Hoe een Fjord een appelschimmel wordt :P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Hoe een Fjord een appelschimmel wordt :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 22:05

Vandaag in: Aflevering 156 van de avonturen van Pjelk-de-verschrikkelijke # :
Hoe een Fjord een appelschimmel wordt

Het was nog vroeg, 8.15 om precies te zijn, en Pjelk stond nog lekker te doezelen toen zijn mens hem zijn halster aandeed en hem vastbond. Duidelijk van plan om te gaan.. rijden!

Dit was niet geheel naar Pjelks zin en hij dacht er dan ook het zijne van terwijl hij dromerig naar de zonsopkomst boven de reeds nog in ochtendnevelen gehulde vuilnisbelt staarde

Afbeelding

Gelukkig voor de baas en de ingehuurde scheerder duurde deze dromerige stemming tijdens het eerste begin van het scheren nog even voort. Helaas mocht het niet heel de tijd zo blijven want toen men het nodig vond ook onder Pjelks hoofd te scheren en men het zelfs waagde met het herrieding bij zijn edele delen te komen vond meneer het welletjes en wandelde, de beide dames op sleeptouw nemende, gewoon naar buiten . Dit herhaalde zich enkele malen totdat scheerder een `praam` (in dit geval een nijptang) tevoorschijn toverde om Pjelk in bedwang te houden. De pootjes van dit gemene werktuig werden op zijn weledele neus geplaatst en er werd zo hard geknepen dat hij er een beetje suffig van werd .
Eigenlijk was dat gescheer toen ook al niet zo erg meer en zo konden de puntjes nog even op de i gezet worden.
Pjelk vond dit een erg onaardige actie van zijn mens. Gelukkig kwam ze hierna met iets beter: een buitenrit in de herfstzon!
Daar wilde Pjelk best even voor poseren en zie hier dan eindelijk zijn halfblote verschijning op een mooi polderpad

Afbeelding

Afbeelding

Na een in- en ontspannende lange polder-bosrit mocht Pjelk thuis eindelijk van zijn welverdiende ontbijt genieten, samen met vriend Beau.

Afbeelding

Afbeelding

En de beste afsluiting van deze enerverende dag was natuurlijk wel met een warm dekentje de wei op .

Afbeelding

En, hoe vinden jullie mijn rare appelschimmel met geel dekentje en gele beenwarmers??
Toegegeven, het ziet er nu nog niet zo erg (of eigenlijk absoluut niet) mooi uit maar praktisch is het wel. Pjelk was vandaag na een intensieve rit nog lekker helemaal droog en over twee weken zal ie wel weer gewoon wit-geel zijn.
Conclusie van de dag: de scheermesjes waren scherp !

Buckje

Re: Hoe een Fjord een appelschimmel wordt :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:18

dat beest ziet er niet uit die lopot voor schut haha geweldig !!

wel een lief koppie !

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:23

Nu weet ik waarom men geen fjorden scheert;)

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:35

whahaha ik dacht eerst dat het een gephoto-shopte foto was hahah sorrie

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:37

Is dit nu een race streep?

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 23:06

tienus63 schreef:
Nu weet ik waarom men geen fjorden scheert;)

Gebeurt anders vaak genoeg hoor Maar toegegeven, echte reclame reclame voor scheren maakt een net kale Fjord niet

@Antheman: zou best kunnen..

bokkertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 23:41

waarom scheer je je fjordje niet helemaal dan??? lijkt volgens mij een stuk beter en dat kan toch ook geen kwaad???

