Mijn oude verzorgpony's weer me verzorgpony's !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kellyy

Mijn oude verzorgpony's weer me verzorgpony's !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:04

Laat ik beginnen te vertellen wanneer ik ze verzorgde enzv!
Ik zat in groep 8 net het begin en ik ging op zoek met Desiree een [toen nog]vriendin.
We kwamen uit bij 3 leuke shetlanders waar de mensen zo aardig waren!
Rob en Marianne!
De pony's heten Sunny,Fifty en Sander.
Later ging Desiree weg en kwamen de tweelingzusjes Eline(Eejj van bokt) en Jolinde (Catcho van bokt).
Ieder deed 1 vaste,Jolinde Fifty,Eline Sunny en ik Sander.
Later ging ook Jolinde weg en deed ik Fifty 2 keer per week.
Later kwamen er kleine kinderen die erop gingen rijden en Eline en ik konden haast niks meer doen.
Toen zijn we weggegaan en gingen we verzorgen bij waar ik nu nog verzorg..check me profiel anders is zoveel uitleggen!
Nu gingen Jolinde,Eline en ik vandaag met Birky 1 van de verzorgpaardjes aan de fiets naar Marianne en Rob om even bij te praten enzv.

Toen vertelde Eline dat ze het wel erg miste en hoorde we dat Samantha bijna niet meer kwam.
Toen zei Marianne van nou als jullie willen mogen jullie gaan verzorgen hoor!
Nou dat deden we dus ook!
Meteen vandaag gewassen,geborsteld goed,geknipt en even gelongeert!
Ze zijn erg afgevallen en de hoeven zagen er niet goed uit!
Maar donderdag komt de hoefsmid gelukkig alweer!
Nu doe ik de 18 jarige Shetlander van 90 cm Fifty,moeder van Sander en Sunny.
Ook is ongeveer een jaar geleden mijn *toen* verzorgshet Sander overleden waar ze niet van wisten hoe het kwam.
Heel erg verbaast was ik en ik vond het echt kl*te!
Maarja,Fifty vond ik nogsteeds erg leuk!
Nou hier de foto's van Fifty!

Zo was ze eerst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sunny de dochter van Fifty!
Afbeelding

En toen werd het tijd om te...wassen!
Erg boeiend...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen heb ik meteen even gelongeert om het sneller te laten drogen zodat ik met het knippen en uitpluizen kon beginnen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen uitgepluist,staart geknipt,oortjes geknipt en dooie puntjes van de manen weggeknipt!
En Fifty dus nu!:

Ooh ik ben verliefd op die dikke staart!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de vele foto's!
Graag berichtje achterlaten en Fifty's Dochter Sunny daarover heeft Eline (Eejj van bokt) nog een topic gemaakt!
Dus als je geintresseerd bent!
Groetjes Kelly!

Nadjaforever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:06

leuk hoor! heb ik vandaag ook gedaan!!!
alleen wel sonde dat die manen nou zo recht zijn geknipt...

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:08

christafaas2 schreef:
leuk hoor! heb ik vandaag ook gedaan!!!
alleen wel sonde dat die manen nou zo recht zijn geknipt...

Jaa ik vind het ook erg jammer,,maar nu mag het weer lekker groeien en zijn er iig geen dooie punten meer waarvoor ik het deed!

Daannn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:10

Leuk hoor Kell!
Fif wel een kusje van mij geven he,

Tot morgen !

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:12

AI AI als het mijn shet was geweest had je toch echt oorlog gehad!!!! Waarom heb je de manen nu geknipt? Zonde! Ze moesten zeker een keer uitgepluist worden maar knippen in de manen van een shet?????? En als je longeerd doe dan de longeerlijn aan een longeerstukje dat zit n.l wat plezieriger voor de pony.

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:13

Catcho schreef:
Leuk hoor Kell!
Fif wel een kusje van mij geven he,

Tot morgen !

Haha zal ik zekers doen!
We gaan wel keer met ze tweeen ofzo met Birkt en Fifty naar picknickplaats he?

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:16

aerdenhout1 schreef:
AI AI als het mijn shet was geweest had je toch echt oorlog gehad!!!! Waarom heb je de manen nu geknipt? Zonde! Ze moesten zeker een keer uitgepluist worden maar knippen in de manen van een shet?????? En als je longeerd doe dan de longeerlijn aan een longeerstukje dat zit n.l wat plezieriger voor de pony.

