Arme Gonnie (fjord)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Arme Gonnie (fjord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 09:36

_Jessica

Re: Arme Gonnie (fjord)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:00

kzou toch echt de dierenbescherming bellen.
dit is echt verre van hoe een fjord eruit hoort te zien.
zou het bod wel aannemen hoe koppig de eigenaar ook mag zijn.
ik bedoel ieder stapje dat t paardje vooruit gaat is is er 1 toch???

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:15

Die Fjord is echt veel te mager inderdaad Scheve mond Heet ze echt Gonnie? Dan zou ze nu 20 jaar moeten zijn.
Overigens nog steeds geen reden dat ze er zo uit zou moeten zien Ik heb je verhaal gelezen en het
lijkt me toch een goed idee om de Dierenbescherming in te schakelen... Ja Wel fijn dat jij haar nu wat
aandacht geeft, dat kan ze wel gebruiken!

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:15

Dit is pure dierenmishandeling. Ik zou ook de dierenbescherming erbj halen. Dit is echt gewoon te zielig. En volgens mij past dat hoofdstel/halster ook niet echt goed. Ook zou ik oppassen als je haar iets van snoepjes geeft, want mischien kan ze er niet tegen. Omdat ze het niet gewend is. Wel goed dat je het doet....

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:28

Ik ben het er inderdaad mee eens dat je de de dierenbescherming moet bellen. Ik begrijp jou goede bedoeling, en dat is ook hardstikke goed van je, maar als de eigenaresse zo koppig is en dus niet mee wil werken, dan kun jij ook niet veel met de pony beginnen. Dat zou betekenen dat je je eigen geld in de pony moet steken, en geloof mij, uiteindelijk is het stank voor dank, ook wetend omdat de eigenaresse je op elk moment kan weg sturen en toch de pony niet wil verzorgen. Ook al zou je iets bereiken met de pony, dan is de kans nog groot dat de eigenaresse het weer verpest. Het voer wat deze pony nodig heeft is voor jou waarschijnlijk niet te betalen, en dat is jou taak ook niet! Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou voor de pony kiezen en hem de hulp bieden die hij nodig heeft, oftewel, de dierenbescherming bellen. Die kunnen de pony verder helpen en een goede nieuwe eigenaar vinden die wel voor het beestje wil zorgen Ja Succes in ieder geval, het zal niet makkelijk zijn voor je, maar denk aan de pony.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:33

pffff asociaal dit!!
ik zou het beestje is uit die stal halen want...
en ja jammer voor die vrouw,maar dierenbescherming kan geen kwaad!!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:31

dit is echt ernstig! balen dat er nog mensen zijn die dit hun dier aandoen.. maargoed..

iedereen zegt wel dierenbescherming.. maar nederland is hier vrij makkelijk in hoor.. het dier staat nog op eigen benen dus... ik ben bang dat je er weinig aan zult hebben

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 12:36

ja het is echt verschrikkelijk he? daarom heb ik het ook aangenomen, ik dacht ik kan het altijd proberen, anders is de DB er nog, als die er wat aan willen doen...
Ze knapt al aardig op, eerst was het een 'dood' paard, die hinnikte om eten... Nu ziet ze me, en weet ze dat we eruit gaan, vandaag was de 2e keer.. lekker poetsen, rollen:P,VReten, en de weg op te wandelen... ze heet Gonnie ja, dus die 20 jaar klopt wel? ik geef haar wel snoepjes, brood en een paar handjes bix...
Het hoofdstel was veeel te groot, maar toen was het de 1e keer, en had nix bij me.. vandaag had ik een eigen oud hoofdstel en bitje mee, paste precies!
Eigenlijk heb ik nog wel hoop, als ze het weiland in kan + ontworming is het klaar (mijn buurman zegt dat ze altijd dikkig was), maarja dan kom je weer met de winter:(

Edit: daarom je weet nooit of de DB in zal grijpen of niet.. als ik dat doe en ze grijpen niet in, kan ik wel oprotten en gaat het al helemaal mis

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:58

ach germ, ik ben het met de bokkers hierboven eens! Gewoon bellen

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:00

Jemig, wat ziet het arme paard er uit!! Bloos!
Ik betwijfel of je dit wel met een ontwormkuur kunt oplossen. Ik denk dat ze toch veel meer nodig heeft dan dat om er weer bovenop te komen. Is het niet mogelijk om haar hooi of iets al bij te voeren, want dat is redelijk goedkoop! Dan heeft ze iig al iets. Maar ik denk dat ze toch zeker brokken nodig heeft om op gewicht te komen! Maar ik heb niet genoeg verstand ervan of je in zo'n geval een willekeurige brok kunt geven en hoeveel.. Bloos

