Ik lig nog steeds dubbel als ik er aan denk 
Het verhaal vooraf:
Ik studeer 3 maanden in Galway, Ierland. In al die tijd dat ik hier ben (2.5 maand nou) heb ik nog geen enkel paard van écht dichtbij gezien, laatst staan aangeraakt, laat staan gereden! Had al wel gebeld met een Equestrian Centre in de buurt, maar daar nooit weer wat van weer gehoord. 2 andere vriendinnen opgetrommeld, weer gebeld en we konden vandaag komen. Daar gingen we dan!
Eindelijk weer paardrijden!
We zouden een scenic trail gaan doen, ook geschikt voor beginners. Om 1 uur waren we daar, en er was net een hele bups kleine kindertjes op nog kleinere ponietjes aan het rondrijden. De ponietjes deden hun uiterste best om de hindernissen te omzijlen, terwijl de kindertjes hun uiterste best deden (getooid in mini capjes en laarsjes
) om de ponietjes óver de hindernis te krijgen
De les was over, en drie pony's werden achtergehouden. Jep, die waren voor ons! Ik mocht op een vos, Elvis. De grootste die er was
Afijn, opgestegen en al, kwamen er drie kinderen aan (12/13) met drie halstertouwen. Het zal toch niet?... Jep, de halstertouwen werden vastgeklipt, en wij werden uit de bak geleid. Misschien voor het stuk langs de weg? Gezien de manier waarop hier gereden wordt.. Nope, ook toen we van de weg af gingen bleven de halstertouwen eraan. Nou ja, bij Fee en Anne, ik mocht los!
Ik heb nog hele stukken gedraafd met Elvis. Het voordeel van vriendjes worden met het meisje dat je begeleid
Erg mooie omgeving, leuke pony maar wel erg.. beginnerig
Toen we terug kwamen kreeg ik de uitnodiging om nog vaker terug te komen, ik mocht dan voor mezelf in de bak
Er reed toen net een hele gave Tinker (
) rond, dus dat vind ik wel een aantrekkelijk iets! 
Hier de foto's! Allemaal gemaakt vanaf Elvis, behalve diegene waar ik ook op sta, die zijn door Holly/Molly/Hally (meisje wat mij begeleidde) gemaakt

Hier gingen we net van de weg af, Fee op ???? en daarachter Anne met Pearl. Pearl was van het type "niet vooruit te branden", zoals later wel op de foto's blijkt. De jongen hing aan het ene eind van het touw, Pearl aan het andere

De omgeving waar we door heen 'reden':

In de verte de baai en de bergen erachter

Het ging over smalle paadjes door doornbosjes

Een plas omzeilen:

et op Anne die ver, ver weg is

Nou vooruit dan. Ook een foto van mij

(Elvis at rustig verder
)Elvis z'n oortjes

Voor mij loopt Holly/Molly/Hally
En weer op de terugweg!

Anne blijft weer een kilometer achter

En de groepsfoto!

Links ik en Elvis, Fee en ???? in het midden, en links Anne met ukkepuk Pearl

Afgestegen, paardjes uit handen gegeven en nog even in de stallen geloerd. Alle paardjes hebben een wintervacht, ruime boxen en zagen er goed uit
Daarna weer naar huis gelopen 
Nog wat sfeerplaatjes

Mijn droomhuis:

Ik moet even zien hoe ik met tijd en geld zit (een uur kost 25 euro!), anders ga ik zeker nog eens terug
Het is echt verschrikkelijk om 2.5 maand niet in de buurt van paarden te zijn
.
Men, dat is een stel kinders met conditie! 
Geweldig!!!
25 euro voor een uurtje paardrijden (waarschijnlijk grootste deel stappend) incl. begeleiding. Ze moeten de begeleiding zeker ook nog betalen van dat geld