'Gewonnen Pony' Switch itp again; 'standfoto's'.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

'Gewonnen Pony' Switch itp again; 'standfoto's'.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 23:58

Ja, daar issie weer Lachen ik kreeg van aantal bokkers het verzoek dat ze graag nóg meer foto's van Switch wilden zien...... dus vanmiddag ben ik tussen de buien door maar weer met fototoestel en al naar de weide gegaan, switch even beetje gepoetst, hoofdstel erin, en foto's maken maar Lachen

Zijn vrij veel 'dezelfde' foto's, maargoed, wél vers van de pers Vork

Afgelopen avond is hij meegeweest naar de kliniek in Hellendoorn, daar is hij gechipt en geent, dus dat is inmiddels ook helemaal rond Lachen

Binnenkort zal vast wel weer een HAW topic geopend worden van Switch @ work, maarja, ik heb het nu best wel druk met onze 'kudde' die nu al 5 van die kleine monstertjes telt Lachen

Voor de mensen die Switch nog niet kennen, en óók het hele verhaal van hoe ik aan hem ben gekomen hebben gemist, hier dan nog maar eens een link naar het topic met het hele verhaal:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=764164&hilit=

Goed, en dan volgen nu de foto's Vork
Geweldig kapsel door de wind Clown
1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
Zó kom ik hem meestal in de wei tegen, en is er dus niets van zijn ogen te zien Clown
10.Afbeelding
Zo liepen ze van de week in de wei; leek ons toch niet zo'n goed idee om cup, ys en switch bij elkaar te gooien, dus apart Knipoog Bovendien staan cup en ys nu vrij veel op stal als we er niet zijn, omdat ot ieder moment weer hengstig kan worden Knipoog Als ik met ot ga rijden of overdag in de wei ben om het in de gaten te houden kunnen ze dan weer even de wei op Knipoog
11.Afbeelding

Ik kwam erachter dat hij best wel een lief koppie heeft Knipoog Zo zonder zijn voorpluk voor zijn ogen Lachen

Murkje

Re: 'Gewonnen Pony' Switch itp again; 'standfoto's'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:00

Leuke pony hoor!
misschien geen gek idee om hem een wat kleiner hoofdstel om te doen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 00:05

ik heb er gaatjes bij gemaakt en op zich past hij prima Knipoog alleen misschien stoort het jou 'voor het oog' wat dat er riempjes die wat lang zijn zo 'lubberen'? Heb alles goed gecontroleerd, het past prima, alleen zou keelriem wat strakker kunnen, maar die is zowiezo vrij lang, ook bij otje die dus veel grotere maat heeft Knipoog Verder heb ik ook nog een ander hoofdstel hangen, heel simpel, zonder neusriem of met héle hoge neusriem, die heb ik bij hem ook wel eens om, maar is minder praktisch Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:08

hij ziet er mooi uit, en heeft Flicka billen zie ik nu! van die ronde billetjes, hihi! ook een mooi koppie, niet zo'n langwerpige 'drakenkop', maar mooi in proportie! wel mijn type hoor, deze man!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 00:29

dankje rénee Knipoog met ronde billen ben ik idd altijd wel blij, heeft otje ook wel, maar die heeft meer 'spieren', dus dat valt soms meer op Knipoog

trouwens DA gevraagd wat hij vond van zijn 'proporties' want ik vind hem gewoon te dik met zijn grasbuikje Knipoog en hij staat nu dus op dieet (als henk hem niet te veel geeft, die kan het niet aanzien, die hunkerende blikken) maar volgens DA moest ik wel beetje 'oppassen' want kans was dan vrij groot als ik écht hem op 'streng' dieet ging zetten dat buikje niet zoveel minder werd, maar dat zijn rug en kont dus wel beetje hoekerig zouden kunnen worden.

