[NH] Heerlijk met Tender...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

[NH] Heerlijk met Tender...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 16:12

Ik rij nu al een tijdje lekker zo rond op Tender, maar nog nooit foto's gemaakt. Eindelijk kwam daar vorige week verandering in. Lachen

Afbeelding
Lekker warmstappen

Afbeelding|
Stappen

Afbeelding
Lekker rustig drafje

Afbeelding
Ook

Afbeelding
Galopje, beetje op de voorhand...

_PaaRdJeS_

Re: [NH] Heerlijk met Tender...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:14

hele leuke foto's vind het altijd leuk om te zien hoe mensen zo kunnen rijden zou het eng vinden hoor Bloos

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:15

Stoer!! Ziet er echt heerlijk ontspannen uit!
Doe je aan parelli?

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 16:38

Djodjodjo: Nee ik zal eerlijk zeggen dat ik wel eens boekjes en site's zag dat ze dit deden, ik heb het geprobeerd en samen hebben we het van elkaar geleerd. Verder geen hulp van iets dergelijks gehad, ook geen boekjes of site's doorgelezen hoe je nou zoiets moet doen...

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:41

Okee, zo ben ik het inderdaad ook aan het doen Knipoog Alleen heb ik op het moment helaas geen bak, en in de wei is het ook geen doen (zit ze om de minuut met haar hoofd in het gras) Maar toen ik tijdelijk een bak tot m'n beschikking had heb ik vaak zo gereden, en het voelt echt heerlijk he?!

Oeps, een beetje offtopic, sorry!

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:44

ik heb het ook een tijdje gedaan met een fries, maar ben nooit zo ver gekomen om zonder hoofdstel te rijden, overigens wel zonder bit en zadel.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 16:46

Djodjodjo: Ja heerlijk. Succes met het oefenen!!
Laura1705: Rustig aan beginnen dan komt het ooit heus wel!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:55

Wat leuk!
Ziet er echt supervriendelijk uit!

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:05

Wooh miranda, dit lijkt me echt fantastisch om te doen, je hebt zeker een goede band met Tender Lachen M'n complimenten!

off-topic: Shona zou in de wei direct met haar neus het gras induiken haha!

vbps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:19

Wat een leuk paard!
Maar even een vraagje: moet je niet meer naar voren zitten?
Het is geen commentaar hoor alleen een vraagje:P
vind het wel knap hoor!

girlie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:21

echt stoer, zo zonder zadel en hoofdstel!! Gaat ze dr nou nooit vandoor??

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 21:27

Linde90: Ik heb het met shona geprobeerd, en tsja... eerst ging het goed totdat ze ineens bedacht om gras te gaan eten, toen kreeg ik haar niet meer vooruit :Y

VBPS: Ja op bijv. de 3e foto zit ik als een zoutzak maar dat is mijn ontspanning haha. Of bedoel je op het paard zelf? Als je dat bedoelt; ze heeft een hoge schoft dus is het niet van als je ver vooraan zit.

Girlie1985: In de bak gaat ze er niet vandoor, maar als we buitenrijden en ze heeft echt iets in haar hoofd dan gaat ze er vandoor, maar dan gelukkig in een snelle stap en niet in een hard tempo of zo. Tsja het klinkt raar in stap maar het is echt zo Knipoog

Verder bedankt voor de reacties Lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:42

Gave foto's hoor Haha! Mooi paardje heb je trouwens!
Doe zelf ook aan NH en vind het zalig om zo op mijn paardje te rijden.....heb alleen helaas nog steeds niemand kunnen vinden die er foto's van kan maken....Maar als ik deze foto's zo zie moet ik snel kijken wie ik zo gek kan krijgen Bloos

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:49

heerlijk om zo te rijden lijkt me.
ziet er leuk uit

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:05

Ziet er leuk uit, maar ga je ook zo naar buiten? Persoonlik vind ik dat echt gevaarlijk, wat als ze echt schrikt en er wel echt vandoor gaat? Goed heb je soms met hoofdstel ook weining te zeggen, maar wel meer dan helemaal niks.

lijkt me echt eng dan. Bovendien loopt ie erg op de voorhand, hoe doe je daar dan wat aan?

Niet opvatten als ''bokt gezeik'' Maar vraag het me gewoon even af.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:58

he dat ziet er gaaf uit zeg, nog iemand die zo heerlijk ontspannen en relaxed rond rijd! Ja
rij zelf ook vaak zo, leuk dat je het ook gewoon zo uit jezelf doet en niet echt een systeem volgt

toeties, ik rij dus ook zo, ik kan op deze manier ook gewoon redelijk dressuuroefeningen doen, kan mijn paard gewoon rechtrichten en stelling vragen in alle gangen, kan gewoon wijken en wenden om voor en achterhand, ook het nagevelijk kan je gewoon zonder optoming gaan vragen

buiten rijden doe ik niet zo, het blijft een paard en we zitten in nederland, als ik in amerika in de bergen zou wonen deed ik het wel, maar dan idd het blijft een vluchtdier en als er ECHT gevaar is dan moet je gewoon weg rennen.. maar het hele leiderschap in deze manier van omgang is erop gebasseerd dat je je paard nooit in gevaar brengt... ze gaan dus minder snel op hol, is mijn mening hoor hihi.. mijn paard is trouwens in de bijna 3 jaar dat ik hem heb nog nooit op hol gegaan..
maar idd hier in nederland zo buiten rijden zou levensgevaarlijk zijn, ookal zal je paard niet schrikken en doe je zelf niks fout, je hebt altijd nog medeweggebruikers die je nooit kan vertrouwen..

maare, gafe foto's dus Haha!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:16

HAW-ITP

Wanneer ik hiermee iets verkeerd doe omdat de TS hier rijtechnisch commentaar op wil. hoor ik het graag van de TS. Ik heb het namelijk vergeleken met een ontspannen buitenrit.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:26

ziet er heel leuk uit!
HEel ontspannen!
Haha!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:33

Bedankt voor de reactie's. Nee ik hoef geen rijtechnisch commenaar op zich, dus ITP is prima! Buitenrijden doe ik wel, maar dan zijn het echt van stal naar de wei (ong. 5 minuten) of gewoon echt kleinere stukjes. Ik ga geen uren zo het bos in. Wel doe ik heel soms bijv. als ik een half uur/3 kwartier ga rijden gewoon een touwtje om en daar rij ik dan mee, maar ik zorg dan ook dat ik gewoon halster met 2 touwen om heb voor het geval dat. (Rij trouwens met lange buitenritten alleen met halster, geen hoofdstellen voor ons Knipoog)

Over het op de voorhand lopen, ik rij ook vrij veel wendingen en krijg als ik gewoon wil ook best wel stelling er in en tuurlijk vind ik rechtrichten ook belangrijk. Maar het is absoluut geen paard om mee te "trainen" qua dressuurmatigheid dus we rijden gewoon zo omdat we het allebei heerlijk vinden. Als ik haar dressuurmatig rij is de ontspanning ook verder te zoeken dan zo.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:15

super dan toch zo, begrijp dat helemaal, is je paard ook veel gelukkiger mee dan dan wanneer ze met echte dressuur veel meer spanning in haar lichaam krijgt, dan gaat ze zo veel langer mee Ja