Angel op de ICSkeuring te Torhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Angel op de ICSkeuring te Torhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:00

Gisteren ben ik met mijn merrie Angel naar de ICSkeuring te Torhout geweest.
Ze behaalde een tweede premie met 139 punten. Das een puntje meer dan vorig jaar in Augustus, wat ik niet goed begrijp want ze is echt ontzettend veel mooier geworden Clown maar ach, zo'n puntje hier en daar kan wel veel maken natuurlijk.
Heb het even nagekeken:

Punten vorig jaar:

irish cob type 9
hoofd 9
hals 10
schoft en schouder 8
voorbenen 7
voorhand/borst 8
rug 9
achterhand 8
achterbenen 8
beenbehang 9
manen/staart 9
stap 7
draf 8
temperament 10
presentatie 10

Dit jaar:

algemene indruk (irish cob type) 9
hoofd 9
hals 9
schoft en schouders 8
voorbenen 8
borst 9
rug 8
achterhand 9
achterbenen 8
sokken 9
manen en staart 9
stap 9
draf 8
temperament 10
presentatie 10

Ik ben wel wat teleurgesteld, vooral omdat ze bij binnenkomst in de ring altijd reacties als deze ontlokt :"Waw, wat een mooie merrie" en "Das zeker een eerste premie". Maar ach, ben ook best tevreden met een tweede premie Knipoog
Het enige waar ik echt kwaad om ben is dat er een aantal paardjes een betere beoordeling kregen dan zij die dat helemaal niet hadden verdiend... Er kreeg bijvoorbeeld een paardje dat gewoon niet in het stamboek thuishoort ook een tweede premie! Een andere merrie kreeg een eerste premie terwijl ik zoiets had van: nouja, lage tweede premie kan nog net...tja dan heb ik zoiets van Verward Gestoord

Wat foto's:

Lekker hooi eten
Afbeelding

Eerst druppelde het wat,, nadien scheen volop de zon
Afbeelding

*trots* op die witte staart
Afbeelding

Op weg naar de keurring
Afbeelding

Afbeelding

Angel wordt onder de loep genomen Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stappen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Draven (voor zover dat mogelijk was)
Afbeelding

Afbeelding

En terug thuis, lekker tevree in de wei
http://img87.imageshack.us/img87/3506/h ... der8yf.jpg

http://img87.imageshack.us/img87/8980/h ... der0ic.jpg

http://img87.imageshack.us/img87/7778/h ... der5lb.jpg

http://img87.imageshack.us/img87/6279/h ... der4je.jpg

Rollen Haha!
http://img87.imageshack.us/img87/5210/h ... der8nz.jpg

http://img87.imageshack.us/img87/5514/h ... der6nv.jpg

chantalvl

Re: Angel op de ICSkeuring te Torhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:02

je mag idd trot zijn op de witte staart ik vind het werkelijk keurige foto's

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:06

D'r rug en hals zijn verslechterd? Heb je een duidelijke foto waar haar 'betere' rug en hals op staan?

Echt jammer dat ze niet aan je verwachtingen voldeed... Maar gelukkig is Angel er niet minder door Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:15

Leon, hals is zeker niet verslechterd Knipoog net zoals ze eigenlijk voor hoofd een tien zou moeten krijgen, maar niet gekregen heeft Knipoog
Haar hoofdje is heel bijzonder voor een cob aangezien klein en fijn is. Haar hals is er juist nog op verbeterd Tong uitsteken die was in augustus nog zo slap als pudding... Draf is ook enorm verbeterd en dus eigenlijk een 9 waard, maar het stukje was zó klein dat ze geloof ik maar twee passen heeft gedraafd (ze heeft wel tempo nodig) en de keurmeesters konden de gangen eigenlijk alleen van voor en achter zien en niet zijdelings Rolleyes
Er zijn natuurlijk wel punten wara ik het mee eens ben ook hoor Knipoog zoals voorbenen en achterbenen bijvoorbeeld. (hoewel ook die verbeterd zijn)

Nouja, het is niet anders. Vind het nu wel jammer dat marijke overal als keurmeester aanwezig is, anders kon ik eens expliciet naar een keuring met andere jury gaan en kijken wat die van haar vinden Knipoog
Henk Lamein vond haar geloof ik wel erg mooi Tong uitsteken (nouja, dat zei ie toch bij binnenkomst, heeft m'n vriend opgevangen)

