Bijna LIVE verslag van Harnessmaker bij De Ruyterij!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Bijna LIVE verslag van Harnessmaker bij De Ruyterij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 12:20

Vandaag is de Zadel Pas Dag bij De Ruyterij in Rolde. Patrick (Harnessmaker) was al vroeg aanwezig en is zojuist begonnen met z'n tweede zadel.

Afbeelding
Controle van ligging en pasvorm

Afbeelding
Openhalen en knelpunten aangeven

Afbeelding
Alweer een ooit opgevuld zadel met allerlei "troep"

Splinter

Re: Bijna LIVE verslag van Harnessmaker bij De Ruyterij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:32

Echt belachelijk wat er allemaal uitkomt Leuke pony trouwens ,
Wanneer is hij in Zuid Holland?

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:34

Hihi, mooi...ik ga vanmiddag....spannend. Ik ben wel benieuwd hoeveel geld je kwijt was voor het opvullen e.d.?

[TYPO'S]

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 14:02

Dit koste € 140,00. Daarvoor is het hele zadel uit elkaar geweest en compleet voorzien van nieuwe (goede) vulling!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:50

Hey, leuk GeJe zo een bijna live verslag...

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 15:33

AfbeeldingNieuwe groep wachtenden... jaja... ze stonden in de rij

Afbeelding
Eindelijk een zadel wat gewoon goed ligt... zou eventueel voor het gevoel van de amazone wat aan de achterzijde verhoogt kunnen worden.. maar dus niet noodzakelijk.

Ondertussen ligt er nog 1 zadel te wachten op Patrick. Deze klant kwam om 13 uur en moest even wachten op het dichtzetten van het zadel (zie foto's hiervoor). Dit zadel is echter scheef in de kussen en gaat waarschijnlijk nog even mee naar de werkplaats.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:42

geje heb je enig idee hoevele zoiets kost om die man te laten langs komen?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 15:44

Zijn genoeg topics waarin dit is aangegeven... voor info kun je rechtstreeks mailen naar harnessmaker@gmail.com

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:47

Wat een leuk schimmeltje... Die mag wel bij mij komen logeren

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:59

Haha zie ik nou op de eerste foto's bokker BonBon met haar paard?
En op een van de andere foto's staat (denk ik) Rianne Reinders van Nijend (Anderen)

Ik hoop dat Patrick (Harnessmaker) ook wat met mijn zadel kan. Jammer dat ik vandaag niet naar jullie toe kon!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:26

Hoe zit het eigenlijk met nazorg? Een nieuwe vulling is na 3 maanden enigzins ingezakt en moet bijgevuld worden. Hoe doet Harnessmaker dat?

BonBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:00

@Ullwinn, ja dat was ik , en lijkt inderdaad verdacht veel op Rianne (Bonny staat nu in Anderen)

Nou, ik ben ontzettend tevreden met mijn opnieuw opgevulde zadel. Hij moet inderdaad nog iets zakken, maar de vulling voelt nu tenminste glad aan, ipv bobbelig en hard.

Harnessmaker heeft alles ontzettend duidelijk uitgelegd, terwijl hij aan het werk was. Het is ook heel fijn dat je hem aan het werk ziet, dan weet je dat er sowieso geen rotzooi in gaat. En ik moet zeggen alles ging heel netjes en zorgvuldig.

De Fleur de Lys zadels waren er ook te bezichtigen. Heel mooi, heel apart en exclusief. Veel verschillende kleuren, vormen en maten. En kwalitatief ook erg goed. Bij een tweejarige intensief gebruikt zadel, zag je geen gebruikerssporen zitten. Zag er echt als nieuw uit. Als ik ooit nog eens een dikke spaarpot krijg, dan weet ik het wel....

GéJé had zijn trailer meegneomen. Dat was erg fijn, want daar heeft mijn Bonny dan dus ook een tijd in doorgebracht, muisstil haha. Toen ze er weer uit mocht, kon ze niet wachten op weer naar huis te gaan. Zo erg dat we het zadel er niet meer op kregen haha. Ze kon niet meer stilstaan., totdat ik erop zat.

Een geslaagde middag voor mij en ook voor Bonny, die zal wel dankbaar zijn. Er kwam zoals op de foto's te zien is, heel wat opgepropte, bobbels vulling uit.

Harnessmaker en GéJé, top gedaan!

edit: dat is Rianne gewoon

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:32

He wat leuk, zo'n live verslag!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:33

Alweer een positief verhaal van harnessmaker!
Fijn dat de zadels weer goed liggen!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:34

Wat komt er trouwens allemaal uit dat zadel in de eerste post?

