Bij deze wil ik de afscheidsfoto's laten zien van Lady, deze zijn gisteren en vandaag gemaakt.
Lady wordt komende woensdag op 11- jarige leeftijd ingeslapen....
Stukje geschiedenis van Lady...
Lady heeft ''vroeger'' een ongeluk gehad, waarbij haar achter knieën een fikse klap hebben opgelopen en haar kniebanden beschadigd waren. Dit hoefde opzich niet zo'n probleem te zijn, mits Lady goed getraint zou worden. Als Lady goed getraint zou worden, zou er een goed spierkapsel vormen, die een groot deel konden opvangen. Het enige wat zij dus niet kan is op rust of licht werk... Want dan komt ze met haar knieën in de knel en schieten deze continue op slot.
Voor een tijdje terug begon Lady steeds minder lekker te lopen... Op linksvoor begon ze onregelmatig te lopen. In dit beentje heeft ze ook artrose. Lady werd nukkig en had geen plezier meer in het rijden. Dit kwam voor een deel ook uit haar rug. Voor 3 weken terug is de DA geweest en heeft haar toen ook gekraakt. Verder werd ze weer intensiever en beter getraint. Met haar rug ging het bergopwaarts en begon ze steeds beter te lopen, helaas was dit niet het geval met haar been.
Doordat Lady dus zo ontzettend last heeft van d'r knieën kunnen we haar echt niet uit de trainig halen. Dit hebben we altijd al geweten, op het moment dat zij kreupel zou worden moet ze dus weg.. Kan niet anders... Helaas is nu het moment voor haar op een nog maar 11-jarige leeftijd aangebroken. Het is niet eerlijk naar het paard toe, om haar nu door te trainen en te kijken of het misschien over gaat. Ze heeft pijn en is niet in d'r doen. Dit is een paar weken geprobeert, maar het werd er niet beter op. Dus de knoop is doorgehakt, Lady wordt komende woensdag ingeslapen.
Ik ben er ontzettend verdrietig van en weet niet zo goed wat ik zonder haar moet.

De komende 2 dagen gaan we proberen te genieten van onze tijd nog samen.

Bedankt voor het lezen+ kijken.
Groetjes, Sanne