Ze wordt er zeker niet minder om!!! Ik was zo ontzettend trots op haar! Vertelde al aan fjordkootje dat ze zo zenuwen had. Ze stond aan de vrachtwagen echt te stressen (met platte kakjes vandien Rolleyes ) maar alhoewel ze zich niet goed in dr vel voelde, bleef ze kalm en vriendelijk. Na de keuring stond ze er echt zo bij van: heb ik mijn best gedaan vrouwtje? Tis echt zo'n schat Lovers
Van marjolein de wit kreeg ik trouwens een compliment over dr mooie hoofdstel Pling

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:23

Mijn idee was dus ook dat ze verbeterd was op die punten, na wat ik me kon herinneren... Echt zonde dat deze jury dat niet inzag

april_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:33

waaauw wat een mooi paardje!! Tinkers zijn zooow stoer!! Ze heeft ook mooie aftekeningen!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:48

't Is een hele mooie merrie, met een heel fijn hoofdje. Lief karakter. Je vriend was ook wel gespannen, aan zijn gezicht te zien Knipoog Tong uitsteken

Sterkte n.a.v. je nieuws over je bompa...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:51

Zo kijkt ie altijd Nagelbijten / Gniffelen

Dankjewel...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:32

mooie fotos frenia

maar sorry hoor. Verward
hoe kan een paard zich nu tonen voor een keuring op zon klein stukje STRAAT !?!?!?!

ze kan niet eens een 3hoek draven??
Dan snap ik de beoordeling niet Bloos

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:17

snowdon schreef:
Mijn idee was dus ook dat ze verbeterd was op die punten, na wat ik me kon herinneren... Echt zonde dat deze jury dat niet inzag

dat ze verbeterd is op bepaalde punten? heeft een jury het vorige rapport in de handen, bij graadverhoging? of kijken ze blanco?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:26

Volgens mij kijken ze blanco... Dus de jury kon niet zien dat het verbeterd was. Ik drukte me wellicht ietwat verkeerd uit. Maar dus zonde dat er nu mindere cijfers gegeven zijn op punten waar ze verbeterd is t.o.v. vorig jaar.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:42

Nee, was idd een klein stukje straat, dus draf en stapbeoordeling is idd niet erg begrijpelijk.

Ze kijken idd blanco. Dus ze kunnen niet zien hoeveel ze een halfjaar geleden gegeven hebben. MAAR als je achter je beoordeling en gegeven score kan staan dan zou dat niet mogen uitmaken pellie.
Bedoel: een hals die zus of zo is, is bv een 8 waard. Is die hals beter of slechter meer of minder. Maakt dan niet uit of het bij het betreffende paard verbeterd is, maar gaat gewoon om de betere hals...
(pfff het lijkt miserabel uitgelegd denk ik, maar kan het niet anders uitleggen...iemand anders? )

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:57

Ze was toch in augustus gekeurd, frenia? Dat is alweer 10 maanden, bijna een jaar geleden Tong uitsteken

Ik snap wat je bedoelt hoor Ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 20:11

hahaha! ja je hebt gelijk Nagelbijten / Gniffelen

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:51

Mooi paardje. Jammer dat het niet is geworden wat je er van had verwacht. Je slaat nu met je opmerking over de keurmeester precies de spijker op zijn kop. Doordat er maar 1 keurmeester is bij het ICS krijg je dus deze dingen. Ik ben lid geweest van het ICS. Maar mede hierdoor ben ik er uit gestapt. Ben nu nergens lid van. Ben naar een keuring van het NTS geweest en daar zijn onafhankelijke juryleden. Ze hebben niets met het stamboek te maken. Vind ik veel beter. Krijg je ook geen praatjes over vriendjes politiek. En het zijn steeds anderen. Bij het ICS is het in het hele land dezelfde keurmeester. Jammer, tijd voor nieuw bloed die geen connecties heeft met het stamboek.
Nu is het tijd om te genieten van je mooie dame. En het hoofdstel is echt mooi. En ze is heel mooi wit. Ga ook maar een potje zilvershampoo op halen, helpt wel zo te zien.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:07

frenia schreef:
Nee, was idd een klein stukje straat, dus draf en stapbeoordeling is idd niet erg begrijpelijk.

