Amanda boomloos en Dewi in de blubber...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Amanda boomloos en Dewi in de blubber...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:13

Vanmiddag heerlijk gereden, vriendin belde of ik zin had om te gaan rijden. Dus dat wezen doen, na een rondje kwamen we bij mijn huis, daar even gestopt en hebben we van zadel gewisseld. Zij mijn western op haar Actief, en ik haar Randolls (boomloos) op Amanda. Gewoon eens proberen. Haar boomloos lag erg goed op Amanda, net de singel was te lang, maar zij vond hem qua ligging gelijk goed liggen. Westernzadel lag spijtig genoeg maar redelijk, paard is bij de schoft iets te breed, en dan lager op de buik te smal voor het zadel. Maar voor even kon het best. En de conclusie was dat beiden het leenzadel wel lekker zitten vonden

Hier dan de foto's van Amanda met boomloze zadel, en ook nog wat losse van Dewi in de blubber...

Om de camera geweest en foto gemaakt...

Afbeelding

De andere kant...

Afbeelding

Close-upjes...

Afbeelding

Afbeelding

Dewi...

Afbeelding

Mijn paddock was erg droog.. tot de regen van de laatste paar dagen...

Afbeelding

Afbeelding

Hoofdje..

Afbeelding

Ze beiden op de foto...

Afbeelding

Afbeelding

miek100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:19

leuke fotows
allen wel erg veel blub niey?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:23

Ja... maar ik kan de regen moeilijk verbieden uit de lucht te laten komen he?

miek100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:25

ja dat wel maar ze moet geen mok krijgen

Fangio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:32

Ghehe, jou paddock lijkt op ons paddock hier...
Wel leuke foto's, Amanda is echt een schatje (zo ziet ze er iig uit)
Zadel is ook wel leuk, heb niet echt verstand van boomloze zadels enzo.

@ miek100, daar kunnen die beesten best goed tegen hoor, als je het in de gaten houd heb je niet zomaar mok te pakken.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:39

Zadel ligt netjes! Heb je geen foto's van Actief gemaakt?
Is trouwens een goede vloedpaddock die je daar hebt, komt me bekend voor

grid

Re: Amanda boomloos en Dewi in de blubber...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:40

Zadel staat amanda goed
Ze heeft ook de mooie donkere kleur, zie tegenwoordig zoveel lichte. Vind juist dat contrast van donker met witte manen zo leuk

En jammer dat de paddock bij paar dagen regen zo snel in blubber kan veranderen ... maar ze hebben een lekker grote inloopstal

Zo te zien zit Dewi goed in haar vel staat er ook lekker relaxed bij

miek100 --> ze krijgen niet zomaar mok van wat blubber hoor

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:40

staat d'r mooi inderdaad! wat voor dekje ligt eronder?

blubs.... hoe herkenbaar!

miek100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 08:24

nou sorry ik wou het alleen ff tgen je zegen
niet raar bedoelt ofzow

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 08:46

leuke paardjes, heb ook geen verstand van die boomloze zadels hoor, hahaha. Dit blub herken ik ook ja....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:23

Leuke foto's van leuke paarden (ze zien er echt toppie uit) en het boomloos zadel staat haar goed.

Maar ik wil toch nog even een puntje van kritiek aandragen, helemaal omdat niet iedereen weet hoe zoet je paarden zijn: paarden NIET aan een hek of een deur vastmaken, als ze gaan hangen, trekken, het hek of de deur uit zijn scharnier scheuren en er vandoor gaan, heb je een op hol slaand paard met een hek of deur achter zich aan. Ik heb een keer de gevolgen van een dergelijke actie gezien, en dat was NIET fijn...paard heeft het gelukkig wel overleefd, maar het was kantje boord.

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:50

Aah wat is Amanda toch een geweldige pony om te zien zeg (Dewi ook hoor )
Het boomloos zadel staat haar erg goed vind ik

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:00

Leuke foto's hoor!
Maar is dit nou echt een Randolls? K vind m zo veel van n Barefoot weghebben!
Volgens mij mag je het tinkertje goed wassen als het weer beter weer word zo te zien

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:07

Hihi de voorpluk van Dewi valt ook al zo in 2en aan de zijkanten, erg herkenbaar! Heeft Amanda nu zoveel geschuurd aan staart en manen? Ze hebben beiden al een lekker vachtje hoor

Mietje, ik vind sowieso alle boomloze zadels op elkaar lijken...
en moet een paard altijd schoon zijn dan? Ze zijn vaak zoveel gelukkiger als ze zichzelf lekker vies mogen maken

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:08

Leuke foto;s
Mooi zadel heeft die Haf

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:00

Leuke foto's! T zijn allebei mooie dames

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:13

Miek100, ik kan niks aan die regen doen, mijn haflinger staat al 6 jaar aan huis en in die blub en heeft nog geen mok gehad. Dewi had al lichtelijk mok in de knie, en dat was voor ze naar hier kwam. Moet zeggen dat het bij haar verminderd is. Dus eigenlijk stel ik je commentaar niet op prijs, want je weet er totaal niks vanaf, en zwamt gewoon wat algemene info...

