Fotoshoot Minipaarden Stamboek: FLICKA!!! (*kijken!!*)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Fotoshoot Minipaarden Stamboek: FLICKA!!! (*kijken!!*)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 00:42

hallo!
aangezien ik met Flicka wil gaan deelnemen aan keuringen, moest er natuurlijk wel één en ander gedaan worden. we moeten ingeschreven worden bij de club, en Flicka moet in het stamboek (NMPRS: Nederlands Minipaarden Registratie Stamboek) worden opgenomen. daarvoor zijn foto's nodig, en dit is het resultaat! ik vind ze zelf erg mooi geworden, en Flicka heeft erg haar best gedaan! Flicka is een merrie van 97 cm hoog, geboren 21 juni 2003, dus ze wordt deze maand drie. ze staat nu geregistreerd bij het NSPS (Nederlands Shetland Pony Stamboek, maar ze heeft geen papier. bij het NMPRS krijgt ze evenveel kans op een premie als paardje mét papier, dus ik hoop dat ze het leuk gaat doen natuurlijk! als alles meezit doen we dit jaar voor het eerst mee.

natuurlijk hebben we haar mooi opgedoft voor de foto's, compleet met nieuw halster en hengstenketting.

nou, genoeg gekletst, wat vinden jullie van haar? en wat kan er beter, en wat is goed (qua toiletteren, houding etc. )
zelf vind ik het hoofdje erg hoog op veel foto's, maar ik forceer het niet. ik hou biks in mijn hand, en dan beweeg ik langzaam achteruit zodat ze de achterbenen mooi gestrekt houdt.

ter vergelijking deze foto. dit is een merrie van een Australische professionele fokstal, en van hun foto's heb ik al één en ander afgepikt.

Afbeelding

eerst de foto's voor de linkerkant.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze vind ik het mooiste van de linkerkant foto's. de houding is mooi, het hoofd staat recht en de hals staat niet overdreven ver opgetrokken. de achterbenen zijn mooi gestrekt, maar niet té overdreven.
Afbeelding

nu de rechterkant. op de foto van rechts moet het hoofd naar de camera gedraaid zijn, en de voorlok moet opzij liggen.
Afbeelding

Afbeelding

deze vind ik ook erg mooi, ze staat er ontspannen bij en het hoofdje komt mooi uit, ondanks dat het niet helemaal recht van voren is. het lijkt hier wel net alsof ze overbouwd is. maar dat is ze niet!
Afbeelding

Afbeelding

het was wel even geduld hebben, we hebben alles bij elkaar zo'n 50 foto's geschoten, en daar heb ik deze uitgepikt als de mooiste. Flicka moet het allemaal nog leren, en ze was nogal ongeduldig. aan mijn hoofd kan je wel zien dat ik apetrots ben op mijn meisje, dat twee jaar geleden (toen ik haar kocht) op sterven na dood was, en waarvan niemand had verwacht dat het ooit nog goed zou komen.

GRAAG commentaar, wat vinden jullie de mooiste van links en de mooiste van rechts, en wat kan ik beter doen, en wat doe ik (en Flicka) goed?

_Karlijn

Re: Fotoshoot Minipaarden Stamboek: FLICKA!!! (*kijken!!*)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:16

Mooi paardje!

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:25

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:53

Ik zou de foto's nemen waar ze 'normaal' op staat zeg maar dus niet de foto's met de uitgestrekte hals en het hoofd omhoog.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 10:57

bedankt allemaal! leuke reacties ik moet nog oppassen dat ik niet ga vliegen door mijn enorme ego...

@karo, waarom vind je de 'gewone' mooier?

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:00

Ze lijkt zo uit getrokken op die fotos, Dat haar hals zo hoog staat.

Foto 1 en de 1e laatste zou ik doen.

Wat een knappers word het trouwens !

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:07

Die houding doet haar bouw geen goed vind ik, Ze lijkt op die manier een mega lange hals te hebben

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 11:08

bedankt. ik denk dat ik nog even nieuwe maak, waarbij ze wel de achterbenen goed strekt, maar inderdaad met de hals wat netter en het hoofdje wat natuurlijker. maar ik vind de onderste van de linkerkant toch wel mooi... hihi!

@karo, ik vind de hals inderdaad wel een tikje lang worden, vooral omdat die nog vrij iel is...

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:09

Let wel op dat je achterbenen er ook bij houd en niet ver naar achteren laat staan. Alleen de amerikaantjes worden op die manier voorgebracht

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:34

Mooie foto's!
Super leuk paardje is dat ook zeg, echt een leuk hoofdje heeft ze!

Dhani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:46

hey hey!!! toppie hoor! haha , het zijn toch wel leuke foto`s geworden, maar was wel geduld hebben. hihi. tortse mama met baby Flicka. hihi. spreek je snel!!!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 23:22

karoliena schreef:
Let wel op dat je achterbenen er ook bij houd en niet ver naar achteren laat staan. Alleen de amerikaantjes worden op die manier voorgebracht

OK, dat is ook goed om te weten. de merrie op de 'voorbeeldfoto' is inderdaad zoveel procent amerikaan.

verder bedankt voor de leuke reacties allemaal! Det, ik stuur de foto's van Dribbel nog wel door!

Dhani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:21

dat ik goed hoor ik zie ze vanzelf wel misschien zie ik je morgen wel op stal. ben er in elkgeval vroeg en als je laat bent misschien ook wel ( je weet ik ben altijd wel tot laat op stal!!!
GROETJES!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 22:53

ok.