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 00:53

Oei sorry maar dit vind ik echt lelijk!
Je kan hem net zo goed helemaal scheren als hij toch een dek op heeft, dat zou een stuk mooier staan denk ik.

gipsy_fame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 08:03

ja ik zal hem ook helemaal scheren alleen bij een fjord van onze manege doen ze ook scheren alleen diej is alleen iets lichter als ze dikke vacht

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:01

Opzich zie ik de zin wel van dit patroon, maar ik zal het wat netter afmaken. Het ziet er een beetje afgeraffeld uit

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:04

Wat is hij slordig geschoren.... Je kunt het volgende keer beter door een persoon met meer ervaring laten doen, dit ziet er echt niet uit! Wat zonde van die leuke pony.... Snel weer laten groeien!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:07

Had je de stand van het scheerapparaat wel goed staan? Het lijkt net of je geen haar meer over hebt gelaten want je kunt gewoon heel zn huid zien!
Ik vind het eerlijk gezegd echt lelijk! Misschien is het mooier als je het nog wat beter afwerkt... of zoals al is gezegt: is dit door iemand met ervaring gedaan? Misschien is dat voor de volgende keer wel beter!
Arm paardje!

Elguccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:09

Ik denk ook niet dat het erom gaat dat het paard er mooier van wordt, maar om de functionaliteit..

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:13

hahahaha het ziet er niet uit. Gelukkig groeien die haren weer

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:14

Elguccia schreef:
Ik denk ook niet dat het erom gaat dat het paard er mooier van wordt, maar om de functionaliteit..

Uiteraard moet het functioneel zijn, maar als jij je dooie punten moet laten knippen bij de kapper, wil je toch ook wel dat hij dat netjes doet, zodat je niet voor schut loopt met ongelijke plukken?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:23

mhm kvind het er ook niet echt mooi uit zien
en de afwerking is ook niet echt netjes gedaan.
maar goed gelukkig groeien haren

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:29

pfoeh, wou eerst ook zo mijn haflinger laten scheren, maar nu ik het zo in het echt zie
Maar het is wel functioneel!!
Inderdaad misschien een beetje netter afwerken, en het is wel heeel kort

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:30

Deze manier van scheren is idd niet bedoeld voor het mooie, maar voor het praktische.

caviatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:35

wat een mooie pony!!!:D

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:35

Ja het is idd. handig maar ik vind het niet mooi

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:39

ik vindt het ook niet mooi.
Ik laat mijn fjord helemaal scheren staat mooier.

Men_Sven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:03

hahaah sorry ik moet even lachen het is echt geen gezicht!
En ik vind juist die kleur die eronder zit erg mooi! Kan je niet alles scheren behalve zijn benen?

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:26

jiehaaa schreef:
Elguccia schreef:

Uiteraard moet het functioneel zijn, maar als jij je dooie punten moet laten knippen bij de kapper, wil je toch ook wel dat hij dat netjes doet, zodat je niet voor schut loopt met ongelijke plukken?

Ik denk niet dat de fjord dat zo erg vind

Haffreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:00

Hahaha
Je moet blij zijn dat de haren weer aangroeien
hij ziet er nu niet bepaald mooi uit

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 12:39

Ik geef jullie helemaal gelijk voor wat betreft het uiterlijk van Pjelk op dit moment . Hij ziet er idd echt niet mooi uit nu, maar dat komt volgensmij vooral doordat hij zo kort geschoren is. Degene die het gedaan heeft, heeft wel veel ervaring, zij scheert Pjelk nu voor de tweede keer, doet haar eigen paarden en ook paarden van mensen uit de buurt en daarnaast heeft ze nog een hondentrimsalon waarbij ze ook wel een scheerapparaat moet hanteren. Ik neem dus aan dat ze wel weet wat ze doet. Zelf vind ik het ook helemaal niet zo slordig, de randjes zijn juist heel netjes gedaan alleen het geschoren deel ziet er niet mooi uit, maarjah, dat aller kortste is er zo weer bijgegroeit.
Ik koos trouwens voor dit patroon omdat hij nog wat warmte vast kan houden op deze manier en zo niet altijd een dekentje op hoeft bij buitenritten. Ik heb hem een natuurlijk dekentje laten houden en vind dat handiger dan steeds met dekens moeten klooien voor het rijden en bij het in en uitstappen. Wel krijgt hij natuurlijk een uitrijdeken als het echt kouder wordt (5 graden of minder) en als het regent sowieso