Verder zou ik inderdaad de DB bellen, ik neem aan dat je anoniem melding kunt doen van dergelijke gevallen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:47

ik zou haar wel gaan verzorgen als ik jou was.
geef haar een wormkuur, koop een zomerexeem deken, geef haar aandacht, en goed eten (ook niet te veel).
overleg met de vrouw of ze op het land mag, een afgezet veilig stukje met nette omheining met stroom erop, dan kan ze nergens tegenaan schuren.

mag ik vragen waarom ze een hoofdstel draagt op de foto's ik neem aan dat je er niet op rijd toch, nu in deze conditie?
nouja als ze die niet heeft, even een halster kopen dus.
ik zou zeker aandacht gaan besteden aan deze pony, maar zou het wel gewoon eerst met de eigenaresse zelf proberen hoor, als ze maar gewoon weer voer krijgt en aandacht en verzorging, dan komt het vast wel weer goed.
misschien is het ook wel onkunde van die vrouw ofzo.

succes ermee, ik zou je zo helpen als het hier in de buurt was!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:09

aah wat zielig!! brood is erg goedkoop... je kan ook naar de groentenboer toe om te vragen of hij nog appels en wortels heeft die niet echt goed meer zijn, met plekken ofzo.. die snij je er zo af! succes..

LTBLDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:56

Oh dat ziet er echt niet uit zo dun. ik denk dat de dierenbescherming hier heel weinig aan doet.
jammer genoeg.

Ik zou het paardje helpen en ik denk die mevrouw ook want ik denk dat ze niet weet waar ze mee bezig is en het gewoon ontwetendheid is (dat hoop ik tenminste want als je dit bewust doet!)

een worm kuur lijkt mij ook een uitstekend idee, beetje krachtvoer en goed hooi!

Je zal vast wel een goede beslissing maken...

MVG

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 17:35

Ja, ze krijgt ook brood en etensresten... verder is het gewoon moeilijk, het hooi dat zij heeft, wil ze neem ik aan nu nog niet aan hem geven, dan heeft ze voor de winter niet genoeg..EN het bestaat uit stekels, geen brandnetels maar van die echte stekels.. dus dat is geen oplossing... ook ga ik de gehele verzorging van het dier niet op mij nemen, een exceemdeken kopen heeft geen zin, ik heb geen geld, het is haar verantwoording.. ik ben ook niet van plan haar gehele voer te kopen, ander hooi dus.. Anders kan ik beter haar maar overkopen.. en ik rijd echt neit op haar!!! maar de halsters waren stuk(ze gaat een nieuwe kopen) en dit was wat zij had, en ik wilde haar perse laten eten, dus dan hier maar mee...
Ze wil wel graag dat ik erop ga rijden enzo.. ze is echt niet dom, ze weet goed hoe het moet, maar ze laat alles versluren.. ook haar eigen hygiene is niet best.. ze heeft een rap mondje, en zegt alles, maar doen? ik geloof er de hleft niet van...
en bv stroom, goed idee! maar ik ga echt geen stroomkastje en draad kopen, zij heeft dat niet... het zijn echt geen standaart mensen, dat maakt het zo ingewikkeld...
eerst laat ik haar egwoon zoveel mogelijk eten, en bewegen en wat leuke dingen doen... wordt ze weer wat vrolijker..
Wat zou ik nog meer kunnen doen? heb haar laten eten, poetsen en wandelen...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:04

Zijn er nog tips of dingen waar ik rekening mee moet houden?
Btw ik heb de manen eraf geknipt, staat een stuk frisser! Ach gut

YellowDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:53

Ik zou het er niet bij laten zitten want dit is dierenmishandeling!
Een paard moet kunnen bewegen, een lekker opgestrooide stal hebben en voldoende eten.
Van etensresten kan een paard niet leven.

Op zijn minst kan de dierenbescherming komen kijken. dat is geen zonde. Als het echt nodig is nemen ze de Fjord wel mee. Geen paard verdient het om er zo bij te taan.

Succes met je beslissing

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:07

Dit kan gewoon niet. We hebben hier ook wel eens slanke paarden gehad die we gewoon mager noemden, maar zo ernstig? Nee echt niet!!