Bovendien issie net ontwormd, en schijnt dat ze daar dus ook meer van afvallen Knipoog er moeten zowiezo een hoop spieren gekweekt worden; dat nekkie van hem is zó ieletjes in vergelijking bij alle spieren die otje in middels heeft Lachen

rénee; vind jij hoofdstel ook wat aan de grote kant? ik vind eigenlijk dat het prima kan. tuurlijk, zijn wel wat gaatjes bijgemaakt, dus sommige riempjes hangen nu beetje lang, maar da's meer voor het oog. zelf zit het hem gewoon vrij goed.

Sausja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:49

Heb je verhaal toen ook gelezen, zo win je nooit iets en zo win je een pony!
Wat een poepie!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:16

Wat is ie weer schattig Lachen Over het hoofdstel: als het past, dan past het, toch? Ok, is een beetje veel leer in verhouding met het hoofdje Knipoog maar dat is alleen voor het zicht...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:35

Ik wil je eigenlijk alleen de tip geven om op te passen als je een paard of pony aan het hoofdstel vast zet, bij ons heeft iemand dat ook eens gedaan, het paard schrok en probeerde los te komen en doordat ze dus nog een bit in had lag dus de tong er bijna af, hing nog aan een klein stukje vast. Dit moet je dus niet opvatten als commentaar, maar als tip uit ervaring. Knipoog

Verder vind ik het een super leuke shet en mooie foto´s. Je bent een bofkont dat je zo´n pony gewonnen hebt. Haha!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:44

ProudJustify schreef:
Ik wil je eigenlijk alleen de tip geven om op te passen als je een paard of pony aan het hoofdstel vast zet, bij ons heeft iemand dat ook eens gedaan, het paard schrok en probeerde los te komen en doordat ze dus nog een bit in had lag dus de tong er bijna af, hing nog aan een klein stukje vast. Dit moet je dus niet opvatten als commentaar, maar als tip uit ervaring. Knipoog

Verder vind ik het een super leuke shet en mooie foto´s. Je bent een bofkont dat je zo´n pony gewonnen hebt. Haha!

Ielll !
engg Tong uitsteken Gaat het al beter?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:46

x__Ellis schreef:
ProudJustify schreef:

Ielll !

Het is al een paar jaar geleden gebeurd en het is wel helemaal goed gekomen met de merrie, maar zoiets wens je geen enkel paard of pony toe hoor.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:00

Wat een leuke pony! Zoiets wil ik ook wel winnen Knipoog
Ik vind het hoofdstel niet echt te groot hoor, op de keelriem na Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:55

Het is een leuk diertje idd!
Wel even oppassen met het hoofdstel, was hier helemaal niet nodig en onnodig gevaarlijk Knipoog
Ik ben beniuewd hoe wordt in zijn zomervacht!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:46

poes schreef:
Het is een leuk diertje idd!
Wel even oppassen met het hoofdstel, was hier helemaal niet nodig en onnodig gevaarlijk Knipoog
Ik ben beniuewd hoe wordt in zijn zomervacht!

Overdrijven is ook een vak.. Knipoog ze staat er met de neus boven op toch? Kan weinig gebeurden, Switch oogt ook lekker ontspannen. Hij is echt superschattig Joyce! Zo te zien druk bezig om zomervachtje te krijgen Haha!. Hopelijk binnenkort meer van deze knappe vent! Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:50

Dat je erbij staat wil toch niks zeggen? Als hij schrikt en achteruit vliegt kun je toch niks doen. Ik bedoel het niet kwaad, maar ik zou nooit zo een pony vaszetten, is toch geen ramp?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 00:24

x__Ellis schreef:
ProudJustify schreef:

Ielll !

