Groninger paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Groninger paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:30

Vandaag ben ik met wat vriendinnen naar het Huifkarcentrum in Zeddam geweest waar we op Groninger paarden zij wezen rijden. Het was een hele bijzondere ervaring, er schijnen maar zo 300 Groninger paarden te zijn in Nederland.

Min eerste kennismaking.
Afbeelding
Ik vond in beging wat eng want die Groningers zijn super groot, ze hebben erg groot hoofd en zijn ook nog eens erg breed gebouwd., natuurlijk moest ik op de grootse met een schoft hoogte van 1,8m omdat ik de kleinste was (zo kon ik dan nog net veilig onder de takken door rijden Bloos )

Afbeelding
Dit is Lain samen met een Groninger, dit was een wat jonger paardje die nog in de groei is. Ja deze wordt later echt heel groot.

Afbeelding
De enigste Tinker die mee reed was de Tinker waar de begeleider op ree, Ja ik was niet de enige jonge Ja

Toen we uit de stal liepen was het meteen raak, het zeil wat over de hooi lag wapperde nogal door de wind waardoor de paarden meteen schrokken. Het scheelde niet veel of het paard ging met mij er vandoor. Toen gingen we opstappen, maar doordat de grond omlaag liep had ik maar eventjes wat hulp gekregen. Toen weg wegstapte had ik er al last van dat mijn paard iedereen wou inhalen, terwijl ondertussen de begeleider vertelde dat ik juist op het rustigste paard zat. Er was ook erg druk verkeerd waardoor we helemaal zo iets hadden Scheve mond Maar ging goed, al ree ik in no-time voorop Pling , wat er leuk en lief was, maar was niet goed.

Voor paarden die niet halt willen houden of langzamer rijden zijn er verschillende trucjes, Ja kleinte volte maken, omkeren, recht op ander paard afsturen of tegen een boom aan parkeren Haha!

Tijdens de stap merkte ik ook dat deze paarden super veel bewegen, was even wennen en vooral wanneer je een heuvel af gaat, maar dat heerlijk schudden gevoel voel ik nu nog steeds:) . Toen gingen we draven, deze Groningers gooien je tijdens de draf erg hoog op wat even wennen was, maar ze draafde op zo lekker tempo. Je zelfs tijdens het stappen ging ze ook af en toe draven op stap snelheid wat echt heel geinig is en ook best wel leuk aanvoelt. Groningers zijn echt paarden die je bijna niet hoeft te drijven, ze hebben juist eerde de neiging om lekker snel te gaan. Qua sturen zijn ze ook erg leuk want de meeste paarden hebben de neiging om gewoon achter elkaar te lopen. Maar deze paarden dus niet, als de groep naar links gaat dan blijven ze gewoon rechtdoor gaan, tenzij je anders aangeeft. Ja, er werd me zelfs verteld dat wanneer je dit paard recht op een boom afstuurt dan loopt die er ook gewoon tegen aan Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
Toen hadden we even een korte pauze gehouden om de singels aan te singelen en beugels af te stellen.

Daarna zijn we weer lekker fanatiek wijzen rijden, het viel me op hoe dapper deze paarden zijn, zo werden we af en toe ingehaald door een auto moutenbikers en we kwamen ook crosmoter tegen, maar deze paarden trekken zich er helemaal niks van aan. Vanwege het storm lagen er veel bomen over ruiterpad waardoor we echt dwars door bos zijn wezen rijden wat echt gaaf was. Op sommige plekken was het zo erg dat je de braam struiken in je beende voelde prikken en moest af toe echt plat op me paard. Terwijl het paard juist echt leuk vond, het liefst ging hij er gewoon door heen draven Verward Ik had echt af en toe moeite mee om dit paard wat minder snel te gaan, vandaar dat ik ook vaak rondjes ben wezen rijden, dwars de berm in, en 1 keer liet ik haar zelfs met zijn hoofd tegen een boom aanrijden omdat ze echt niet wou stoppen en was veder geen andere manier mogelijk.

Toen zijn we ook nog wezen galopperen, wat gooien deze paarden je hoog op Rolleyes was echt pittig en heel anders dan dat ik gewend ben.

Tijdens de pauze hadden we ook even nog wat groep foto’s gemaakt.
Afbeelding
Groeps foto Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Jaja, even stoppen met grazen voor de foto !

Na het paardrijden zijn we natuurlijk nog de paarden wezen verwennen, afzadelen en terug naar stal wezen brengen. Daarna gingen we met ze allen bij Lainne op visite.

Natuurlijk gingen we da cavias knuffelen !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:/ let niet op me T-shirt die alweer uit hangt, is echt een nadeel aan zo echte ruiterjas Clown

miekelover

Re: Groninger paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:34

ik ben ook helemaal weg van groningers. ik heb op een groninger stoeterij gereden. vind ze zo fijn. lekker breed en een lief karakter

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:42

Leuke foto's Joram.
Als je nog een keer op Tinkers wil, dan kan je naar dat adres gaan wat ik had gegeven Knipoog Dan kom je zeker op Tinkers terecht, want ze hebben niet anders Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:43

Welk adresje ?

Ja, echt lief karakter hebben ze zeker ^_^.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:45

Haha, het lijkt me dat je erg veel plezier hebt gehad. Leuke paarden. Ben je nogaltijd aan het "shaken"?*D
Citaat:
maar dat heerlijk schudden gevoel voel ik nu nog steeds:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:50

Voor me gevoel wel Haha!, en ook het draven op stap snelheid was zo geinig Haha! Had nooit geweten dat paarden zo langzame kunne draven Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:32

Huifkarcentrum Bergh in Zeddam Ja
Ik ga waarschijnlijk van de zomer weer, leuk om te horen dat ze nu ook Groningers hebben Haha! Wordt het nog lastig kiezen van de zomer of het een huifkartocht of toch maar te paard gaat worden Nagelbijten / Gniffelen

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 02:31

Leuk Joram! Misschien iets voor ons topic-ritje? Ik zou wel eens op zo'n Groninger willen zitten! Haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 09:54

Ja, ik vond het ook erg leuk gisteren Joram! Pling
Gelukkig heb je de minst lelijke foto's van mij uitgezocht Cool
Maar we gaan ook nog een keer echt op Tinkers rijden he?? Knipoog

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:08

Groningers zijn zo cool; fijn dat je plezier had met je ritje

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:14

Leuke foto's Haha! ik heb zelf ook een Groninger Lachen moet zeggen en het zijn fijne beesten met soms een eigenzinnig karakter hahah Lachen
Maar leuk zeg dat je daar op groningers kan rijden

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:09

Leuke foto's Joram Lachen
Ziet er gezellig uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:49

Mendi schreef:
Leuk Joram! Misschien iets voor ons topic-ritje? Ik zou wel eens op zo'n Groninger willen zitten! Haha!

Ja, ik zou echt heel gaaf zijn nog eens op een Groninger. Ik voelde me toen ook even lekker groot, op zo groot paard kijk je echt boven alles uit.
Moet je deze foto eens goed bekijken, [url?http://img486.imageshack.us/img486/5237/retskeqj9.jpg]afbeelding[/url] haar hoofd is zelfs bijna even groot als mijn lichaam Rolleyes

loveyoutoo schreef:
Ja, ik vond het ook erg leuk gisteren Joram! Pling
Gelukkig heb je de minst lelijke foto's van mij uitgezocht Cool

Net of ik er goed op sta met me T-shirt die steeds onder me jas vandaan kwam :p.

Citaat:
Maar we gaan ook nog een keer echt op Tinkers rijden he?? Knipoog

Ja
Ik vond ook echt heel gaaf dat we gewoon van ruiterpad af mochten, Ja de paarden vonden dat ook helemaal geweldig. Het liefst gingen ze dravend of geelkoperen door de bosjes Haha! Het was echt heel bijzondere eravring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 00:59

Heb ook even een leuk kaartje van gemaakt.
Afbeelding

Zo ben nu nog even snel de foto's aan het uplouden naar de Mediamakt zodat ik met veel geluk de foto's nog voor vrijdag kan ophalen.

xLianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:56

Nee :| Niet die vreselijke foto's van mij!
Maar het was errug gezellig Haha!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:58

Wat een leuk verslag Lachen, leest als een gezellig ritje en inderdaad.... Groningers zijn geweldig! Al heb jij geloof ik wel een aardig maf exemplaar getroffen Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:28

Hihi, en ik maar denken dat al die Groningers zo zijn Nagelbijten / Gniffelen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:47

*LOL*

Zaterdag hebben we weer geoefend met de leden van de noordelijke carrouselgroep Groninger Paard en toen gedroeg mijn lief Hercebeest zich nogal Alfred J. Kwakerig (ben vandaag zo vrolijk Vork Bloos ), maar meestal is hij ontzettend braaf - net als z`n moeder en broertjes Haha!.