Dit dier moet gewoon op onbeperkt water en ruwvoer. HEt mooiste zou dus inderdaad zijn dat ze 24/7 het land op kan. Dat scheelt de eigenaresse het meeste werk. Maar als je de Dierenbescherming informeert inclusief deze fotos!! Dan gaan ze er zeker wel een kijkje nemen denk ik incl. waarschuwing! Dit kan gewoon niet!

Verder super dat je toch wat verantwoordelijkheid hebt genomen voor deze fjord. Breng je toch nog (letterlijk) het licht in het leven van het arme dier!

(moet trouwens zeggen, de naam Gonnie komt me zo akelig bekend voor.....weet alleen niet meer waar, hoe, etc)

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:31

Bloos Ik schrok echt even hoor ! Ik zou óók de DB bellen. Echt triest Boos!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:54

je kan beter de dierenbescherming bellen dan haar verzorgen. de dierenbescherming kan haar beter helpen.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:08

Daar ben ik het mee eens. Ik vind het heel lief van je dat je haar verzorgt, maar elke dag dat ze opgesloten staat in dat kale hok is dierenmishandeling. Zo opgesloten kan een paard niet leven en ik denk dat het voor jou alleen maar frustrerender wordt. Jij steekt er tijd en energie in, maar als de eigenaar hier niet verder mee gaat schiet je er weinig op. Het is een verbetering dat jij voor haar zorgt, maar nog steeds blijft het een dieronwaardig leven. Dierenbescherming bellen!

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:47

Is het niet een optie om met die vrouw te gaan praten om haar te verkopen. Klinkt misschien heel stom: wie wil er nou zo'n ponie kopen? Maar als ze er nou heel weinig voor vraagt is er misschien wel iemand die haar nog een hele mooie tijd kan geven. Anders iemand aan wie ze het diertje misschien weg kan geven, die er wel goed voor kan zorgen. Dit is een onhoudbare en uitzichtloze situatie. Wat jij voor haar doet is top, maar ik heb het idee dat als je te veel voor Gonnie wil, die vrouw je wel eens als "lastig" kan gaan ervaren (wat je absoluut niet bent hoor!! Begrijp me niet verkeerd!!!) en dat ze je dan bedankt voor de bewezen diensten en alles weer wordt zoals vanouds. Ik ben van mening dat ze daar gewoon weg moet.

Groetjes,
Moniek

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:58

Jeetje! Arm beest. Heb net je hele verhaal gelezen en vind het wel goed dat je voor nu in ieder geval zorgt dat ze aandacht krijgt en lekker wat eten zodat ze weer op krachten kan komen. Ik denk dat je het beste duidelijke afspraken met die vrouw kan maken wat er in de toekomst met de fjord moet gebeuren (verkopen of duidelijk wanneer ze op welk land mag staan en hoeveel eten ze moet krijgen etc) zodat zij in ieder geval duidelijk heeft wat er zou moeten gebeuren. Dan heb je in ieder geval je best gedaan voor de pony en kan je daarna kijken of je haar blijft verzorgen en helemaal gaat opknappen en een vrolijk leventje gaat geven en dus een hoop plezier met 'm kan gaan beleven of dat je je handen er vanaf haalt en dan zou ik direct de dierenbescherming inschakelen als het weer misgaat (als de vrouw zich dus niet aan de afspraken houdt en de pony weer binnenhoudt en te weinig eten geeft). In ieder geval super dat je 't fjordje nu zo helpt, veel succes ermee!!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:20

Ik wil eerst even zeggen dat ik het super vind dat je de moeite wilt nemen hem te verzorgen, maar ik denk dat je beter de DB kunt bellen, want dit gaat je veel kosten, moeite, tijd, energie die je erin moet steken, en eigenlijk geld... Mocht de DB hem mee nemen weet je zeker dat hij een zonnige toekomst te gemoed gaat (tenzij hij ernstig ziek is ofzo)

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:34

Ik heb je verhaal gelezen en vind het super dat je toch de keuze heb genomen om voor hem te zorgen!
Maak duidelijk afspraken met de eigenaresse voordat er problemen kunnen ontstaan.
Verder wens ik je heel veel succes!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 18:18

Dank jullie wel... ik ga proberen haar aan het verstand te krijgen dat het beest in de wei moet, en op zijn minst een nieuwe ontworming moet krijgen... Ik heb alweer gehoord dat ze ALTIJD liegt, en nooit doet wat ze zegt.. Ik kwam er gister, ze zei ik zou hem er nèt uitzetten!(jaja) Eigenlijk geloof ik er geen barst van... maar je weet het niet.. ik doe een poging, lukt het niet.. of bel ik de DB of ze geeft het paard aan mij;)