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:38

Dat donkere is de originele oude vulling. Ook wat van het lichte overigens. Veel witte stukken zijn vilten lapjes. Die er later bij een opvulbeurt in zijn gestopt.
Vulling is gemaakt van oude kleren, die geheel uitelkaar getrokken/gestampt worden. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen. Ik denk dat Harnessmaker dat beter uit kan leggen. Of misschien iemand anders.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:48

En hier dan de laatste foto's van vandaag. Een hele leuke dag waarbij ook een aantal Bokkers zijn langsgekomen (soort mini-bokt-meeting dus )

Afbeelding
.... door het zadel?

Afbeelding
zadel lag teveel voorover, zachte vulling aan de onderzijde en daardoor last van de stiknaden die in de kamer van het zadel zitten

Afbeelding
... hoezo leeg?

Afbeelding
Goede uitleg door Remco bij het Franse zadelmerk (voor het eerst te zien in Drenthe!)

Afbeelding
Ook kunststofzadels kunnen beter passend gemaakt worden....

Afbeelding
... maar dan moet de boombreedte wél goed zijn.

Op Bokt.nl is ook een topic te vinden over het verbreden van de boom. Bij sommige zadels kan dan, bij andere zadels ook (vinden sommige 'zadelmakers'....)

Afbeelding
Een 'verbreed' zadel: De boom is gebroken en dan maar met behulp van een stukje metaal weer aan elkaar gelast. Brandplekken in de nylon verstevigingsbanden een tweede breuk...

Afbeelding
Hetzelfde zadel (was vorig jaar verbreed van 28 naar 33 cm!).

Het was een bijzonder geslaagde dag! Ontzettend veel leuke reacties gekregen (zowel Harnessmaker als ik). Bijzonder is natuurlijk dat alles in openheid gebeurt. Je kunt vragen stellen en met eigen ogen kijken wat er met jouw zadel gebeurt.

Aangezien er veel mensen niet op een vrijdag konden, wordt er al weer hard gedacht aan een herhaling. Meer info volgt!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:06

Leuk dat het zo'n succes was GeJe. Ik had eigenlijk even langs willen komen om te zien hoe druk of het was, helaas is dat er bij in geschoten.

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:15

Ik sta ook op de foto hihi joepie!! Haha, het was echt hartstikke leerzaam. Ik weet nu waar ik op moet letten! Hartstikke bedankt...Gr. Laura

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:27

HAR --> ITP.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:08

triest om te zien dat er zoveel zadels opgelapt moeten worden. maar wel goed dat het nu op deze manier kan met de harnassmaker door het land.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:37

Ziet er erg interessant uit, en deskundig.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 12:31

germie schreef:
Hoe zit het eigenlijk met nazorg? Een nieuwe vulling is na 3 maanden enigzins ingezakt en moet bijgevuld worden. Hoe doet Harnessmaker dat?

Waarschijnlijk heb je ondertussen al een berichtje gehad van Harnessmaker. Hij wilde dat gisteren eigenlijk al doen, maar dat zou een beetje vreemd lijken omdat hij onder mijn account was ingelogd...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:59

BonBon schreef:
Dat donkere is de originele oude vulling. Ook wat van het lichte overigens. Veel witte stukken zijn vilten lapjes. Die er later bij een opvulbeurt in zijn gestopt.
Vulling is gemaakt van oude kleren, die geheel uitelkaar getrokken/gestampt worden. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen. Ik denk dat Harnessmaker dat beter uit kan leggen. Of misschien iemand anders.

Nou, maar goed dat het even zorgvuldig nagekeken is.

Het ziet eruit als een geslaagde dag!
Misschien voor herhaling vatbaar?

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:48

germie schreef:

Na volledige vulling vervanging heb je automatisch er een keer navullen bij. Hiervoor worden dus geen kosten berekend met uitzonderering van reiskosten.

Verder kan je bij vragen en problemen altijd aan de bel trekken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je na een zadelvullingcorrectie tevreden moet zijn met het geboekte resultaat.
Ben je niet tevreden dan hoor ik dat graag zodat ik het kan oplossen!

Overigens merk ik dat na een aantal foto topics er meer en meer vraag is naar een vervangende vulling.
De kosten hiervan zijn aanzienlijk hoger.
Het is echter niet zo dat ik dat altijd adviseer, velen vragen erom!
Door mijn manier van werken ben ik duurder dan gemiddeld maar ik wil niet dat iemand het idee krijgt dat ik alleen voor de grote correcties ga.