aangezien ik met Flicka wil gaan deelnemen aan keuringen, moest er natuurlijk wel één en ander gedaan worden. we moeten ingeschreven worden bij de club, en Flicka moet in het stamboek (NMPRS: Nederlands Minipaarden Registratie Stamboek) worden opgenomen. daarvoor zijn foto's nodig, en dit is het resultaat! ik vind ze zelf erg mooi geworden, en Flicka heeft erg haar best gedaan! Flicka is een merrie van 97 cm hoog, geboren 21 juni 2003, dus ze wordt deze maand drie. ze staat nu geregistreerd bij het NSPS (Nederlands Shetland Pony Stamboek, maar ze heeft geen papier. bij het NMPRS krijgt ze evenveel kans op een premie als paardje mét papier, dus ik hoop dat ze het leuk gaat doen natuurlijk! als alles meezit doen we dit jaar voor het eerst mee.
natuurlijk hebben we haar mooi opgedoft voor de foto's, compleet met nieuw halster en hengstenketting.
nou, genoeg gekletst, wat vinden jullie van haar? en wat kan er beter, en wat is goed (qua toiletteren, houding etc. )
zelf vind ik het hoofdje erg hoog op veel foto's, maar ik forceer het niet. ik hou biks in mijn hand, en dan beweeg ik langzaam achteruit zodat ze de achterbenen mooi gestrekt houdt.
ter vergelijking deze foto. dit is een merrie van een Australische professionele fokstal, en van hun foto's heb ik al één en ander afgepikt.

eerst de foto's voor de linkerkant.

deze vind ik het mooiste van de linkerkant foto's. de houding is mooi, het hoofd staat recht en de hals staat niet overdreven ver opgetrokken. de achterbenen zijn mooi gestrekt, maar niet té overdreven.

nu de rechterkant. op de foto van rechts moet het hoofd naar de camera gedraaid zijn, en de voorlok moet opzij liggen.

deze vind ik ook erg mooi, ze staat er ontspannen bij en het hoofdje komt mooi uit, ondanks dat het niet helemaal recht van voren is. het lijkt hier wel net alsof ze overbouwd is. maar dat is ze niet!

het was wel even geduld hebben, we hebben alles bij elkaar zo'n 50 foto's geschoten, en daar heb ik deze uitgepikt als de mooiste. Flicka moet het allemaal nog leren, en ze was nogal ongeduldig. aan mijn hoofd

GRAAG commentaar, wat vinden jullie de mooiste van links en de mooiste van rechts, en wat kan ik beter doen, en wat doe ik (en Flicka) goed?