Tijdens het boodschappen doen in de plaatselijke supermarkt wekte een advertentie met een vreselijk onvoordelige foto van een Haflingermerrie mijn intresse. Er stond niet veel op, alleen dat het een merrie was, lief voor kinderen en niet voor de slacht.
We waren al een tijdje op zoek naar een stoere pony en ik denk ik ga gewoon bellen.
Dus gebeld, afspraak gemaakt en de dag erop wezen kijken.
Samen met Maya van Bokt ben ik wezen kijken.
En wat ik daar zag was een prachtige. forse Haflingermerrie van al 2 jaar oud. Heel wat anders dan dat op de foto stond, daar was ze nog maar een half jaar oud.
Ik was op slag verliefd.. 's Avonds alles op een rijtje gezet.. Vriend gebeld, die moest beslissen.. En de volgende dag gebeld dat we haar de zondag er op kwamen halen.
Inmiddels 3 weken geleden alweer kwam ze dan.. Onze Missy, die omgedoopt is tot Shania.
We hebben 3 enerverende weken met haar meegemaakt, ze was totaal de weg kwijt en kende niks. Maar nu worden we al echt vriendjes en krijgt ze al respect voor ons als mens zijnde.

Shania is een dochter van de hengst Amor van Kwistegeld en is geboren op 30 April 2005, ze meet 1.44 op het moment.
Het is de bedoeling Shania volgend jaar Western te beleren en haar ook uit te gaan brengen in de sport. Net zoals ik al met mijn Tinkermerrie doe..
Nou genoeg gekletst.. Meet Shania!

Nou.. Ik ben Shania..

Ik ben erg nieuwschierig en wring me in allerlei bochten om alles goed te kunnen zien.

Baasje is gevallen voor die trouwe en lieve blik in mijn ogen..

Ik oefen al heel goed en geconcentreerd op het strekken op de diagonaal..

Hey, daar is het vrouwtje weer!

We worden al echte vriendjes!

Hoi! Nou, dit is mijn wei! Leuk dat je eens komt kijken!

Allereerst wil ik jullie voorstellen aan mijn pleegzoon Louca..

Louca denkt er het zijne van..

Het gras is hier aan de Zeeuwse kust erg lekker!

Ik kan er haast niet vanaf blijven!

Nou.. Ik ga weer verder eten.. Zou zonde zijn als dat gras bederft..
Tot de volgende keer!