@karo, weet jij of het insturen van de formulieren (inschrijving pony en lidmaatschap aanmelding), het paspoort en de foto's, met evt begeleidende brief genoeg is voor het stamboek? en hoe zit het met de entingen?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:59

Ja is zat brief hoeft er neti eens bij hoor. Als je op de keuring komt moet ze beide basis inentingen gehad hebben en de laatste mag niet eerder dan drie weken voor de keuring zijn geweest.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 09:26

ik heb net maar even gebeld. ze sturen mij gelijk een minimagazine, voor het inschrijfformulier van de keuring. de enting is niet verplicht, maar ik doe het voor de zekerheid toch maar. weet ik het gelijk zeker.

ik heb er helemaal zin in! in een pennybui heb ik gisteren haar deken weggebracht voor borduren, hihi! maar goed, ik hoop dat ik het overleef, ik denk dat ik de hele dag met mijn hart in mijn keel sta en de verkeerde ring inga ofzo.... ieks!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:29

Ohh voor zover ik weet zijn entingen op de keuringen wel degelijk verplicht hoor, dus ik zou zorgen dat dat wel in orde is volgens mij staat dat ook altijd in het boekje gemeld.

De rest komt wel goed, wij zijn er ook gewoon, en ik heb alleen Vincent dus tijd zat

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:35

Leuke foto's!
van rechts vind ik deze het mooiste
http://img.photobucket.com/albums/v491/ ... 050046.jpg

Ik ben er ook met Ivy en met wobbe.
Ivy doet dit jaar ook pas voor het eerst mee hihi.
Wij moeten tegen elkaar.
ik ben benieuwd hoe groot ze Ivy meten bij de veterinaire keuring, flicka moet ook veterinair gekeurd he.
Probeer haar inderdaad zoals karoliena zegt haar achterbenen niet te ver naar achteren te laten strekken.
en haar hoofd niet te hoog.
zo lijkt ze zo uitgerekt.
Ik hoop dat ze het leuk gaat doen op de keuring.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 23:19

bedankt voor de tips! ik hoop dat Ivy het ook goed doet, gaan we allebei met een supergevoel naar huis! het belangrijkste vind ik dat Flicka het leuk heeft, en als ze haar best lekker doet is dat helemaal geweldig natuurlijk!

ik heb vandaag gebeld met het NMPRS, en ze zeiden dat op de merriekeuring enten niet verplicht is. maar ik doe het wel, voor mijn eigen gemoedsrust. er zijn natuurlijk heel veel paardjes bij elkaar op zo'n dag, dus je weet maar nooit! hebben jullie enig idee van het aantal deelnemers?

ik heb Flicka zelf geprobeerd te meten, met een meetlint. ik kwam uit op 97 cm, maar ik kan er iets naast zitten. hoe weet je dat, van de veterinaire keuring? ik heb daar niks over gelezen. lijkt me wel tof als dat ook gelijk gedaan wordt, alleen jammer als ze wordt afgekeurd natuurlijk.

ik zal haar inderdaad minder laten uitstrekken, ik begrijp dat dat bij het NMPRS niet is wat ze willen zien. ik maak wel een nieuwe van links, want hier zitten dan niet echt goede bij denk ik...

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:43

Als ik van deze moest kiezen zou ik toch de foto's nemen waar ze 'normaal' op staat. Omdat ze van zichzelf al iets meer bespiering onderin de hals heeft ipv bovenin, overdrijf je dit ook nog eens door haar hoofd zo omhoog te vragen.
Ik zou de achterbenen niet te ver naar achteren zetten, het voorste achterbeentje ietsjes naar achter, en bij de voorbenen ook opletten dat het voorste voorbeentje ietsjes naar voren staat. En een tip om ze mooi te laten kijken, gooi iets voor ze langs dan krijg je gegarandeert een mooie oplettende blik met de oortjes naar voren

Succes

De 1na laatste foto heeft ze mooi hoofdje! Daar kijkt ze supermooi.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 23:46

bedankt! ja ik ga nog evne nieuwe maken, waar ze ook wat natuurlijker opstaat. ik gooi één van haar tennisballen denk ik, dan weet ik zeker dat ze alert is, hihi!!

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:48

Haha wij zijn ook altijd bezig met foto's maken (Friese paarden) en het is nog wel eens lastig om de perfecte foto te krijgen! Vooral mooie standfoto's waar ze mooi op uitkomen zeg maar Want je kan een paard al gauw zo verkeerd neerzetten dat het lijkt alsof de kont te hoog is of dat de voorbenen superkort lijken terwijl dat helemaal niet zo is

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:24

Hou oud was Flicka nou? Je hebt kans dat je volgend jaar aps naar de verterinair meot, wanneer werd ze drie jaar?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 09:28

ze wordt 21 juni 3, dus dat is net een maandje voor de keuring... ik neem aan dat veterinair keuren inderdaad gebeurt als ze drie zijn, en zover ontwikkeld dat een eventuele verkeerde stand oid. niet meer bij kan trekken...

Flicka had scheve (koehakkige) beentjes, maar dat hebben we gelijk gecorrigeerd. soms zie je het nog, maar als ze loopt loopt ze erg netjes. haar beentjes zijn wel erg lenig, ze kan er alle kanten mee opdraaien, hihi!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:34

Dan moet je naar de veterinair, voor de leeftijden word 1 jan aangehouden dat ze ouder worden, dus dan is ze dit jaar voro de keuring al drie jaar