Beetje (parelli) grondwerk, Beetje western...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Beetje (parelli) grondwerk, Beetje western...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:03

Vandaag lekker een beetje van alles en nog wat gedaan
eerst een beetje parelli grondwerk, met een boel gekke dingen en later nog even een beetje western bezig geweest, vooral recht richten eigenlijk en veel overgangen, dus hier de foto's! helaas zat er geloof ik een vlekje op de lens dus soms in het midden is de foto wat wazig...

Afbeelding
Eerst maar een beetje friendly game

Afbeelding
Hoofdje naar beneden vragen, vorm van porcupine game

Afbeelding
Fig meenemen aan 1 voorbeen, geen druk op het halster

Afbeelding
Yoyo game achteruit over een balkje

Afbeelding
Na elk stapje stil laten staan en laten denken

Afbeelding
Arm peerd, hihi ja moest toch iets proberen waarvan hij mogelijk kon schrikken, mijn creativiteit raakt op, romeinse kaarsen (vuurwerk) afsteken helpt ook al niet

Afbeelding
Hier was het de bedoeling dat hij ook met 1 achterbeen op een pion zou staan, hij kan heel goed op 2 been staan, het lukte ook een paar x alleen net de foto te laat, nieuwe motivatie dus om het op de foto te krijgen

Afbeelding
Touw om hem heen doen en laten draaien

Afbeelding
Circling game

Afbeelding
Squeeze game

Afbeelding
Gewoon leuke foto van ons, alleen fig snapte vandaag ff niet wat lachen was

Afbeelding
En nog een

Afbeelding
En toen maar ff erop, normaal rij ik met halster en 1 touw eigenlijk, maar nu maar eens een keer met hoofdstel

Afbeelding
Stapje, meneer heeft wel weer een dikke buik gekregen, maarja, daarvoor staat ie nog wel heerlijk lekker buiten op de wei, de bofkont, gaat er van t winter wel weer af

Afbeelding
Even poepe, fig moet duidelijk nog wakker worden in dat lekker warme najaarszonnetje

Afbeelding
Drafje, beetje beidehante houding van mij haha

Afbeelding
Wel jammer dat deze wazig is

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Whieuwww, ons haar danst

Afbeelding
Ney mensen, ook in deze bak geen centjes op de grond

Afbeelding
En voor de mensen die ons niet kennen, zo rijden we meestal dus

Dit was het wel weer, beetje veel foto's, haha sorry

oxanalief

Re: Beetje (parelli) grondwerk, Beetje western...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:06

leuke fotos hoor grappig die trucjes hoe leer je dat aan die mooie fjord? wel jammer dat er een vlek op de lens van de camera zit.. daardoor zijn de fotos wat vager geworden

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:17

Wat een leuk stel zijn jullie toch, Roos!
Ziet er goed uit, hoor!!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:20

oxanalief, hoe ik hem dat heb geleerd, uhm, heb hem nu bijna 2 jaar, toen ik hem kocht was ie bijna 2,5 en ben toen met hem begonnen met natural horsemanship, met de parelli methode
die heeft de 7 games, zit alles in, je leert het ze aan op de grond en dan kunnen ze het onder het zadel ook...

mazzelmeid, thanx
vind fig soms niet echt fig op de foto's
lekker slaperig en dusf staat ie erop haha, hoewel hij toch redelijk wakker was, zal wel door de zon komen dat ie net als mij de ogies dicht knijpt haha

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:32

echt leuke foto`s je kan echt veel met figor. die foto met die pion of zijn heeft is super.

jullie kunnen wel reclame voor een schampoo
zo als je zelf al zegt jullie haar danst

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:46

Stoer hoor Roos. Doe donderdag nog maar wat dingen over dan kan ik ze irl zien! Waarom heeft hij elke keer zijn oren naar achteren als je 'grondwerk' met hem doet? Kit doet dat ook namelijk terwijl ze het volgens mij wel leuk vinden om te doen.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:58

Leuke foto's Roos! Erg jammer van die vlekken, zitten paar leuke tussen. Mooi stel samen, Fig en Roos

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:09

wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaf roos, echt leuk.
jullie zijn echt een geweldig stel samen.
waneer kom je eens onze kant op, kan je me eens uit leggen hoe je dat allemaal doet.
echt hele leuke foto's