Ze kijken idd blanco. Dus ze kunnen niet zien hoeveel ze een halfjaar geleden gegeven hebben. MAAR als je achter je beoordeling en gegeven score kan staan dan zou dat niet mogen uitmaken pellie.
Bedoel: een hals die zus of zo is, is bv een 8 waard. Is die hals beter of slechter meer of minder. Maakt dan niet uit of het bij het betreffende paard verbeterd is, maar gaat gewoon om de betere hals...
(pfff het lijkt miserabel uitgelegd denk ik, maar kan het niet anders uitleggen...iemand anders? )

jureren blijft iets waarbij mensen hun eigen mening of gedachten mee laten tellen en ik snap in die zin wel dat het nooit een ge-ijkte uitspraak kan zijn.
maar ik snap jou ook Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:09

Ik zeg ook niet dat ze niet ergens een puntje kunnen verschillen hoor!!! hangt ook altijd van de presentatie op dàt moment af Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:13

Cool idd mooi wit ... en balen dat de verbeteringen niet ook als zodanig op de keuring terug te zien waren Ach gut

Ben nu wel benieuwd naar de andere tinkers die je omschrijft Knipoog

Ik had bij Say (alleen rastoelating trouwens, was goedkoop chippen en paspoort Haha! ) gelukkig die andere (vond haar stukken beter en wel objectief Ja ... M de wit heette ze en ze werd toen gecontroleerd door een ier)

Maar idd ik dus ook (al hele tijd) geen lid meer ivm marijke en gedoe enzo ...

en verder nog geen behoefte aan keuringen/ premies, dus gaat goed zo "stamboekloos" Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:20

Ik vind het "stamboekgedoe" wel erg leuk Haha! dus wil wel graag blijven Knipoog
Ben ook niet echt boos ofzo Clown (is sowieso moeilijk bij mij)
Marjolein de wit was er deze keer ook bij Ja net zoals in westdorpe vorig jaar Knipoog vind haar ook héél erg vriendelijk Ja (was ook diegene die me complimentje gaf over hoofdstel en voorbrengen/presentatie)
weet niet of ik haar nog eens laat keuren... nuja misschien volgend jaar als ik toch met dr veulen moet Tong uitsteken

de andere paarden waren een merrie in de A sectie (geen foto van, weet ook geen naam) die ik persoonlijk niet in ICS vond thuishoren (groot slank en haast geen sokken). Commentaar was dat ze correct gebouwd was, maar duidelijk ook ander bloed voerde. Krijgt dat een tweede premie... sorry maar dat vind IK niet eens een paard voor een derde premie, die hoort gewoon niet als IC goedgekeurd
andere merrie is beauty 5 (van kanters) wél een leuke (kleine!) merrie met een mooie bouw, maar ook bitter weinig sok en de gangen (voor zover te beoordelen) vond ik ook maar zozo.
Nouja Haha! no offense voor de eigenaars hoor Knipoog is hen van harte gegund!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 18:23

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:07

Nerd bij ene idd vergrootglas nodig om sokken te zien en dan GGK bij ICS Verward

Zwarte vind ik wel erg schetig *LOL* maar idd volgens mij ook niet erg veel behang...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 20:19

idd grid, ik snap het ook echt niet
ik vond eigenlijk altijd dat de beoordelingen begrijpelijk waren, dus ik kon premies begrijpen. maar deze merrie heeft bij ics nu een tweede premie gekregen Verward
Ik wil echt even duidelijk stellen dat ik niet noodzakelijk boos ofzo ben dat angel nu "maar" een tweede premie gekregen heeft. Tweede premie is uiteindelijk wél al een mooi resultaat Haha!
maar ik kan er dus echt niet bij dat een merrie zoals deze óók een tweede premie kan halen... ik vind persoonlijk dat er toch wel een erg groot verschil is tussen beide...

zwarte vond ik ook wel nog leuk hoor Ja maar eerste premie Verward

Ik zag trouwens net de resultaten van de veulens Bloos! Rolleyes Gestoord
http://passion-irish-cob.forumactif.com ... sc&start=0

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:23

Wat heeft Grainey van Gipsy Spirit eigenlijk gedaan op de keuring?

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:31

marjolein de wit is de eigenaar van de moeder van pallieter paiti van weremere en is inderdaad erg aardig en heeft zelf ook erg mooie tinkers jammer dat je geen eerste premie bent geworden ik vind je paardje erg mooi en je bent zelf tevreden met hoe ze is en dat is het belangrijkst je kan een vreselijk goed ster paard hebben maar waar het niet mee klikt en dan ben je ook niet gelukkig en jij bent erg trots op haar dat kan je wel zien en lezen succes verder
gr. annita