Het is een beetje een Penny-verhaal, maar zo ging het echt! Ik heb getuigen

Paard koopt mij!
Voor een stalgenootje gingen we naar Friesland om naar een IJslander te kijken die daar te koop stond. Zelf was ik er ook over na aan het denken om ook een IJslander te kopen, maar ik had absoluut geen haast. Aangezien net mijn allerliefste paardje was overleden en ik nog heel erg verdrietig was (ben). En bovendien al een andere pony had.
Bij aankomst zei ik wel direct: ‘Kijk wat een leuke palomino/leem bonte!’ Maar verder schonk ik daar niet zo veel aandacht aan. Nadat we de IJslander die mijn vriendin proefgereden had terugzette op de wei, kwam de bonte merrie, Sinna (officiele naam Skjona van Buitenpost), bij ons kijken. Er stonden 3 mensen om haar heen en ze snuffelde steeds 2 tellen bij die ander 2 mensen en een stuk langer bij mij. Ze kwam steeds met haar hoofd terug bij mij. Dus ik dacht: ‘Hey ze vindt me zeker leuk.’ Ik bekeek haar eens goed en ze voldeed eigenlijk best aan mijn wensen. Ze is, voor een IJslander, groot met lange benen. Ze heeft een ruime stap en een gesprongen galop. En was nog niet ingetold. Een beetje een sporttype waar ik mezelf best een dressuurwedstrijdje op zag rijden.
We gingen even koffie drinken in de boerderij om de verkoop van de IJslander van mijn vriendin te bespreken. Sinna kwam ook ter sprake. Maar laten we zeggen dat het geen verkooppraatje was, in tegendeel. De, overigens heel aardige, verkoopster had geen klik met de bonte merrie en benoemde juist haar zwakke punten. Maar toen ze vertelde dat ze van de week op haar reedt en dat ze moest lachen en dat de bonte toen terug hinnekte… Tja, toen was ik verkocht.
Ik vroeg of ik haar uit mocht proberen, maar Sinna probeerde mij uit. Wat heb ik gelachen. Ze liep overal heen, waar ik niet heen wilde (ze is ook nog maar net zadelmak). Maar met een beetje standvastigheid en belonen deed ze het uiteindelijk wel. Toen ik afgestegen was, wilde de verkoopster haar meenemen om af te zadelen en liep weg. Ik bleef staan en Sinna ook! De verkoopster kon trekken wat ze wilde, maar ze bleef bij mij! Pas toen ik ook ging lopen, liep ze mee.
Dus in dit geval ging ik geen paard uitzoeken, maar zocht zij mij uit!

Sinna 6 jaar oud, dochter van Höttur fra Midkoti die dezelfde vader als de huidige wereldkampioen 4 gangen heeft!

Sinna en haar moeder (de IJslander die mijn vriendin gekocht heeft!)

Proefrijden. Ze is zadelmak, maar dat is dan ook alles

Drie dagen later heb ik haar gekocht, ingeladen en meegenomen

Geslaagde ontmoeting met mijn andere super pony Twister

Twister slooft zich even uit om indruk te maken op die nieuwe mooie merrie

Lekker van het gras genieten na een indrukwekkende dag!