Annick

IloveKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:14

Wat een leuke fjord!!Dat Parelli werk ziet er goed uit.Lijkt me ook leuk voor het paard

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:23

geweldig samenspel van jullie samen zo.. Figje is zo leuk!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:38

Wat is het toch een heerlijk paard! Volgens mij moet je steeds creatiever worden om uitdagingen te bedenken. Heb ergens een CD liggen met vuurwerk erop, niet 1 romeinse kaars.. maar echt alles tezamen.
Misschien moet je hem een keer in de buurt van een shetlander laten komen. Dak wordt nergens warm van, maar van een shetlander raakt hij zo in paniek dat hij dwars door de omheining naar stal wilde. Maar shetlanders zijn ook heel eng.. En dit was een hele gevaarlijke kudde van maar liefst 2 shetlanders.

Wordt inderdaad tijd dat ik met de digi naar Arnhem kom, , (ojee, effe snel de handleiding opsnorren, ) Het is nu ook nog mooi weer.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:59

hihi, krijg het warm van jullie reacties

cesara, haha nu denk ik gelijk aan die reclame van herbal essences hha, en die is een beetje erg fout arme fig

chev, ow gaaf je komt dus echt donderdag, super! hopen dat het nog zulk lekker weer is, ga dan alles overdoen haha
over de oren naar achteren, je ziet dat 1 oor dan vaak naar mij gericht is, ik denk dan aan concentratie en opletten toch wel
in het boek over het analyseren staat de stand iets naar achteren en opzij, wat afhangend dus voor betrouwbaarheid, ook op momenten, dat kan ook erg kloppen
verder is het ook de expressie denk ik, dus bij een snelle oefening ofzo, zie ook bv bij een ruinengevecht, is ook speels, vinden ze ook gaaf en doen ze ook de oren naar achteren
zie dat fig het met rijden ook doet, gewoon opletten
paard met constant de oren naar voren en recht omhoog is erg oplettend en energiek, maar niet echt met de aandacht bij jou zeg maar...

spetter, thanx

annick, hihi
wil zo graag jullie kant op komen, echt
is maar 3,5 uur met de trein haha
moet ff mn uitkering of zorgtoeslag eens een keer krijgen, dan kom ik snel
je bent hier ook welkom hoor haha, als je eens in de buurt bent ofzo

rivano, idd steeds meer uitdagingen nodig, helemaal bij fig, die vind dingen na 1 of 2 x al saai worden
gelukkig vind ik die afwisseling in het parelli systeem, en met mn eigen creativiteit er een beetje bij lukt het ons aardig
denk dat fig gaat dansen op die vuurwerk cd hoor, haha met een pion op zn kop
hij schrikt ook niet van harder vuurwerk
fig is shetjes gewend, vroeger mee gestaan en hier staan er ook 2
je bent altijd welkom hoor, want waar staat dak nu? komt ie nog in arnhem te staan of niet?

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:02

gave foto's zeg! Die laatste is erg leuk ook

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:12

SuperRoos schreef:
in het boek over het analyseren staat de stand iets naar achteren en opzij, wat afhangend dus voor betrouwbaarheid, ook op momenten, dat kan ook erg kloppen verder is het ook de expressie denk ik, dus bij een snelle oefening ofzo, zie ook bv bij een ruinengevecht, is ook speels, vinden ze ook gaaf en doen ze ook de oren naar achteren

WOW!! Wat gaaf! Dak heeft namelijk 90% van de tijd zijn oren naar achter, 1% naar voren en de overige 8% heeft hij ze plat in de nek met zijn tanden ontbloot en woeste blik in zijn ogen , maar ik had zelf ook het idee dat die stand niet betekende dat hij er geen r**t aan vind en met een rothumeur in het leven stond. Want met de oefeningen die ik nu doe dan loopt hij heel braaf achter me aan met zijn hoofd laag en af en toe kauwen en lippen likken. Maar tegelijkertijd ook die oren schuin naar achter. Ik kon me niet voorstellen dat hij ze alvast naar achteren had gedaan zodat hij sneller in me kon happen en ondertussen net deed of hij de braafheid zelfe was. ("Kijk mij eens braaf lopen." gna gna HAP!!! ) Daarom duurde het ook zo vreselijk lang voordat ik gezellige foto's van hem had, omdat hij er maar 1% van de tijd gezellig uitziet. Nu lees ik dat oren naar achter eigenlijk iets positiefs betekent. Hangt het er nog vanaf hoe hij ze precies naar achteren heeft? Het staat wel erg sjaggie van hem.. Alsof hij een ochtendhumeur, middaghumeur en avondhumeurtje tegelijk heeft. Maar het betekent waarschijnlijk dan betrouwbaarheid? (behalve dan als er shetjes zijn of hij vuurspugend op je af komt )

SuperRoos schreef:
je bent altijd welkom hoor, want waar staat dak nu? komt ie nog in arnhem te staan of niet?

