Vandaag ben ik naar Elfried geweest samen met een vriendin van mijn moeder en haar 2 dochters van 8 en 10. Ik had ze al een hele tijd beloofd dat ze eens op Elfried mochten rijden maar dat was er nog niet van gekomen (regen, vrijetijdloos
)Vandaag was het heerlijk weer, de kinders op tijd uit school dus vandaag moest het gebeuren
De jongste had al 3 keer eerder paardgereden en de oudste had nog nooit op een paardenrug gezeten dus het was natuurlijk heeeeel spannend allemaal!
Moeder kon natuurlijk niet achterblijven en stapte na 23 jaar niet gereden te hebben op de Grote Elfried 
Alleen 1 probleem: de eigenaar was vergeten het zadel en hoofdstel uit het blokhutje te halen. Toen ik aankwam zat de boel dus op slot dus we moesten op zoek naar een alternatief
Die leek er te zijn met een ander zadel maar de singel ontbrak, helaas. Dus ik heb een noodoplossing moeten zoeken en deze gevonden in een voltigesingel, halster en twee halstertouwen als teugels. Meteen het probleem met onwetend hard trekken in de mond verholpen 
Elfried gedroeg zich voorbeeldig en was met de onervaren amazones op zijn rug de rust zelve en deed erg voorzichtig
Veel plezier met foto's kijken en laat je even een berichtje achter?

1. Eventjes wennen

2.

3. Sturen kan toch ook met 1 hand?

4. Lesje goed sturen

5. Elfried snurkt lekker verder

6. Het stuur werkte even niet mee

7. Lang leve de lol op je knol

8. Moeder erop!

9. Lol hadden ze er zeker in

10.

11. Met een noodgang op de stuurhindernis af

12. Elfried: ' Zucht...