Hier volgt het weiland-gedeelte. Bas heeft het geluk met 7 andere pony's 2 hele grote weides dag en nacht te mogen delen. Er zijn 2 grote platte weides, nog een stuk heuvelachtig ( trainen die benen!
) en een uitgegraven meertje waaruit ze kunnen drinken. Wat is er fijner voor een pony zo lekker te kunnen leven ?Oke, verder met de foto's.
Na de wandeling zette ik Bas weer in het voorste stukje, zijn kuddegenootjes stonden in het andere land.
Bas kijkt eens rond en bedenkt wat hij gaat doen
In een vluchtig huppeldrafje gaat meneer naar het andere land toe
En daar komt de kudde hem al tegemoet
Ging dit goed met mij ? Ja, nog maar net
Ik stel u voor, de belangrijkste pony's in deze reportage:
Bas, iedereen wel bekend, de bonte die daar achter op de foto 'm gauw peert voor de door mij genoemde Bitch. Al vanaf dag 1 pest ze Bas en moet ze steeds laten weten dat zij de baas is. Echter wanneer hij voor haar wegrent en zich bij het andere groepje voegt, wordt ze pislink en pakt ze hem helemaal. Hij mag dus eigenlijk niet te dicht bij haar in de buurt, maar ook niet weer te ver weg, ze moet hem continu in de gaten houden
Dan hebben we Karel De Macho, het grote vosje vooraan op de foto, een ruintje met iets teveel ego en air, die het er niet zo mee eens is dat De Slet ( komt zo ) nu verliefd op Bas is
Hier De Bitch in actie
Bas ontwijkt haar gauw
Hij weet even niet meer wat hij moet
Hier komt De Slet in actie, ze wil Bas opvangen, was voorheen de vriendin van Karel de Macho, maar is overgelopen naar Bas. De Macho is het daar niet mee eens en spant daarom samen met De Bitch tegen Bas. De Slet gaat af en toe heen en weer van Bas naar De Macho, vandaar haar naam

Na de beschermactie van De Slet werden Karel De Macho en De Bitch nogal woest en smeden samen een plannetje, met zn tweetjes Bas insluiten en dan te grazen nemen.
Echter is Bas niet zomaar te pakken, dus liet meneer zijn belagers verbaasd achter met de volgende Houdini-stunt
Superpony!! Laat ze maar een poepie ruiken!

Bas uit de aangrenzende wei geplukt, en opnieuw in het voorste stukje gezet, waar deze kleine mini bonte hem kwam ophalen om saampjes weer naar de kudde te gaan.
Wat een poepie, kleine meid beschermt grote Bas

Zo, het is dus net een soepserie in de weides van de LauraHoeve.
De volgende aflevering van Goede Weiden, Slechte Weiden volgt deze week wel weer eens
Jullie blijven op de hoogte van Bas en zijn Slet, De Bitch en natuurlijk Karel de Macho!