Hoho rustig maar!
iig had ik deze keer geen longeerstukje mee aangezien we dus net hadden overlegd om er dus wat mee te doen en voor die 5 minuten even snel vond ik het wel goed zo even,,iig heeft ze ook geen hoofdstel in!
En ZO erg zijn de manen ook weer niet,,er is een klein stukje af en de dooie puntjes!
Groeid snel weer aan hopelijk want ik vind het ook niet mooier erop worden,maar straks groeien ze iig dikker aan waar het mij om gaat.
Want nu hingen er een paar hele dunnen haartjes aan de onderkant wat niet echt super mooi was en dood..dus tsjaa

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:21

Even voor jou informatie ...haren groeien niet aan de onderkant aan maar bovenop! Dat wil dus zeggen dat de rechte lijn blijft! En of je nu longeerd met halster of hoofdstel dat maakt ook niet uit, je kan n.l de bakstukken in zijn ogen trekken! Maar het was geen aanval hoor....ik vind het hartstikke leuk dat je die dieren verzorgd en zo te zien was een poetsbeurt ook niet overbodig!

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:25

aerdenhout1 schreef:
Even voor jou informatie ...haren groeien niet aan de onderkant aan maar bovenop! Dat wil dus zeggen dat de rechte lijn blijft! En of je nu longeerd met halster of hoofdstel dat maakt ook niet uit, je kan n.l de bakstukken in zijn ogen trekken! Maar het was geen aanval hoor....ik vind het hartstikke leuk dat je die dieren verzorgd en zo te zien was een poetsbeurt ook niet overbodig!

Nee oke
Halster snap ik hoor!
Alleen wat wel zo is,,nu groeien de haren samen,dus daardoor zijn ze wel wat dikker
Maar ik heb hier een foto..wat echt niet mooi is maar dat is van 3 jaar geleden de 4e dag dat we kwamen,hebben we de manen helemaal kort geknipt.. denk anderhalf hand breed echt geen gezicht meer...heel dik en dan kort..maar nu ik vandaag dus kwam,was het wel anders gaan groeien want jaa het was zegmaar in een soort van piramide op zn kop
Dus veranderen doet het bij haar waarschijnlijk wel
Maar bedankt voor je berichie

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:31

Heey kell !
ik ben zo blij blij blij !
mijn topic is ook klaar had alleen niet allemaal scherpe fotos Sunn is zooo fotogeniek
Morgen ga ik weer en maak ik betere fotos ! ga jij morgen ook mee ?
kus !

viewtopic.php?f=53&t=587179&hilit=

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:31

Ach joh het schoot waarschijnlijk even verkeerd hier omdat er hier ooit een is geweest die even de staart van een shet kort had geknipt....en dan bedoel ik KORT! Een pony van mij dus zonder dat ik het wist! En inderdaad het groeit weer aan en dan even ( kan je nu trouwens ook al doen ) met een uitdunmes de onderkant ongelijk maken.

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:34

aerdenhout1 schreef:
Ach joh het schoot waarschijnlijk even verkeerd hier omdat er hier ooit een is geweest die even de staart van een shet kort had geknipt....en dan bedoel ik KORT! Een pony van mij dus zonder dat ik het wist! En inderdaad het groeit weer aan en dan even ( kan je nu trouwens ook al doen ) met een uitdunmes de onderkant ongelijk maken.

Oke nee is goed hoor
Misschien dat ik dat ook ga doen!
Want zelf vind ik het ook niet echt wat.
Zelf toen we dus 3 jaar geleden gingen verzorgen en eindelijk dat de manen weer lang enzv waren was het buurmeisje langsgeweest..
Alle manen echt minder dan handbreedte weer..erg jammer,staart ook ERG kort,vandaar dat alles nu toch wel lekker lang mag worden!

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:34

Eejj schreef:
Heey kell !
ik ben zo blij blij blij !
mijn topic is ook klaar had alleen niet allemaal scherpe fotos Sunn is zooo fotogeniek
Morgen ga ik weer en maak ik betere fotos ! ga jij morgen ook mee ?
kus !

viewtopic.php?f=53&t=587179&hilit=

Heej eejj!
Jaa morgen kom ik uit school even om die vlechten eruit te halen
Dan zie ik je daar wel?

