Weer een geval van ik kan niet van paarden afblijven

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ocean_polly

Weer een geval van ik kan niet van paarden afblijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:54

zoals de tiltel al zegt
een pony bij mij in de buurt word al slecht verzorgd en der zijn dus mensen die het niet echt op pony's hebben en van de week trof ik haar zo aan :
Afbeelding
der hoofd (hier keek ze tenminste vrolijk)
Afbeelding
het geheel
Afbeelding
http://img.photobucket.com/albums/v329/ ... aiz023.jpg
en hier hetgeen waar het eigenlijk om gaat
ik was zaterdag ook al geweest toen hebben we de dierenbescherming gebeld maar die doen er niets aan. eerst waren er een paar die dachten dat het van het prikkeldraad kwam maar nu denk ik dus samen met nog een aantal mensen dat het gewoon met een mes gedaan is
wat denken jullie (behalve dat er een veearts naar moet kijken want die moeten we nog bellen... en aangezien die eigenaar geen geld heeft en ik alles zo uit mijn zak moet betalen wat ik op het moment niet heb gaat dat nog niet.. ik probeer het wel zoveel mogelijk schoon te houden)

en hier zoals ze er een paar weken geleden nog uitzag :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en die is een andere pony die erbij staat

wat denken jullie dat er gebeurt is aan haar neus ??
ps srry dat sommige foto's zo groot zijn
Laatst bijgewerkt door Apple op 03-11-05 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: grote foto in link veranderd

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:56

Misschien aan het prikkeldraad ofzo?

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:58

daar dachten wij eerst ook aan maar dat is allemaal zo kort dat het eigenlijk niet meer dan een scheurtje kan zijn en niet door heel der neus heen (lijkt mij of het anders is weet ik natuurlijk niet)
der staat ook een h outen keet (sorot zigeunerwagen) en daar zijn ook stukken af maar dat is allemaal hout

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:02

mm, dan weet ik het ook niet. Ik vind het wle goed van je dat je erachteraan zit,, succes ermee

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 00:04

dank je
ik ga ook samen met me pa alles daar weg halen aan omheining (dan staan hun ff in de andere wei) en dan gaan we alles opknappen
vandaag vertelde de eigenaar dat ze nog nooit naar de hoefsmid zijn geweest en hun dat dus zelf met een ijzerzaagje deden elke keer !!! echt dat mens is knettergek
nu moet ik dus dalijk alles gaan betalen voor het verbouwen en de hoefsmid en veearts enz. enz. maar tis nog maar de vraag wat we er voor terug krijgen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:12

Als je het doet om er wat voor terug te krijgen, en niet om het paard te helpen moet je er van afblijven.
Sowieso zou ik eerst toestemming vragen of je er wel aan mag zitten, je kunt er in grote problemen door raken. Het plekje op haar neus had idd behandeld moeten worden, maar om meteen te denken aan mensen met messen is mateloos overdreven... En ik zie niet dat het paard het nu zo vreselijk slecht heeft? Ze is eerder te dik dan te mager....

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:30

Wat een enorme manenkam heeft die haf zeg.
En wat het wondje betreft, tja dat kan van alles geweest zijn. Het heeft nu in elk geval weinig zin meer om een da te bellen want zo te zien is het al bijna dicht.

Maar je vertelt dat je de omheining weg gaat halen met je pa, vinden die mensen dat wel goed?????

Behalve dat het paard veel te dik is zie ik op de foto geen schokkende dingen. Er is hooi, water, ruimte en een vriendje. Er zijn er zat die het slechter hebben.

Ellebelletje

Re: Weer een geval van ik kan niet van paarden afblijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 07:31

Ik vind het ook erg snel om conclusies te trekken!

Je doet hier op bokt nou net of de eigenaar een vreselijke beul is die niet naar zijn paard omkijkt...maar bekijk het eens van de andere kant:
Er zijn paarden die helemaal niets te eten krijgen..die er slecht uitzien, alleen in de wei staan..
Dit paard vind ik erg gewoon goed uitzien, en dat ding op dr neus..je moet maar eens bij mijn paarden komen kijken. Die hebben ook weleens een rare wondjes of krasjes.

