Zolona (v. Haarlem) inmiddels 3 jaar...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Zolona (v. Haarlem) inmiddels 3 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 10:54

Kleine paardjes worden groot! Pling
Inmiddels is mijn dame al weer 3 jaar en dat betekent dat het luizeleventje er over een paar maanden op zit voor madam... Maar eerst mag ze nog een tijd spelen met leeftijdgenootjes op het Groningse land.

Vorig jaar rond deze tijd zag ze er ongeveer zo uit:
Afbeelding

En 2 maanden geleden:
Afbeelding

Ik heb lang getwijfeld of ik haar voor de zomer nog zadelmak zou maken maar heb het uiteindelijk niet gedaan. In haar hele doen en laten is het nog echt een pup en in het koppie is ze er nog lang niet klaar voor. Ook de keuring laat ik dit jaar maar voor wat het is, commentaar: te jeugdig kan ik tenslotte zelf ook bedenken... Knipoog
Ze zit ook nog volop in de groei, een paar maanden geleden hebben we haar op 1.67 gemeten, hoe groot ze nu is durf ik niet te zeggen maar gok dat het richting de 1.70 gaat... Redenen genoeg om d'r nog even lekker een half jaar te laten staan.

Sinds 28 april staat ze weer lekker met (bijna) dezelfde groep als vorig jaar op het land. Twee weken geleden was ik er even om te kijken of alles er nog op en aan zat (tja, wat moet je er verder he... Knipoog) en had mijn camera niet bij me. Ze waren heerlijk aan het idioten en rennen en vliegen dus toen heb ik met mijn telefoon het volgende filmpje gemaakt. Die vermaken zich wel, zoals je kunt zien... Vork

Maandag nog weer even wezen kijken en ik dacht even dat ik een drachtige merrie had... Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Eenmaal dichterbij viel de schade gelukkig mee... Knipoog
Afbeelding

Gewoon lekker veel gegeten!
Afbeelding

Afbeelding

Doei, doei

sunnymay

Re: Zolona (v. Haarlem) inmiddels 3 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:37

de mijne staat ook nog lekker op de wei om nog even door te groeien. ga één dezer dagen naar haar toe. ben benieuwd of ze ook zo'n buikje heeft als die van jou, hihi

ziet er gezond uit! glimt super!
erg leuk die twee witte achter voetjes en voor stipjes erop. erg appart.
super fijn hoofdje! lieve uitstraling!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 11:56

Ik laat ze ook liever nog even lekker spelen en groeien dan ze direct met 3 jaar in te rijden. Veel paarden zijn er nog lang niet aan toe ook al pakken ze nu het werk goed op en dat kom je dan op latere leeftijd vanzelf weer tegen op een of andere manier...

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:05

Gitta1977 schreef:
Ik laat ze ook liever nog even lekker spelen en groeien dan ze direct met 3 jaar in te rijden. Veel paarden zijn er nog lang niet aan toe ook al pakken ze nu het werk goed op en dat kom je dan op latere leeftijd vanzelf weer tegen op een of andere manier...

klopt. en ze zijn inprincipe nog lang niet uit gegroeid op deze leeftijd!
jou paardje ziet er best verradelijk uit, want de bouw vind ik al aardig paard zijn. en ook gaan daar mensen de mist mee in.
Mooi achterbeen gebruik heeft je paard. Erg functioneel voor later!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:24

Ze word mooi! Leuk ding is het!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 13:32

sunnymay schreef:
jou paardje ziet er best verradelijk uit, want de bouw vind ik al aardig paard zijn. en ook gaan daar mensen de mist mee in.
Mooi achterbeen gebruik heeft je paard. Erg functioneel voor later!

Daarom heb ik ook zo lang getwijfeld. De ene week zag het er goed uit en dacht ik van, ach ik kan d'r best vast wat aan het werk zetten en een zadel opknopen. Kijk je een of twee weken later weer dan is het weer compleet overbouwd van achter en lijkt alles weer uit verhouding. Dus vandaar dat ik de beslissing steeds uitstelde en tegen april heb ik maar besloten het te laten wachten tot na de zomer...
In het echt lijkt het trouwens nog echt een jong paard, als je zegt het is een 2-jarige gelooft iedereen je...

Achterbeengebruik ben ik wel blij mee inderdaad, dit was een sukkeldrafje trouwens. Als ze zich goed toont doet ze zeker niet onder voor de keur- sport merrie waar ze mee op het land stond...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:47

Zo hee, dat word ook al een plaatje zeg!!

ziet er goed uit hoor!

word later als ie heeel groot is, vast een plaatje van een paard Knipoog

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:25

Leuk paardje, je ziet inderdaad dat ze nog erg jeugdig is Knipoog heel goed van je dat je haar nog een tijdje lekker vrij laat TOPPIE! OK dan! (zouden meer mensen moeten doen!)

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:09

wat ziet ze er goed uit zeg
ze heeft echt een pracht koppie

marckroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:20

Leuk dier!! Spannend hoor, straks zit je er op!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 21:33

Dat duurt nog wel even hoor... Eerst maar zien dat ze zadelmak wordt deze winter... Knipoog

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:15

Wat een leuk dier, dat filmpje !! Super, zo heeft het spul echt lol, die van jou is wel stoer he zo vooraan in de groep ! Waar staan ze?
Om dezelfde reden als jouw 3 jarige staat mijn 3 jarige ook weer in het land, te jeugdig en nog niet klaar voor de keuring Knipoog .

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:21

Ze staan in Harkstede, zo'n beetje waar het concours is dit weekend maar dan iets verder naar achteren bij een van die huizen daar... Knipoog
Ze staan daar echt perfect, lekker de ruimte om te idioten... Haha! Denk dat die van mij zo'n beetje de oudste van de groep is, er is nog een 3-jarige en voor de rest zijn ze jonger. Kunnen ze mooi elkaar een beetje opvoeden!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:59

Gitta1977 schreef:
Ze staan in Harkstede, zo'n beetje waar het concours is dit weekend maar dan iets verder naar achteren bij een van die huizen daar... Knipoog
Ze staan daar echt perfect, lekker de ruimte om te idioten... Haha! Denk dat die van mij zo'n beetje de oudste van de groep is, er is nog een 3-jarige en voor de rest zijn ze jonger. Kunnen ze mooi elkaar een beetje opvoeden!

Ik zal zondag eens goed om me heen kijken als we naar het concours gaan !

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:41

Doe dat... Haha! Er lopen daar niet zo heel veel paarden dus dat moet te doen zijn... Knipoog

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:19

Mooi paard. Ik ben het eens met je keuze. Lekker laten lopen deze zomer.