tamary schreef:Ik krijg van de foto waar het zadel op je pony ligt (achteraanzicht) ook sterk de indruk dat het zadel flink scheef ligt?! En verder dat het ook erg ver naar voren duikt.
Erg jammer, dat wordt weer verder zoeken
Het zadel ligt niet scheef mijn pony stond scheef
en verder had ik dus al uitgelegd dat doordat de voorkant van het zadel helemaal zacht is hij gewoon te ver uit elkaar kan hij zo breed wordt dat hij helemaal naar voren glijd.
Gisteren (heb ik helaas geen foto's van) heb ik er een wintec boogje aanvast gemaakt. Je kunt nameljik die 2 ringen losdraaien en dan het boogje ertussen vastzetten 
Hij lag al veel beter en hij kiepte niet zo ver voorover al lag hij dus ruim 10cm boven haar schoft.
Toen ff gereden in de wei stap, draf en galop allemaal op een bozen Shy (dus er was iets mis).
Dus ik weer stilstaan, zadel was niet naar voren gegleden maar toen ik zonder mijn voeten in de beugel onder het zadel keek (kont dus uit het zadel en druk op mijn bovenbenen) kwam het zadel alweer op haar rug.
Ik had de eerste keek ook alleen maar gestapt en toch had je die streep en nu dus wat meer gedaan en niet lichtgereden en toch weer die streep 
Mijn idee is toch dat als de voorkant stijf is en de kussens hard en minder hoog aan de achterkant en een beter beugelriem ophanging dan moet het al een veel beter zadel worden.
Maar helaas gaat hij dus nu gewoon terug.