Ik heb de eigenaar gebeld voor wat informatie. Het was een heel lief dier volgens hen en super braaf. En dat klopt ook. Alleen was ze al meer dan een jaar niet ontwormt/geënt en zag er niet zo goed uit zeiden ze. Niet echt uitnodigend om te gaan kijken. Maar omdat ze anders naar de slacht zou gaan zijn we maar gaan kijken.
Toen we daar aankwamen was het wel schrikken. Flink geschuurd aan de manen en staart en ze was waarschijnlijk al jaren niet meer bij een smit geweest. Ze stond in een box in een dichte schuur zonder licht of een open raam of deur. Op de ongelijke vloer lagen een paar rubberen matten en voor de rest niets. Ze was net met haar eten bezig. Ongeveer 4 kilo brok en dat in 1 keer per dag terwijl ze niets deed. Hoeveel hooi of kuil ze kreeg dat weet ik niet. Water kreeg ze uit een roestige afgezaagde olie ton of iets wat daar op leek. Ze stond al 2 weken in de stal en kwam niet buiten. Normaal stond ze er elke winter in en kwam ze er 1 keer in het half jaar er 3 uur uit om de stal uit te mesten. Ze moest ongeveer 40 cm lager uit de stal stappen voordat we konden kijken hoe ze liep. En ze liep best goed voordat ze zolang niets gedaan had. Ik vroeg nog hoe ze hete maar die naar moest ter plekke nog verzonnen worden. We hebben haar maar gelijk in geladen, betaald en mee genomen want om zo'n lief dier naar zo'n leven naar de slager te laten brengen konden we gewoon niet.
Nu is ze ongeveer ruim een maand bij ons en al goed gewent. Ze staat bij ons dag en nacht buiten met 3 andere paarden. Ze heeft eerst een kleine weer vakantie gehad en word nu ongeveer 4 dagen in de week getraind. Of een half uur in de bak of een uurtje naar het bos. En vorige week heeft ze even een klein weekje vakantie gehad om alles even te kunnen laten zakken. Want het is natuurlijk niet niks om eerst je bijna dood te vervelen en nu een actief leven als kudde dier.
De eerste keer met het rijden (zonder zadel want er paste gewoon nog niets op) gedroeg ze zich keurig. En de keren daarna ook. 1 keer een heel klein bokje toen ze voor de eerste keer in galop moest en verder niets en dat terwijl ze al jaren niet meer bereden was met als enige uitzondering dat ze vorig jaar nog een paar minuten op haar rug hadden gezeten.
Het is een beetje een lang verhaal geworden, was niet de bedoeling
maar hier komen de foto'sToen ze er net was:
Het is de achterste.
Wat overkomt me nou?
Mmm eten.
En van vandaag:
Vrouwtje!!!!!
Bram(andere fjord): Nee het is mijn vrouwtje ik was er eerst!!!
Heb je wel wat te eten mee?
Toe nou ik heb honger kom achter dat ding weg en ETEN!
Bram: Ik had je gewaarschuwd het is mijn vrouwtje!!!
Snik, snik en ik heb z'n honger ben zo mager.
Toe nou eten. En toen smolt ik tijd voor eten.
En nog wat foto's van Marieke aan het werk. Het zadel is even een noodzadel tot ze weer een normaal maatje heeft en een nieuw zadel krijgt.
Tot de volgende keer en bedankt voor het kijken ik ga weer lekker naar de wei en ETEN!!!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

. Gelukkig heeft ze nu een goed baasje gevonden. Heel veel succes verder en ik vind het gaaf dat jullie haar hebben gered.
, maar gelukkig dat ze is gered en niet naar de slager is gegaan !! nog veel plezier met je pony..