Het is een 2,5-jarige Welshmerrie, valk, van nu 1.18 hoog. Ze wordt 1.20 dus veel groeit ze niet meer.
Voor de Welshfanaten: vader is Pendock Buttonhole, moeder Doornzicht Elena (v. Foxhunter Pantheon). De merrie zelf heet Doornzicht Caroline, maar wij waren niet echt stuk van die naam dus wij noemen haar Cosa Nostra.
In de verre toekomst zal Gioya op deze pony leren rijden. In de meer nabije toekomst zoeken we er een klein ruitertje voor om de merrie te rijden en op concours uit te brengen. Zelf wil ik met haar recreatief gaan mennen. Maar eerst gewoon eens rustig elkaar leren kennen en daarna aan de longe en zadelmak maken.

Deze foto zag ik geadverteerd en ik vond het gelijk zo'n ontzettend mooi en lief koppie dat ik wilde gaan kijken.

En dit was ze dus. Niet zo'n charmante foto omdat ze op rust staat en net met haar staart zwiept. Ze is ook nog iets te rond maar dat mag voor een jong paard. Als ze aan het werk gaat heeft ze dat wel nodig want dat kost energie.

En vandaag is ze gebracht. Nog wel een beetje onzeker wat ze van haar nieuwe stek moet vinden.

Met sleutels erbij is ze erg gewillig om even te poseren.

He, was jij dat nou met die sleutels?
Nou, we hebben al gepoetst incl. enge cowboy magic spuitbus, halstertje een paar keer aan en uit en een stukje aan de hand gestapt, maar ze is erg braaf en laat het allemaal een beetje over zich heenkomen.
Gioya begon gelijk enthousiast te kraaien en borstels van de deur te slaan toen ze de pony zag, dus dat zit wel goed.
Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden. Wij zijn blij met onze nieuwe aanwinst