Inmiddels is mijn dame al weer 3 jaar en dat betekent dat het luizeleventje er over een paar maanden op zit voor madam... Maar eerst mag ze nog een tijd spelen met leeftijdgenootjes op het Groningse land.
Vorig jaar rond deze tijd zag ze er ongeveer zo uit:

En 2 maanden geleden:

Ik heb lang getwijfeld of ik haar voor de zomer nog zadelmak zou maken maar heb het uiteindelijk niet gedaan. In haar hele doen en laten is het nog echt een pup en in het koppie is ze er nog lang niet klaar voor. Ook de keuring laat ik dit jaar maar voor wat het is, commentaar: te jeugdig kan ik tenslotte zelf ook bedenken...

Ze zit ook nog volop in de groei, een paar maanden geleden hebben we haar op 1.67 gemeten, hoe groot ze nu is durf ik niet te zeggen maar gok dat het richting de 1.70 gaat... Redenen genoeg om d'r nog even lekker een half jaar te laten staan.
Sinds 28 april staat ze weer lekker met (bijna) dezelfde groep als vorig jaar op het land. Twee weken geleden was ik er even om te kijken of alles er nog op en aan zat (tja, wat moet je er verder he...

Maandag nog weer even wezen kijken en ik dacht even dat ik een drachtige merrie had...

Eenmaal dichterbij viel de schade gelukkig mee...

Gewoon lekker veel gegeten!