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:44

is goed ! ik denk dat ik eerst naar huis ga en daarna gewapend met camera weer eventjes ga even longeren of een stukje wandelen alhoewel wandelen vind ik in me eentje niet zoveel aan Als ik eerder vrij ben wacht ik wel op jou ! ik ben denk ik 6e vrij ! ga nu even op internet kijken . Btw me Msn doet het eventjes niet ( lekker of-topic)

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 10:58

Eejj schreef:
is goed ! ik denk dat ik eerst naar huis ga en daarna gewapend met camera weer eventjes ga even longeren of een stukje wandelen alhoewel wandelen vind ik in me eentje niet zoveel aan Als ik eerder vrij ben wacht ik wel op jou ! ik ben denk ik 6e vrij ! ga nu even op internet kijken . Btw me Msn doet het eventjes niet ( lekker of-topic)

Ik ook lekker offtopic ,,morgne kom ik gelijk uit school even,dus rond half 4,kwart voor 4 ben ik er.
Als jij er dan ook bent?
Ga even goed poetsen weer en dan wandelen ofzo
Maarja verder gaan we wel praten hierover via de mail haha

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:26

Zozo... die pony kan inderdaad wat verzorging gebruiken en tsjah, knippen aan manen moet je inderdaad zelf weten, ik ben er nooit zo voor; totdat de veulentjes een jaar of 2,5 zijn zit er ook helemaal NIET aan, ook niet aan de staart. resultaat: een superlange dikke staart een een grote, lange manenbos 't is wel eventjes geduld hebben, maar 't werkt prima... achja, tuurlijk moeten de dode puntjes eruit, maar misschien had je beter met een uidunkammetje kunnen werken dan met een schaar, met een schaar lijkt alles ook echt 'geknipt' zeg maar, wordt het heel recht door; met een trekkammetje dun je de bos eventueel wat uit en het staat ook een stuk natuurlijker maarja, 't zal wel weer aangroeien, toch? veel plezier met deze hummeltjes ennuhm, als otje weer terug is, dan kom ik ook nog wel eens mee op 'wandeling'

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 17:44

JoyCiej007 schreef:
Zozo... die pony kan inderdaad wat verzorging gebruiken en tsjah, knippen aan manen moet je inderdaad zelf weten, ik ben er nooit zo voor; totdat de veulentjes een jaar of 2,5 zijn zit er ook helemaal NIET aan, ook niet aan de staart. resultaat: een superlange dikke staart een een grote, lange manenbos 't is wel eventjes geduld hebben, maar 't werkt prima... achja, tuurlijk moeten de dode puntjes eruit, maar misschien had je beter met een uidunkammetje kunnen werken dan met een schaar, met een schaar lijkt alles ook echt 'geknipt' zeg maar, wordt het heel recht door; met een trekkammetje dun je de bos eventueel wat uit en het staat ook een stuk natuurlijker maarja, 't zal wel weer aangroeien, toch? veel plezier met deze hummeltjes ennuhm, als otje weer terug is, dan kom ik ook nog wel eens mee op 'wandeling'

Jaa dat gaan we zeker doen!
Vandaag zat ik naar de manen te kijken en ze leken al een stuk minder geknipt!
In ieder geval wel beter dus

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:02

ja ze zagen er vandaag al een stuk beter uit ! ze zijn weer lekker onder de douche geweest en de staarten waren nog erg mooi !

_Snooplover_

Re: Mijn oude verzorgpony's weer me verzorgpony's !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:17

KELLY!
Cool dat je daar weer mag verzorgen ! Ze zien er weer mooi uit hoor Majaa ik ga weer, doeg
xx Manon

Kellyy

Re: Mijn oude verzorgpony's weer me verzorgpony's !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 18:56

_Snooplover_ schreef:
KELLY!
Cool dat je daar weer mag verzorgen ! Ze zien er weer mooi uit hoor Majaa ik ga weer, doeg
xx Manon

Heej Manon!
Bedankt voor je reactie en je gaat net zoals Eline zei maar lekker snel een keertje mee!

xXpaard1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:22

Hoii. Leuk hoor, dat je nu die pony's weer mag verzorgen! Die pony ziet er inderdaad beter uit, na het wassen! Goezo meid.. xxx

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 19:26

xXpaard1 schreef:
Hoii. Leuk hoor, dat je nu die pony's weer mag verzorgen! Die pony ziet er inderdaad beter uit, na het wassen! Goezo meid.. xxx

Bedankt voor je reactie
Ja wassen heeft wel weer de meeste haren eruit gehaald haha
Ik poets nu vaak zodat Fifty weer een lekker dun vachtje krijgt

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 17:27

Verder nog boeiende reacties?

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:31