Amanda, Dewi en Cassie onder het mes...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Amanda, Dewi en Cassie onder het mes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:19

Vandaag was het dan zover. De mutsen zouden gescheerd worden. Amanda een streepje op de hals tegen het ergste zweten. Dewi werd kaal, en toen mijn vader ons zo lekker bezig zag wilde hij dat we de koe ook even deden...

Hier dus de foto's, mede mogelijk gemaakt door het scheerapparaat van Desillies en Jilleroo voor haar scheerkunsten.

Slachtoffer nummer 1 voor...
Afbeelding

Afbeelding

En na...

Afbeelding

Afbeelding

Slachtoffer nummer 2...

Afbeelding

Afbeelding

Halverwege, een zijkant gedaan...

Afbeelding

Dat kwam er toen vanaf...

Afbeelding

Andere kant ook gedaan...

Afbeelding

Check het kontje...

Afbeelding

Een regenboog even zomaar tussendoor

Afbeelding

En klaaaaar...

Afbeelding

Afbeelding

Met haar splinternieuwe dekentje...

Afbeelding

Afbeelding

En ja... toen zag mijn pa ons dus bezig en moest en we Cassie ook onder handen nemen...
PS: Lien, toen kwam er nog een scheerapparaat van mijn grootvader tevoorschijn voor koeien, dus don't worry

Een nietsvermoedend slachtoffer nummer 3...

Afbeelding

En een na-foto (streep op de rug)

Afbeelding

Dat was het wel weer voor vandaag. Het was de eerste keer dat we ze geschoren hebben. Amanda reageerde precies zoals ik verwachtte, een beetje gedreutel en gedraai, en dit vind ik raar. Maar daarna wel normaal.

Dewi reageerde juist boven verwachting. Erg rustig, en erg makkelijk, ze heeft zelfs meerdere keren gewoon even helemaal los gestaan onder het scheren. Super toch?!

Astor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:28

goed geschoren hoor vooor de eerste keer

Hairspray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:29

kvind het ook wel goed geschoren... ik vind alleen zo een streepje in de nek niet echt mooi..

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:30

En toen was Dewi weer wit .

Waarom moest cassie geschoren worden??

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:30

ziet er wel netjes uit hoor!
Laat je de benen ook zo? ik vind de overgang namelijk niet zo mooi

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:32

Kale Dewi Liet ze het netjes toe?? Ziet er prima uit? En idd waarom Cassie ook? Arme koe... haha

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:33

Charly, sja dat jij t niet mooi vindt T is mijn pony dus ik kijk ernaar Het is gewoon met een flinke rit handiger, kan ze haar zweet en warmte beter kwijt, en ik zie voor haar het nut niet in van helemaal scheren

Siempie, dat weet ik ook niet zo, wou mijn vader tegen parasieten ofzo.

Stees, jappes, omdat ze wel permanent buiten staan op blubberpaddock daar toch iets meer natuurlijke bescherming

Leonoor, Dewi was ideaal-paard, reageerde er praktisch niet op Wat dus nogal een verrassing was Praam lag ook al klaar enzo

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:34

zo te zien had dewi een lekker vachtje!! is nu idd wel weer wit haha

netjes geschoren!

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:39

Afbeelding
dank u pattyrex

ik moet zeggen dat ik het heel verrassend vond hoe dewi reageerde, dacht dat die wel beetje zou flippen(tis een zenuwpees hoor) maar die gedroeg zich echt verschrikkelijk voorbeeldig...

en ook amanda was braaf, miepte een beetje toen we begonnen maar gaf zich snel over...

en cas.. ach cas is cas en die vond het best.. leuke koe hoor haha...

*smiley gefixt*

Poosje81

Re: Amanda, Dewi en Cassie onder het mes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:49

Wel heel tegendraads van Dewi maar top om te horen!!!! Ik had er ook mijn twijfels een beetje bij, maar het viel dus reuze mee! En Jilleroo, vind het netjes gedaan hoor!

Doe je het niet na

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:16

Lekker weer een sneller droog paardje(s) en koetje;-)
Vroeg me alleen af of het niet slecht is voor je messen als je paarden niet helemaal schoon zijn, zie bij Dewi nog aardig wat zandplekken namelijk. Mijn vriendin scheert ook maar alleen als het paard schoon is.

