Ik ken het beestje al 6 maanden,maar was niet te koop,hoe dikwijls we ook gaan bieden zijn.
Het was mager bij aankomst bij hen,maar ik vond het steeds magerder worden,en vreesde dat hij dood ging.
Gisteren was het dan eindelijk zover: Ik heb hem voor 100 euro gekocht.
Dieren arts gebeld om direct smorgens bloed te komen trekken en hem na te kijken.
De reden dat ik hem heb gekocht is omdat ik net dezelfde hengst heb staan en het een mooi duo kon zijn.
Ook en vooral vond ik dat hij te mooi was en te zielig om hem te laten omkomen.
Ik wil de vorige eigenaar danken dat ik de kans heb gekregen om hem dan alsnog te kopen,met mischien al de risico's vandien.
Vanavond had ik de bloeduitslag en die gaf wonderwel niets aan,behalve verhoogde bloedworminfectie,maar met 22 is dat ook niet zoveel.
Het is dus een zeer sterk ventje ,dat vecht voor zen leven.
het bloedonderzoek was een heel uitgebreid onderzoek en niets kwam aan het licht.
het mest onderzoek toonde erg veel andere typen wormen,maar die gevoelig zijn voor de meeste ontwormers.
Het zijn schokkende foto's,maar ik wil dit topic vooral starten om te laten zien hoe een skelet toch de kracht vind om verder te gaan.
Ik hoop op een goede afloop en zal regelmatig de veranderingen plaatsen .
Alvast bedankt voor het lezen .
Zie hier onze poeka !!!

Je ziet hoe hij zich kan amuseren met een bobijntje van schriklint.
Ik hoop dat ik geen commentaar krijg over dat er geen gras in zijn paddok staat.
Hij staat op streng dieet!!
In overleg met een dierenarts,en aan zijn paddok hangt een bordje met de volgende tekst.
Deze pony is onlangs aan gekocht. Hij is in behandeling van een dierenarts.
Gelieve hem niet te voederen,want hij heeft een aangepast dieet.
Alvast bedankt van poeka en zijn baasje.
In de hoop dat de mensen de dierenbescherming niet bellen!!