Ik zou eens heel goed nadenken of je wel zo'n beschuldiging op internet rondstrooit!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 07:35

dat ziet er idd niet zo best uit zeg!
mes of prikkeldraad...ik weet het niet...

@cassidy en ellenlouise: ik denk dat ze de pony's wel mag verzorgen,anders wist ze bv. ook niet dat de pony's nog nooit naar de hoefsmid geweest waren,maar dat de 'eigenaar' het zelf doet.

Citaat:
vandaag vertelde de eigenaar dat ze nog nooit naar de hoefsmid zijn geweest en hun dat dus zelf met een ijzerzaagje deden elke keer !!!

over dat 'slecht' behandelen van de eigenaar trek ik verder liever geen conclusies...er zijn idd meer pony's die er véél slechter uitzien(helaas )

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 07:50

Cassidy schreef:
Als je het doet om er wat voor terug te krijgen, en niet om het paard te helpen moet je er van afblijven.
Sowieso zou ik eerst toestemming vragen of je er wel aan mag zitten, je kunt er in grote problemen door raken. Het plekje op haar neus had idd behandeld moeten worden, maar om meteen te denken aan mensen met messen is mateloos overdreven... En ik zie niet dat het paard het nu zo vreselijk slecht heeft? Ze is eerder te dik dan te mager....

het gaat mij er niet om dat ik er iets voor terug krijg
ik heb de eigenaar gesproken en ze vind het niet erg als we alles opknappen
maar we hebben haar al eerder geprobeert te helpen en toen het beter ging konden we ineens oprotten en zijn er een aantal dingen gebeurt. terwijl ze overal van op de hoogte was en alels gewoon goed ging en ze eerst ook nergens problemen mee had

ze krijgen te eten ja maar ik zal je niet laten zien hoeveel
dat hooi is een uitzondering want gister kreeg ik te horen we hebben geen eten meer voor ze en ik hoop dat ik af en toe wat brood krijg van de bakker
dat zijn letterlijk haar woorden

dat ze te dik is is omdat ze alleen maar stil staat omdat ze zo min mogelijk wil lopen... jullie hebben de hoeven nog niet gezien en wees daar maar blij mij

en dat met messen : jullie weten niet eens in wat voor buurt dat beestje staat.... der zijn daar stallen daar mag je alleen maar komen als eigenaar van de pony omdat ze de rest niet meer vertrouwen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:54

de eigenaar heeft geen geld??? waarom heeft ze dan een pony?
ik kan de hoeven wel zien hoor, die zijn inderdaad al minstens een half jaar niet bekapt.

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:13

Ik snap dat je hier van baalt, maar helaas zijn het dingen die te veel voorkomen. Je kunt er bijna niets aan doen. Wel kun je foto's blijven maken als 'bewijsmateriaal'.
En dan net zo lang naar de dierenbescherming gaan, totdat de situatie verbeterd wordt.
Maak ook nog even foto's van het hek voordat je de boel gaat opknappen.

Hebben ze wel schoon drinkwater?

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:29

Ik denk niet dat de dierenbescherming komt voor een scheurtje in de neus. Dan zouden ze bij mij overuren maken. Verder vind ik het er niet al te beroert uit zien op de foto. Het paard kijkt zielig vind je, maar dat is onze menselijke interpretatie aan haar. Mijn paard kijkt steeds zo. Hoeven kan ik niet beoordelen, bij mij is trouwens ook al 8 maanden geen smid geweest alleen gebruik ik zelf een vijl.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:34

Dat scheurtje kan goed van de prikkeldraad komen, het zou je verbazen wat zo'n klein beetje kan veroorzaken. Maar zoals al eerder gezegt: daar hoef je nu geen da meer voor te bellen.