Ellis: je komt mooi binnenvallen in mijn topic, maar reageert alleen met 'iel, gaat het al beter'? sorry maar dat vat ik op als berichten sprokkelen en dit is dan ook gehéel offtopic Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 00:31

Bedankt voor de reactie's Lachen

Wat betreft het hoofdstel, oké, ik ga nu misschien heel hypocriet klinken... Ik weet heus dat een pony aan het hoofdstel/bit vastzetten geen goed idee is. Toch kies ik daar zelf voor, en echt, het is geen ramp. tuurlijk kan ik niets voorkomen als hij echt gaat hangen, maar ik ben ook niet gek en maak gewoon een simpele paardenknoop, nog losjes ook nog, met één ruk is hij los...

pony's waarvan ik weet dat ze veel hangen of heel angstig zijn oid doe ik ook nooit op deze manier.

Ik geef toe dat het niet helemaal veilig is, dat klopt. Maar dan volgt er vast ook een hele discussie over dat bij ons álle pony's (en ja, óók het 2,5 week oude veulentje) met halster op de weide lopen, dag en nacht. Zelfde verhaal.

Geef dus toe dat het niet slim is, maar is uiteindelijk toch eigen keuze, bovendien vrij goed inschattingsvermogen (alhoewel er altijd wel wat verkeerd kan gaan) daarbij was ik in mijn uppie dus op die manier ging ook niet, en échte spontane, mooie foto's krijg je bij hem het beste als je hem vastknupt, anders ben je constant bezig hem tikken over zijn neus te verkopen omdat hij de mens ziet als een lekkere schuurpaal, wat hij uiteraard nog moet afleren. (of hij gaat rondjes dribbelen, ook erg leuk).

Geen excuses, maar ik weet zelf echt wel waar ik mee bezig ben Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 00:36

Laura24 schreef:
Wat is ie weer schattig Lachen Over het hoofdstel: als het past, dan past het, toch? Ok, is een beetje veel leer in verhouding met het hoofdje Knipoog maar dat is alleen voor het zicht...

Bloos Dankje, schattig issie zeker, maar stout en ondeugend zéker ook hoor Knipoog

Daarbij ben ik dan wel benieuwd wát er dan te lang is aan het hele hoofdstel.

ja, die keelriem ja, dat klopt, maar die is gewoon ook vééls te lang gemaakt, is bij otje ook ietsje te lang. Da's nou ook niet echt een ramp hoor, heeft die pony minder last van als dat hij te strak zou zitten. Verder kan ik prima zelf beoordelen of een hoofdstel goed past of niet Knipoog en aangezien er aan deze foto's niets echt is te zien wat er op wijst dat het hoofdstel té groot is, vind ik dus dat je dat vanaf deze foto's niet echt kunt beoordelen.

Ik voel en kijk altijd goed als ik iets pas Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:55

Ik denk wel dat je weet waarmee je bezig bent. Ik persoonlijk, voorkom liever dan te genezen. Zo zal ik nooit een paard een halster omlaten en zal ik ze niet vastzetten aan een hoofdstel. Elk zijn keuze Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 01:05

Heb je ook zeker gelijk in. Otje zou in principe zonder halster de weide op kunnen, maar de rest zeker niet; al eens een hele dag achter shetten aangevangen en complete circusvoorstelling gehad? stroom staat erop, pony's springen door het draad, over het draad, onder het draad, komen niet op brokjes....

Tsja, als ze allemaal mooi braaf zouden komen, kunnen de halsters afgelaten worden. Knipoog in onze wei is er eigenlijk vrij weining tot niets waaraan ze zich echt kunnen ophangen, daarbij ben ik van mening dat een góed passend halster wonderen doet, en dus ook veel van dat soort dingen voorkomt Knipoog

Maar neemt niet weg dat jullie helemaal gelijk hebben hoor, wat betreft het hoofdstel Knipoog Eigenlijk is dat gewoon een 'slechte' gewoonte van mij die zo af en toe de kop op steekt, ik ben me er ook van bewust, maar weet dat ik er beter aan zal moeten denken Lachen

p.s voor mensen die vinden dat de keelriem te lang/groot is; dat klopt, maar liever te los dan te strak, ik ben er geen fan van om er een knoop in te leggen, bovendien is een te lange keelriem een véél voorkomend verschijnsel bij de meeste shethoofdstellen, en ik vind het net zo storend/irritant als jullie, maar wil niet zeggen dat gelijk het hele hoofdstel maar te groot is Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 07:32

Ik vind het hoofdstel niet te groot hoor, de keelriem inderdaad wel, maar dat is bij ons shettenhoofdstel ook. Lijkt wel alsof ze het hele hoofdstel wel in shettenmaat kunnen maken maar
dan vergeten om de keelriem ook kleiner te maken Haha!