Hij staat nu in Oosteind dat is, als de bus geen vertraging heeft, het dichtstbij. We komen zeker naar Arnhem toe, zodra hij niet meer kreupel is wil ik daar met hem een weekje op training. Dat lijkt me in zijn specifieke geval wel verstandig. Mocht dat lang duren, dan kom ik alleen. Wil de beroemde Fig wel eens aan het werk zien.

brammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:21

whaha ik vond laatst 20 euro in de bak(sirieus)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:22

Altijd weer gaaf, dat Paralelli-gebeuren, leuke Fjord ook zeg !

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:29

rivano, ja het kan dus wat positiefs zijn, je hebt zelf het verschil al gezien van oren in de nek en daarna bijten
of gewoon oren naar achteren zeg maar, fig staat er ook erg chaggie op op de foto's maar is juist geconcentreerd, mensen kijken ook vaak boos als ze geconcentreerd zijn
maargoed, veel mensen zullen me tegen spreken maar dit is mijn bevinding

het kan nog veel meer betekenissen hebben hoor, bv een paard wat ongeinteresseerd in zn omgeving is, ziek is etc... een hengstige merrie als ze zich ook wat minder voelt, een paard dat een boel te verwerken heeft en zo kan ik nog wel even door
gewoon afhangend (wacht ik maak een foto)
wijst op betrouwbaarheid, ook als ze wat naar achteren hangen
Afbeelding

brammie, haha nou ik wou dat ik geld bij ons in de bak kon vinden hoor!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:31

thanx miirthe maare, t is parelli hihi geeft niks hoor

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:44

Roos, super leuk zeg! Die foto met die pylon op zijn koppie is echt ubercool Als ik dat zo lekker zie, krijg ik ook zoooo'n zin om dat weer met Flan te doen

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:55

jellie thanx, hihi ik vind die foto juist een beetje van op de rand van wel of niet plaatsbaar haha
waarom ga je niet lekker van die gekke dingen doen met flantje, kan toch best wel
of omdat de bakken bezet zijn met rijders enzo he...
je mag wel een keer een donderdag bij ons komen, haha gaan wel lekker met zn allen trainen (owja roos dr zijn ook mensen die werken hihi)

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:00

Oh roos, ik zou graag willen maar voor Flan is t te ver reizen naar Arnhem en weer terug Anders kwam ik graag.
Meestal is t te druk in de bak maar Flan is echt een stoere knol die staat gerust ook met zo'n ding op haar kop

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 21:08

jellie, waar ligt tinkerdorp dan en zijn daar leuke bosjes, ja toch
misschien kan ik paps een keer zo gek krijgen om die blonde vent op de trailer te gooien en hem naar tinkerdorp te rijden

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:11

Ik pb je wel effe

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:48

heey!
leuk beestje zeg! is dat niet die bij de klomp staat ?
ik kom elke ochtend er langs fietsen ,,zon lief beestje
Groetjes Roxy

sonjabelgium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:54

Oh gaaf Die met die pion op z'n koppie GEWELDIG Dat koppie dat ie trekt op een paar van die foto's ... Zo zal ik 'm altijd blijven herinneren
Heb je veel moeite gehad om hem te leren voorzichtig iets aantikken? Hier hebben we ook nog geoefend daarmee maar het voorzichtige detail-werk had ie toen nog niet beet en dat wou niet zo goed lukken, denk dat ie nog te jong en onstabiel was ervoor dan (vreemd eigenlijk hoe ik hier bepaalde dingen voor de lol doe waarbij ik dan achteraf te lezen krijgen dat ze een naam hebben). Dat touwtje en dan de omgekeerde richting de druk volgen hadden we hier ook nog geprobeerd. Dat had ik geleerd van Igor Ost, misschien zegt de naam je iets?! Geweldig duo zijn jullie
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 31-10-05 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt