Mendi's kliniek bezoek; dag 2

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mendi's kliniek bezoek; dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:53

Zoals in het vorige topic Mendi's kliniek bezoek te lezen was moest Mendi gisteren een nachtje blijven in de kliniek zodat de dierenarts vanochtend een echo van haar been kon maken.
De eigenaresse zou aan het eind van de ochtend/ begin van de middag gebelt worden, maar om half 3 hadden we nog niets gehoord.
Hierop besloten we om maar vast naar Bodengraven te rijden omdat we toch wel een beetje zenuwachtig waren.
Om ongeveer 4 uur kwamen we aan, en stond Mendi niet meer in dr box.
De eigenaresse is gaan zoeken en vond Mendi in de behandelkamer van de arts bij het echo apparaat.

Ze waren zojuist begonnen met het scheren van de benen omdat het zo druk geweest was vandaag hadden ze er nog geen tijd voor gehad.
Afbeelding

Mendi's kale been:
Afbeelding

Mendi verdooft en dus helemaal suf in de box klaar voor de echo:
Afbeelding

Het echo apparaat toetsenbord:
Afbeelding

Een van de gemaakte echo's:
Afbeelding

Omdat Mendi toch nog wat teveel bewoog en onrustig was kreeg ze een 2e verdoving.
Hier staat ze helemaal suf maar wat te hangen..
Afbeelding

Nogmaals haar kale been:
Afbeelding

De echo's waren klaar, dus mocht Mendi weer even in haar box zodat wij konden wachten op de uitslag:
Afbeelding

Een echo foto op de computer waar we uitleg bij kregen, hier zie je de knie van het rechterbeen:
Afbeelding

En toen mochten we naar huis!:
Afbeelding

Nog héél slaperig bij de trailer wachten tot ze ingepakt zou worden:
Afbeelding

Nou dit was het vervolg van ons bezoek aan de kliniek..
Voor de uitleg van wat de uitslag is geworden krijgen jullie van de eigenaresse te horen, die kan dat wat beter en duidelijker uitleggen dan ik, omdat ik meer bezig was met foto's maken dan heel goed te luisteren Schijnheilig

Op de een of andere manier zijn de foto's niet zo scherp geworden, ik denk dat dat mede komt doordat ik geen flits kon gebroken tijdens de echo's en het binnen wat donker was..
Maar het geeft een idee Lachen

ladyjoy

Re: Mendi's kliniek bezoek; dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:57

Aaah arme Mendi! Ach gut

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:05

Hopelijk komt het snel weer in orde!! Wat een prachtige, gewéldige staart trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:06

Dank je wel Yinari! Haha! Daar zijn we ook heel erg zuinig op!
(En niet alleen op die staart Haha!)

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:18

Nou, dat is te zien hoor! Ben er jaloers op, haha. Maar het belangrijkste is hier natuurlijk dat het beentje geneest. Ik hou jullie even in de gaten want ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:21

Ik hoop ook héél érg dat ze snel weer opknapt! Bedankt voor je berichtje! Lachen

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:31

Hoi, hier de eigenares van Mendi! Haha!
Nou, ik zal proberen uit te leggen wat er geconstateerd is:
De blessure behelst in feite verrekking van de kniebanden in het voorbeen waarbij een aantal weken geleden ook nog eens een kneuzing in de voet van datzelfde voorbeen werd geconstateerd. Omdat de onderzoeken niet toereikend waren is er besloten om de peesaanhechtingen te scannen, wat vandaag dus gebeurd is.
Na heel wat zwart/wit/grijs beelden gezien te hebben bleek dat er op drie punten aan die peesaanhechtingen beschadigingen zitten: in de voet (bij het hoefkatrol)en zowel onder als boven de voorknie.
Toch blijft de arts positief (hoewel ik het lood in mijn schoenen voelde zakken Verdrietig ) en met veel rust, stapwerk en de nodige controles, eventueel nog inspuiten van de gewrichten of zelfs shockwave therapie zal het allemaal weer goedkomen!
Bedankt voor de foto's en het duidelijke verslag, Lav! OK dan!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 07:08

Jeetje Pien, ik schrok al een beetje van je smsje zaterdag maar nu ik dit lees schrik ik nog meer.
Hier ben je wel een tijdje zoet mee... maar goed, zolang de artsen het positief inzien houden we natuurlijk hoop!!!

Bij Chico is het uiteindelijk ook goedgekomen en die had een peesaanhechting gescheurd.
Ik duim voor een spoedig herstel en zal Mendi elke donderdag een kusje komen geven, hihi.

Rosalynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 07:51

Aggos, ik hoop dat het goedkomt

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:45

Jeetje zeg! Je hebt echt geen geluk he Ach gut
Sterkte!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:22

Ik heb wel geluk dat ik zo'n ontzettend lief paard heb!
Positief inzien haha!
En bedankt voor al jullie steun en medeleven, dan sta je er toch niet alleen voor Knipoog