Tof dat het zo goed ging trouwens.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:27

hey
ik snap niet goed waarom je die haf wel op de hals scheert, terwijl je de tinker haar lichaam scheert en niks van de hals Beetje raar. Je kon evengoed de hals nog meenemen.

Die koe trouwens: waarom scheer je de staart niet? daar blijft het meeste vuil in hangen. Wij scheren trouwens koeien bijna helemaal. Degene die buiten staan, gaat alleen een brede streep over de rug, helemaal over de hals tot net aan de oren. en van de staart gaat het haar er ook af. Degene die binnen staan, daar ging alles af, behalve benen, buik en hoofd.
Ik vind trouwens koeien makkelijker te scheren dan paarden.
Wel leuke paardjes hoor!
xxx

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:12

De dames zien er weer netjes uit

Vind je koe ook een plaatje

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:57

Als ze permanent buiten staan is dat idd wel verstandig ja
Wel netjes gedaan hoor! Worden ze weer lekker wit van he?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:02

blijft de voorhals van amanda nu onbedekt? of zit het precies onder de dekenrand? lijkt me anders dat ze behoorlijk op de tocht staat.

en cassie krijgt nu ook een dekje op?

netjes geshaved marije!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:04

nou ze zien er weer goed uit hoor hihiih lekker kaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:26

Cheveyo, het is idd beter om te borstelen, toch is er bij Dewi enkel oude mestplekken, dus verkleurd te zien. Er was geen grond of aangekoekte mest meer, dat had ik eraf geborsteld/gekamd Zandplekken zijn niet mogelijk, omdat we dat niet op paddock hebben

KimS, een hoop kritiek, maar goed om je tevreden te stellen. Deze paarden staan permanent buiten op een blubberpaddock, ze kunnen naar vrije keuze naar binnen naar twee stallen, toch staan ze veel buiten. De reden dat ik Dewi helemaal schoor is omdat zij zo'n lange vacht heeft (4-5 cm) dat ze na een kwartier rijden druipt. En er vervolgens 1,5 dag (ik gein niet) over doet om op te drogen. Ik vind het niet fair om een beest 1,5 dag op te sluiten op stal omdat ik zo nodig wil gaan rijden. Daarom is ze geschoren en krijgt ze deken op. Ik doe haar benen en hals niet omdat daar geen deken overgaat, en die door de vacht nog beschermd zijn tegen de kou. Had jij dan voorgesteld om Dewi serieus helemaal te scheren, incl benen en hals, haar continu buiten te laten staan onder invloed van alle weersomstandigheden? Klinkt idd erg verstandig

Amanda heeft enkel een streep omdat zij een korte maar dikke vacht heeft. Als ik daarmee ga rijden dan zet ik haar naderhand 2 uur om stal met zweetdeken op, en dan is ze droog en kan ze weer naar buiten. Ik zie dus absoluut geen reden waarom ik haar dan wel geheel moet gaan scheren en een deken opleggen, terwijl dat helemaal niet nodig is. 2 uur op stal vind ik te overzien met een zweetdeken. Dat streepje is puur zodat ze onder het rijden haar warmte meer kwijt kan.

Die koe, waarom zou ik in godsnaam wel de staart scheren? Als je kijkt zie je dat die prachtig schoon en kaal is, strakke staart en enkel een witte pluim. Wij mesten namelijk dagelijks de stal uit, en die koe tilt gewoon haar staart op bij het mesten. Dus die wordt gewoon niet vies. Het is geen showkoe, het is geen bedrijfsmatige koe, maar gewoon een dier voor hobby-fokkerij van vlees... Cassie is 13 jaar, stond tot een week terug nog buiten maar nu weer op stal. We hebben haar geschoren omdat mijn vader dat wilde, is volledig zijn keuze. Het is zodat parasieten minder vat hebben en ze zo wat meer haar warmte weg kan laten omdat ze nu weer op stal staat met een wintervacht op.

Pellie, Amanda krijgt geen deken op. Staat dus 'bloot' maar levert zo geen gevaar op. Koe staat op stal en krijgt dus ook geen deken op.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:07

Phoe Phoe..

Wat een kritiek allemaal..
Ik vind het mooi oor Maya.. Enne het is toch allemaal jou keuze..
Netjes geschoren..
En zo zie je maar dat zelfs Dewi een voorbeeldpaardje kan wezen Mooie deken ook..
En dat streepje van amanda, dat had ik zelf wel anders gedaan.. Maar zoals je al zei, jij moet er tegen aan kijken