Bento in de kliniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Bento in de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 14:43

*grr! volgens bokt zijn mn fotos weer te groot dus heb ze maar als link gedaan Slapen *

Bento is nu al 3,5 week ziek.. het begin met hijgen, toen kwam de dierenarts en hoorde dat hij van binnen helemaal vast zat en daarom moeilijk lucht kreeg.
toen heb ik medicijnen gekregen, voor 10 dagen, na die 10 dagen kwam de dierenarts terug en was er geen verbetering. Dus weer nieuwe medicijnen gekregen, maar na een paar dagen had Bento koorts en liep echt heel erg te hijgen, dus de dierenarts maar weer gebeld. Die constateerde dat Bento een longontsteking had.
Hij moest naar de kliniek zodat hun hem iedere dag antibiotica in konden spuiten in zn hals.
Dit was vorige week, hij staat nu al een week op de kliniek.
in het begin werd hij echt mager, nu breng ik hem elke dag wortels, en ziet hij er weer redelijk uit.
zn gehijg is weg, ik heb de dierenarts al 2 dage niet gesproke, weet dus niet hoe de stand van zaken is, maar de laatste keer dat ik hem sprak was hij niet erg enthousiast.
mochten deze medicijnen ook niet aanslaan voor eind deze week krijgt hij weer andere, maar daarbij is de kans heel erg groot dat hij meteen hoefbevangen wordt.. Verdrietig

ik mag elke dag naar hem toe, en lekker met hem wandelen en doen Lachen
nou genoeg.. hier wat fotootjes Lachen

Afbeelding

Afbeelding

http://img218.imageshack.us/img218/8618 ... lh7.md.jpg

Afbeelding

Afbeelding

http://img221.imageshack.us/img221/2115 ... mf6.md.jpg

toen ging hij door de hele bak achter me aan lopen omdat hij wilde dat ik door ging met lekker door zn manen kriebelen Haha!

http://img181.imageshack.us/img181/7391 ... gc3.md.jpg

http://img237.imageshack.us/img237/1883 ... xj9.md.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/8198 ... oh3.md.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/2443 ... sk5.md.jpg

Duimen jullie voor me dat mijn kleine vriendje deze week nog beter wordt? het zou echt een ramp zijn als hij weer hoefbevangen wordt Verdrietig

(hij heeft trouwens geen kale plekken, op de lichte plekken is hij verhaard, de rest wil niet loskomen )
Laatst bijgewerkt door anne_bento op 23-08-06 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Borisje

Re: Bento in de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:46

Leuk shetje! Gaat het nu al wat beter met hem?
Doe hem de beterschap van mij.

(owjah, wat heb tie op z'n neus? zand ofzo of exceem?)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 14:47

hoe het met hem gaat staat in het verhaal Lachen en zijn vader is appaloosa, dus op zn neus zijn spikkels, maar ook een hoop vliegen op dit moment..

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:24

Jeetje meis.
Ik wist het al wel allemaal via msn, maar wat is hij afgevallen op die foto's zeg...

Hopen dat het nou weer beter gaat, en de medicijnen wel aanslaat, en hopen dat die niet weer hoefbevangen raakt..

Sterkte! Kusje

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 15:27

ja hij is ontzettend mager geworden.. ik denk dat je zn ribben ook wel zou zien als zn wintervacht eraf was Scheve mond
even een foto ter vergelijking hoe hij er een jaar geleden uit zag:

Afbeelding

in mn profiel staan trouwens fotos van hem van veulen tot nu Lachen

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:44

Heey Annuh,
Tja de fot hierboven was ie ECHT ongezond dik. Ik vind het er persoonlijk NIET slecht uitzien. Het belangrijkste is: ZIT HIJ ZELF LEKKER IN ZIJN VEL ???
Ik vind het zo knap en lief van je dat je hem iedere dag opzoekt. Dat geeft het dier echt een supergevoel, echt! Hij staat er niet alleen voor want JIJ bent steeds bij hem. KLASSE!
Hou vol Annuh. Jij hebt AL HET MOGELIJKE voor BENTO gedaan en nu ligt het in handen van "de kundigen" Lachen
Ik vind het grandioos wat je allemaal voor BENTO over hebt. Van jou liefde naar BENTO kunnen VELEN nog van LEREN! Boos!

Wij duimen met je mee! En natuurlijk ook voor BENTO!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:07

wat ziet hij er goed uit an!

als hij terug is kom ik snel even een keertje kieken!!

Liefs, Madiek

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 07:09

Jawel, op die foto was hij wel erg dik. Maar ik heb even in het profiel gespiekt en later zag hij er toch geweldig uit. Nu is hij inderdaad (helemaal vergeleken met eerdere foto's) een hoopje ellende. Ik hoop dat je hem er snel weer bovenop krijgt. Met zo'n liefdevol baasje moet dat lukken! Sterkte en geef hem ook maar knuffels van ons (ik en mijn vader die zich op de achtergrond overal mee bemoeit)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 07:12

Ik ga met de vorige reacties mee, hij was ongezond dik, nu is hij zoals hij eigenlijk hoort te zijn, alleen wat ingevallen. Hopelijkkun je hem snel weer mee naar huis nemen!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:27

Ohhhh anne.... hij ziet er echt zielig uit!
Kan je niet vragen of je hem wat meer wortels en hooi mag geven?
Ik hoop voor je dat hij snel weer beter is!

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:35

Gaat het al beter met hem??
Hij boft maar met al jouw goede zorgen.

.......nog even een kleine tip,
ik zou de wortel uit de hand of in een emmer geven, zo krijgt hij zand binnen......

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 10:48

hij is sinds afgelopen dinsdag weer thuis.. maar vertrouw het nog voor geen meter, de mensen die daar wonen, waarvan de stal is hebben hem alweer horen hijgen savonds.
hij krijgt hier weer volop hooi (wat goed geweekt is in water) en veeel wortels! en heb het idee dat hij alweer wat voller is Lachen maar verder, tja ik wacht het nog af tot na het weekend, als hij dan nog steeds niet in orde is naar mijn idee bel ik de dierenarts maar weer eens..

ja over wortels in het zand, weet ik, had de wortels in een emmer gedaan maar die gooide hij natuurlijk meteen om Knipoog dus was voor een keertje, hier krijgt hij ze in een grotere bak/emmer en laat hij ze wel inzitten Lachen