We gingen er met de trein heen en klopten al snel aan. We werden heel vriendelijk ontvangen en hebben even over de paarden zitten beppen. Toen werden we achterin met de auto naar de wei gebracht. Daar stonden ze al te wachten. Vier enorme kerels van paarden.

Ik krees Boris onder m'n kont en Jennifer Dandy, de grootste. Dat wilde ze graag met haar 1,59. Dandy was namelijk de grooste van het stel.

Tegen m'n verbazing in klom ik nog redelijk soepel op een paard van ruim 1.80.
En dat terwijl ik een tinkertje van 1.45 gewent ben. Goed voor je ego zulke momenten. 
Eerst nog even een paar rondjes in de wei gelopen om te kijken hoe het ging. Pfoe, dat was even wennen. Grote schommel passen en iets minder stuurbaar dan Gaby.
Gelukkig ging het al snel veel lekkerder zitten en gingen we op weg. Helaas begon het kort na vertrek te gieten van de regen. Maar dapper als we zijn bleven we rijden. We waren tenslotte niet voor niets een uur met de trein gekomen.
Man, zo'n beest zit lekker in galop, net een schommelstoel. Verloor m'n beugel nog tijdens de galop, maar zitten blijven doe je wel op zo'n paard zeg! 
Helaas ging Boris z'n ijzer tijdens de rit loszitten en hebben we verder alleen nog maar gestapt. Aan het einde werd het gelukkig weer droog.
Ik blijf het een superrit vinden en zeker iets om nog een keer te doen. Het is in ieder geval echt aan te raden om dit een keer te doen. Super ervaring.

Nu de foto's. Dat is tenslotte waarvoor jullie komen.
Even ter vergelijking. [vlnr. Boris, ik, Jennifer en Dandy.]

Er net op.

Eerste drafje.
Charming. 

Grooooot paard.

En we zijn op weg!

Galopje onderweg. Voorop zit de verzorgster op Ben.

Jennifer er achteraan.

Op de terugweg.

En nog een standfoto van mij en Boris.

En een standfoto van Jennifer en Dandy

Joke, superbedankt voor de foto's en deze ervaring!

Om er toch nog maar even bij te zetten. Cap is eigen keus geweest. Hoewel we er toch wel commentaar op zullen krijgen. Ik ga er in ieder geval niet op in.

Maar wel gaaf op zo'n mega-paard hoor, zit je fijn hoog en droog daarboven
Heb je trouwens nog gebukt als er een vliegtuig over kwam ?