Tinker Dyco Helaas Sokkenloos. Tinker Déclan wilt spelen !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Tinker Dyco Helaas Sokkenloos. Tinker Déclan wilt spelen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:57

Pppff hier zat ik al bijna 2 jaar tegen aan te hikken.
Dyco heeft altijd last gehad van mok.
Voor ik em kocht stond hij vaak maanden in de mest tot zijn knieen dus niet verwonderlijk.
En iedeen weet eens mok bijna altijd mok.
Vaak was het minder na behandeling dan weer terug. Ik wilde Dyco zijn mooie dikke sokken echt niet knippen. Maar nu heeft hij echt weer een opvlakkering om U tegen te zeggen de stakker.
Vorige week toen ik langs de paardenmelkerij ging zeiden ze ook dat hun hengst hier erg last van had ze hadden in juni zijn sokken nog geschoren maar daar zag je nu niks meer van dat was de doorslag !
Ik kreeg een creme van de da die ik nog niet geprobeerd had dus toch maar eens de knoop doorgehakt en alles eraf! Gruwelijk !! De eerste stukken had ik er echt hartpijn van.
Maar ojee wat een sokken !!! Zoveel zo dik ik bleef maar knippen aan 1 voet zeker 20 min! En mijn vingers verkrampten. Ik naar huis versterking halen mams natuurlijk ! Samen hebben we nog een uur geknipt voor de klus geklaard was !! Hier zijn de foto's !
Niet geschikt voor de zwake "tinkersokkenliefhebber" maag
1ste kale sok vanachter
Afbeelding
Toen mams erbij gehaald voor versterking moet je zien wat een hoeveelheid !!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
4 kale tinkervoeten Huilen
Afbeelding
En smeren maar. Wat glimt hij mooi in de zon.
Afbeelding
Afbeelding
Totaalbeeld. Lijkt al bijna op een sportpaard Haha! Knipoog
Afbeelding
Toen vond Déclan dat Dyco genoeg aandacht had gehad hij wilde ook!
*"Mmm wat kan ik doen om de aandacht te trekken?"*
Afbeelding
Jhaa ik pik de oude vuile stalhanddoek !
Afbeelding
Oké jongen dan gaan we wat spelen!
Afbeelding
Hij vond t allemaal prima liep ook niet weg als ik de handdoek afdeed hij vond t echt een leuk spelletje
Afbeelding
KoekKoek nog !!
Afbeelding
We maken er ineens een zadeldekje van.
Blé blé niks aan zegt Déclan en steekt z'n tong uit.
Afbeelding
Zak vol sokken opruimen vonden ze leuk !
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F78XI44K.jpg

Pradaatje

Re: Tinker Dyco Helaas Sokkenloos. Tinker Déclan wilt spelen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:04

Agh zijn ze eruit eindelijk toch afgegaan.. Hopelijk gaat het dan snel beter Ach gut
Déclan ziet er goed uit zeg!
Succes met het behandellen verder!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:21

Heel wijs besluit, niet leuk wel zo handig Lachen
Ik ben zelf een groot voorstander van zinkzalf en evt cavilon spray er over Lachen Succes er mee!

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:29

Oke, Heel jammer maar ik vind het heel erg stom van je om zijn sokken er af te halen, Mijn tinker heeft ook chronisch mok en we hebben hem op de mokkruiden gezet het werkt goed alleen het duurt wat langer, Je moet natuurlijk ook wel met mokcreme smeren maarja,Ik zelf zou ze nooit afknippen want het duur zo lang voordat het aangroeid wel een paar jaar licht ook aan het paard hoor:)
Sucses en anders kan je me pben over die kruiden werk super goed het gaat van binnenuit.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 21:45

@Letizia: jou 2 middeltjes ken ik nog niet heb je er meer info over? Een afbeeliding of verkooppunt? Helpt het goed?

@Srtha: Ieder zijn mening he Srtha zou ik zo zeggen.
op een jaartje zijn ze weer terug aangegroeid in dyco zijn geval zelf minder denk ik kijk anders maar eens in mijn profiel hoe kort zijn manen nog niet zo lang geleden waren vooral zijn voorpluk. Omdat die kruiden bij jou paard werken wil nog niet zeggen dat ze bij elke tinker werken.
Dyco krijht kruidenmengeling, verse groentjes en fruit, droog hooi, vitamines en heeft bachbloesem terapie gehad. Op medisch vlak 3 mokcremes, iso betadine schmpoo, gewone iso bethadine...en ik ben er al 2 jaar mee bezig dus misschien iets minder snel een oordeel vellen of toch zeker een andere woordspeling gebruiken als het woord "stom"

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:26

Zink kan je bij de drogist of apotheek kopen, kost geen drol, het droogt in en werkt vocht afstotend, Cavilon doet in princiepe niks, maar legt een filmlaaje over de huid heen zodat er geen ontlasting en urie bij kan komen, dus eerst zink en dan cavilon, maar je kan ook alleen zink gebruiken hoor, kost 10x minder dan al die mokzalfjes en werkt 10x beter Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:33

Het doet wel even pijn om te zien Knipoog
Maar ja, als niks anders meer werkt..
Hopelijk krijg je zijn benen nu goed mokvrij en groeien zijn sokken weer mooi vol terug Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:48

Wat goed dat je toch de knoop door hebt kunnen hakken, na alles wat je al zo knap met deze prachtige Tinker hebt bereikt.
Ik hoop ontzettend dat dit wel mag werken.