Eens per jaar organiseren we op het Lamoen een trektocht. Deelnemers zijn meiden tussen de 12 en 17; maandag en dinsdag blijven we op de manege en doen we 'gewone' buitenritten, ook geven we een paar keer les en doen we spelletjes; gewoon ponykamp dus. Woensdag vertrekken we dan richting de Holterberg en overnachten we op de Elshof, een kampeerboerderij in de buurt; donderdag zelfde verhaal, maar dan overnachten we op kampeerboerderij de Koelert bij Goor en vrijdag rijden we weer naar het Lamoen terug. Het is ieder jaar supergezellig; samen met twee andere meiden, waaronder mijn beste vriendin, begeleid ik sinds drie jaar deze trektochten en we hebben de grootste lol!
Een impressie van een normale buitenrit;

En dan.. op weg!

Tussen de middag houden we een uurtje pauze, dit was in het bos bij de Holterberg; de paardjes worden afgezadeld en krijgen een emmer drinken en ze grazen wat. Dit is Jackey die de wacht houdt;

Bij aankomst op de kampeerboerderij zetten we de paarden eerst in de wei en nadat ze lekker hebben kunnen grazen, rollen en drinken gaan we brokken voeren. Dat ziet er zo uit;
Priscilla staat te trappelen om brokjes terwijl Rosa en Elles met de voerton rondgaan.
Rosa en ik op een nogal melig moment (wat vaker schijnt voor te komen)

Fenna en Mirthe; Fenna was de pechvogel van de week, bij een val van Mirthe was Mirthe op haar hand gaan staan

Zoals je misschien kunt zien was die flink blauw en dik. Gelukkig was er niks gebroken, maar Fenna moest de rest van de week met een hand rijden, op Larson, onze allerliefste privetaxi

Mirthe heeft overigens niks aan populariteit verloren bij Fenna, geloof ik.
Iris die geduldig wacht tot Jackey haar brokjes op heeft (Iris wat lijk je lang op deze foto!

Vlak voor vertrek donderdagochtend; iedereen druk met opzadelen.

Voor de ouders hadden we een demonstratie voorbereid; een soort van teambuilding/circusact

Mijn rug protesteerde nogal, maar oh.. wat hebben we gelachen. En we stonden wel een halve minuut voordat er ergens iets misging en we in elkaar ploften als een puddinkje

onderop vlnr: ik, Iris (papiertjuh op bokt), Maartje, Rosa; tweede rij vlnr: Djoni (djoni op bokt), Bernike, Stephanie; derde rij vlnr: Marlinde en Nicky; bovenaan: Nienke het vliegensvlugge aapje

Achteraan staan Martine, Lotte en Fenna met haar zielige hand.
Dat was het weer! We hebben een superweek gehad en deze keer speelde het weer ook leuk mee, zodat we niet elke dag kleddernat zijn geregend, zoals voorgaande jaren. Het was leuk

Tot volgend jaar!