Ik snap ook heel goed dat de dierenbescherming hier niets aan doet, behalve het wondje in haar neus ziet die pony er prima in orde uit. De hoeven mogen beter bekapt worden, maar verder is ze prima op gewicht, heeft de ruimte, gezelschap, voer...

lindavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:40

jezus wat kunnen jullie mensen afsnauwen.
ze zal mensen niet zomaar iets in de schoenen schuiven.
dat wondje kan echt niet van het pikkeldraad komen.
wij hebben thuis ook pikkeldraad dus k kan het weten en zo'n wondjes
hebben we nog nooit gehad.
die hoeven zien er niet bepaald goed uit. ze groeien al naar boven zie k!!
is het geen optie dat j het paardje koopt van die mensen!!
en anders moet j idd volhouden met d dierenbescherming!!
veel sterkte ermee!!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:45

Wij hebben ook altijd prikkeldraad gehad... 18 jaar lang, om precies te zijn. Eén van mijn katten heeft al 2 keer een gat van een cm doorsnee in d'r poot gehad, ook door prikkeldraad... Aan blijven haken en dat wondje is uitgescheurd door het lopen.

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:48

Nou ik ken de buurt wel ik sta der namelijk zelf ook met mijn paard... mijn Jaarling heeft in de wei erachter gestaan.. en der lopen daar echt geen mensen rond die dat doen ho0r... Heb je voor de gein wel eens gekeken naar die EMMERS die er hangen daar zitten ook punten aan die dit veroorzaakt kunne hebben en aan die bomen zitten ook van die uitsteeksels die de oorzaak kunnen zijn.... Ik zou niet gelijk mensen ervan beschuldigen dit gedaan te hebben.......

Ja die vrouw is indd een btje vaag maar ze is wel goed voor de beestjes... Ze heeft indd niet heel erg veel geld maar het gaat echt neit ten koste van de paardjes ho0r... Kijk in wat voor kleren ze rond loopt alleen maar omdat ze alles wil doen voor de paardjes.... en Tsjaa die hoefsmid... die zou wel eens mogen komen... of ze moet het zelf weer een keertje doen?!

En nee de Dierenbescherming gaat hier nix aan doen.. want ze zien der veel te goed uit....

De eigenaresse wil trouwens wel dat ze beweging krijgen alleen is de Haf nog niet onder het zadel dus als je nou echt je tijd in die pony wil steken zou ik stoppen met zeuren, goede afspraken maken met de eigenaresse en der gewoon goed gaan verzorgen en onder het zadel gaan rijden dan komt het helemaal goed.... Neem lekker een vriendin mee die op Fjordje kan rijden *die is wel onder het zadel* dan komt het toch helemaal goed

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:54

De hoeven zien er idd niet goed uit ! als de hoefsmid is gekomen zal het mss al beter gaan..
en als je mag kan je het paardje vaak poetsen enzo en haar wondje verzorgen.. na een tijd zal het wel beter gaan met haar denk ik hoor
en misschien ook een beter omheining die lijkt me niet zo heel goed..
en mss kan je ook af en toe een klein stukje met haar wandelen?... uiteraard aan de hand.
voor de rest ziet ze er redelijk goed uit hoor maarj.. nog veel succes met de opknapping van de wei..
hopelijk komt er snel een hoefsmid naar het paardje
het is trouwens nog een mooi paardje als het mooi gepoetst enzo zou zijn!
groetjes

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:58

Ik vind deze pony er niet uit zien als een vreselijk geval waar acuut de Dierenbescherming bij moet komen. Voor het mooie had wellicht de DA kunnen kijken naar dat wondje, maar daar is het nu zeker te laat voor. Over de hoeven: ze zijn nu wat lang dus ze mag ze wel weer eens gaan bekappen. Het is mi ook niet zo'n probleem als ze dat zelf doet ipv een hoefsmid. Er zijn hele volksstammen die zelf hun pony's bekappen.

Ik denk dat MsMarit hele zinnige dingen gezegd heeft (en zij kent de pony's en de eigenaar).

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:24

ocean_polly schreef:
het gaat mij er niet om dat ik er iets voor terug krijg
ik heb de eigenaar gesproken en ze vind het niet erg als we alles opknappen
maar we hebben haar al eerder geprobeert te helpen en toen het beter ging konden we ineens oprotten en zijn er een aantal dingen gebeurt. terwijl ze overal van op de hoogte was en alels gewoon goed ging en ze eerst ook nergens problemen mee had

Dus maakt het je wel wat uit dat je er wat voor terug krijgt...jij wilt namelijk waardering. Als je je neus al eens eerder bij haar gestoten hebt weet je donders goed wat je kunt verwachten. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Wil je niet nog een keer het risico lopen een blauwtje te lopen dan moet je er gewoon niet aan beginnen.