Fjordkootje, nee dit was toen ik alleen teruggereden was, omdat ik nog om brokken moest, en daarna ben ik naar haar met auto en zadel gereden.

Grid, Amanda is idd vrij donker van zichzelf, maar in de winter is ze nog veel donkerder, vind ik ook altijd erg mooi En idd, dit is van drie dagen regen... Daarvoor (zoals in vorige topic te zien was) was ie juist superdroog.

Pellie... Een zadelmarkt nepfleece zadelvormig sjabrak... Bevalt vriendin best goed, maar ze heeft nu die Grandeurs gezien op P&K dus gaat er zo een kopen vertelde ze me

Cassidy, ik ben vereerd voor de hoeveelheid kracht die je Amanda en Dewi toewijst, vind ik super om te horen! Maar echt, echt waar, ook zij zijn niet sterk genoeg om een biels en/of een betonnen paal uit de grond te trekken die ruim een halve meter de grond zijn ingegraven... Echtwaar.

Bovendien... waarom open jij niet beter een topic met al je goede tips en raadgevingen? Dan kan iedereen die daar overzichtelijk lezen, ipv dat moeten te rondzoeken in diverse topics. Ik vind het niet grappig om die in mijn topic over foto's te lezen... Ik heb namelijk niet gevraagd om commentaar of tips over hoe ik mijn paard vastzet...

Mietje, dit is idd een Randolls Is een van de eerste boomloze zadels. En wassen doe ik niet Gewoon poetsen en wachten tot ie droog is

Snowdon, Amanda heeft idd redelijk wat geschuurd aan haar manen, maar de laatste maanden doet ze het niet meer. Bij de staart schuurt ze trouwens niet. Dat is altijd al kort geweest En die voorpluk vind ik ook erg grappig, dat doen ze allebei precies zo

En bijna iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:58

Op zich is de opmerking van Cas niet verkeerd, maar in jouw geval wel Die paal is idd niet de grond uit te krijgen + je kan een bom langs Manda laten ontploffen. Maar zomaar een paard aan een hek vastknopen is niet slim

Schuurt Manda nou?

De manen van Dewi zien er wel enorm gaaf uit! Mijn complimenten, daar zal heel wat werk in zitten

Ze zien er lekker uit, lekker vies ook Dat zadel staat Amanda echt goed joh!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:26

als jullie eens goed lezen dan zie je dat Cassidy het juist bedoelt voor mensen die niet zo'n braaf paard hebben of goede bevestiging.
Het is eerder meer een waarschuwing naar anderen toe !! En gewoon goed bedoeld.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:39

ElCamino, schattig dat je voor Cassidy opkomt. Maar zij reageert enkel op mijn topics als ze iets ziet waar ze kritiek op kan leveren onder het motto van "goede tip voor algemeen belang". Dat irriteert mij, dus vandaar dat ik haar aanraad om een apart topic te openen met al haar goede raad

Want zoals zij het ziet, ben ik het totaal niet mee eens. Normaal gezien kan je je paard wel aan een hek vastzetten, en dat wat zij beschrijft is een hele kleine kans op gebeuren. Maar dat is gewoon iets voor in een ander topic, niet in mijn topic dat gaat over het tonen van mijn ene paard met een boomloos zadel op, en mijn andere paard ook zomaar op de foto gaat...

Snap je?

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:10

Nou, paard zomaar aan een hek vastzetten ben ik niet helemaal met je eens. Niet elk hek is stevig en als het een gammel hek is (en ook opengaat naar de kant waaraan het paard vaststaat) zal dat hek eerder losschieten dan dat het halster knapt. Even gezond boerenverstand gebruiken is imo toch echt een must, maar dat is het altijd met paarden...

Nooit gedacht het nog eens tegen je te zeggen Dit is Bokt, en als er iets op foto's staat dat fout/mogelijk fout/heel mss gevaarlijk is dan zal er meestal wel iemand wat op zeggen... Verbieden dat ze iets over het hek zeggen omdat je topic over het boomloze zadel van Amanda gaat kun je niet... Nou ja, kan wel, maar of er naar geluisterd wordt?