Het was trouwens niet mijn bedoeling om een hele discussie te starten over wel of niet veilig, maar was alleen als tip bedoeld over dat vastzetten met een hoofdstel, alleen omdat het zo eng was met die merrie toen en ik zag het hier op de foto´s en dan komt dat helemaal weer terug. Verdrietig

Dit topic is over jouw pony Switch en daar moet het verder bij blijven lijkt mij. Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 12:01

@ proudjustify: ja inderdaad, dankje Knipoog

En met die hoofdstellen, grrr, kan me daar soms mateloos aan irriteren hoor Knipoog maar hij past prima, anders zou het bit niet goed in de mond moeten hangen, zou de neusriem gaan 'lubberen' evenals de frontriem Knipoog

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:08

Ahh leuk!! Ik vind 4 een hele leuke foto Lachen , alleen jammer
dat je ze met mijnalbum heb geupload dan gaat meteen
de kwaliteit van de foto's naar beneden.

Schattig shetje Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:15

zet alsjeblieft niet je pony vast langs PRIKKELDRAAD! ZO gevaarlijk, schrikt ie, hangt ie meteen volop in het prikkeldraad, grote kans dat je hem kunt afschrijven..
Ik zeg dit alleen uit de beste bedoelingen!!
Heb het helaas al bij een aantal mensen weten gebeuren. Kan het niet vervangen worden door een schrikdraadje?
Verder leuk beestje, dus wees er zuinig op en verwijder dat prikkeldraad of zet hem ergens anders vast! (want volgens mij is het prikkeldraad toch?!)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:02

Leuke naam heb je voor hem verzonnen. Heel mooi beestje hoor. Veel plezier met Switch.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 13:14

CtjeLief schreef:
zet alsjeblieft niet je pony vast langs PRIKKELDRAAD! ZO gevaarlijk, schrikt ie, hangt ie meteen volop in het prikkeldraad, grote kans dat je hem kunt afschrijven..
Ik zeg dit alleen uit de beste bedoelingen!!
Heb het helaas al bij een aantal mensen weten gebeuren. Kan het niet vervangen worden door een schrikdraadje?
Verder leuk beestje, dus wees er zuinig op en verwijder dat prikkeldraad of zet hem ergens anders vast! (want volgens mij is het prikkeldraad toch?!)

Kunnen we het nu even ergens anders over hebben?

De weide is niet voor de volle 100% in mijn beheer, als het aan mij gelegen had, waren het allemaal houten hekken geweest, maar voor een aantal van onze pony's is schrikdraad in combinatie met prikkeldraad het enige wat ze binnen de weide houd, het zijn nogal uitbrekers.

Ze weten dat het prikkeldraad is, ze weten dat er stroom op staat, ze weten dat ze er dus niet in moeten vliegen, maar tuurlijk is prikkeldraad niet het veiligste, toch word het nog veel gebruikt als weideafzetting.

Gaat nu iedereen mogelijke risico's van het één en ander oprakelen? met een gewoon lint kunnen ze ook hun been breken, hier vliegen ze namelijk gewoon doorheen, overheen of onderdoor, met of geen stroom, maakt ze geen barst uit.

één van de redenen waarom er rondom de wei dus altijd al prikkeldraad is geweest als afzetting, de afzettingen 'binnen' de weide zijn van schriklint met stroom erop, en dat werkt al nauwelijks om ieders binnen zijn eigen stukje te houden.