilde. Bij Folda (ligt bij Barneveld, wat ook lekker in de buurt is voor me) betalen we vanaf 1 januari €40 pm, zonder iets inbegrepen..maar het geeft me wel een erg fijn gevoel dat ik binnen kan wandelen wanneer ik wil en dat de beheerder hele dagen aanwezig is, gezien het een zorgboerderij is, dus hij spiekt geregeld even bij de paarden en die zorg extra heeft Hákon nog steeds nodig..hij staat in de hengstengroep met dacht ik 10 andere hengstjes van zijn leeftijd met 2 ouderen erbij (2 of 3 jarige, dat weet ik niet) en Heidi, onze andere jaarling staat in de merriegroep welke allemaal verschillende leeftijden heeft. Ik mis ze wel enorm, komt doordat we zo intens bezig met ze zijn geweest om beter te krijgen, althans met Hákon en nu opeens is het zo stil zonder ze, maar het is wel erg mooi hoor, spelen met de anderen en de volle ruimte hebben om sprintjes te trekken, ideale opgroei/speelplaats voor ze.