Zoals de pony er nu uitziet ziet hij er goed uit. Ook al krijgt hij in jouw ogen te weinig eten, ik zie een pony die wat overgewicht kwijt is geraakt sinds de zomer, en dat is in dit geval echt niet verkeerd. Een kapbeurt is hier wel op zijn plek, maar het feit dat de eigenaar iig probeert er zelf wat aan te doen is al meer dan je bij menig zwaar verwaarloosde pony kunt verwachten. Als je echt wat voor de pony wilt doen, dan haal je er een smid bij....

serenta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:01

Dit zijn dingen die helaas erg veel voorkomen. dat iemand wel een pony heeft staan maar er eigenlijk geen geld voor heeft. En dus verder behalve voeren niets mee doen. Je kan nu de omheining wel opknappen maar als ze het zelf niet bijhoud heeft dat ook niet echt veel nut zo. Ook het bekapen is geeneens zo moeilijk. En er zijn veel mensen die geen hoefsmit zijn maar het wel erg netjes kunnen.

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:03

Ze komt wel eens af en toe en dan hobbelt ze heen en weer langs de wei op die Fjord.. want die Haf is niet echt een succes *teminste toen der tijd dat ik er stond met mijn jaarling*

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 13:04

der staat nu idd nog 1 haf en 1 fjord
sylvester heeft ze verkocht maar die is weg
ik zal zo de foto erop zetten van wat ze NU nog te eten krijgen
tuurlijk geeft ze om der beesten dat hoor je mij niet zeggen
en ze geeft ook veel van der geld eraan maar als ze nu al gaat zeggen ik hoop maar dat ik nog brood gratis krijg want ik heb geen eten meer kan je mij niet wijs maken dat ze voldoende geld nog heeft
en dan word er gezegd dat ik met haar moet gaan stappen
ik heb vaker bij die vrouw af gesproken dat we haar zouden helpen we zouden haar poetsen en dan wat stappen en na een tijdje zouden we zorgen dat erop gereden werd
maar na 2 dagen kwam ze ineens aanlopen e zei ze dat we op moesten rotten en dat ze ons neit meer wilde zien terwijl we alleen een borstel erover hadden gehaald en meer gewoon echt niet

ik wil echt dolgraag zelf de hs bellen en voer ervoor halen maar dat geld heb ik opt moment ook niet
die vrouw wil er ijzers onder en ik haal niet zo ff in totaal 150 euro uit me zak en ook niet voor het hooi en alles awt ze nog meer wil voeren
hebben jullie ook al bedacht dat ik dat niet zomaar in mijn eentje kan betalen
het opknappen kost ook geld weet ik maar mijn pa kan het meeste van het materiaal al zelf meenemen

die wond weet ik inmiddels wel dat dar niets meer aan te doen is alleen maak dat haar maar duidelijk
gister vertelde ze me dat ze met een scheermesje het vuil weg wilde halen tot het bloed en dan zelf met een naald om je kleren mee te maken en garen voor je kleding die wond wilde gaan maken !!

flordien word ook al maandenlang niet meer naar omgekeken inmiddels
ze komt nu gooit beetje brood neer en gaat weer weg

en dat ik wel wat waardering ervoor terug wil lijkt me logisch
hoe zou jij het vinden gebruikt te worden voor je geld en dan ineens op kan rotten zonder rede

de pony's zien er zelf ook niet vreselijk uit maar ze staan wel op een plek waar nodig iets aan gedaan moet worden

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 13:09

Afbeelding
dat is alles wat ze nu te eten krijgen
hier had ze al wel paar stukken brood op maar volgens mij toch wat weinige he >;)

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:14

Die vrouw zegt al JAREN dat ze geen geld heeft voor voer enz enz.. maar ondertussen krijgen ze elke keer toch weer te eten.... Ze krijgt ook spullen vand er neef *die woont er tegenover achter die coniferenzooi* Ik snap heus dat e het zielig vind en dat je ze wil verzorgen enz maar dan zal je het toch voor lief moeten nemen dat die vrouw zo is...... En als je dat niet kan moet je der ook niet aan beginnen... ze zien er voorlopig nog niet heel zielig uit.. en ik rijd er iedere dag langs!!