Foto verslag: Mijn keuring debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Foto verslag: Mijn keuring debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:07

Haaj..

Afgelopen zaterdag 11 juni was het zover. Ik moest elite voorbrengen op de haflinger keuring in sint oederode. De vrijdag avond ervoor ben ik er nog heen geweest om haar helemaal te wassen enz. het liep allemaal op rolletjes.

Zaterdag om 9 uur aangekomen op de stal waar elite staat. De staart gebandageerd en het veulen (heet renske maar word ook wel puck genoemd :y) een halstertje omgedaan voor het gemakt want je weet maar nooit. Toen hebben we ze in de trailer geladen wat in een keer goed ging zonder aarzelen van moeder en dochter. Na een rit van ong 45 min zijn we aangekomen in sint oederode. Het was nog niet zo heel druk. We hebben ons nummer afgehaald en zijn de pony gaan halen en gaan meten. De stokmaat was 1,42. toen zijn hebben we elite en puck weer op de trailer gezet en zijn we wat gaan drinken in de cantine. Om 10,50 bedacht ik me dat het wel handig zou zijn om een kijkje te gaan nemen hoedat de hafburgerg gemonsterd moeten worden dat is wel zo handig om te weten. Daarna naar de trailer gegaan en de merrie van de trailer gehaald en een poetsbeurt gegeven.

Van al het bovenstaande helaas geen foto´s.

Daarna zijn we rond 11,10 naar de ring gegaan..het was al wat uitgelopen zei men.

Afbeelding
wachten voor de ring

Afbeelding
nummer 44 dus Knipoog

Afbeelding
haar hoofd nog een beetje laten glimmen

Afbeelding
hier was ik even…ehm weet ik niet Verward

Afbeelding
deze weet ik ook niet..

Afbeelding
even nog een stukje stappen

Afbeelding
hier was ik haar aan het goed zetten

Afbeelding
nog steeds goedzetten

Afbeelding
eindelijk goed Lachen

Afbeelding
tijdens het op en neer stappen

helaas heeft mijn vader (fotograaf in kwestie) maar 1 oog die het nog doet en dus kan hij moeilijker inschatten met foto´s maken dus zijn helaas de andere stap en draf foto´s mslukt…maarja..niets aan te doen

toen we klaar waren met monsteren toen moesten we terug naar de jury om te horen wat het geworden was. Het commentaar was: “u heeft 1 punt te weinig voro stamboek opname want ze is te schriel” dat ze schriel is oke…maar ze heeft gewisseld is daar ziek van geweest en ze heeft een veulen bij zich lopen van een paar weken. Aangezien mijn ouders veel verstand van keuren hebben is mijn moeder naar de jury gegaan en had gezegt dat ze door de schrielheid heen moeten kijken gezien bovenstaande omstandigheden. De jury stond met open mond te kijken…van hoe weet u dat Verward . daarna is mijn moeder naar een andere jury gegaan en die zij weer….ze is te stijl in de schouder en te afhangend in het kruis. Ik zie u graag volgend jaar terug want de merrie loopt super…dus echt een zootje die jury´s die wete van elkaar niet wat ze zeggen

Afbeelding
hoofdfoto toen ik klaar was

Afbeelding
foto van haar helemaal Knipoog

Afbeelding
elite in de trailer

Afbeelding
renske in de trailer

Afbeelding
de trailers vanuit de auto gezien

toen zijn we (teleurgesteld) naar huis gegaan en hebben we ze weer bij de meute in de wei gegooid

Afbeelding
puck had d´r eige een beetje gek gemaakt in de trailer (dit was op de heen weg niet)

Afbeelding
onderweg naar de wei

Afbeelding
hallo daar zijn we weer

Afbeelding
hehe…dorst Tong uitsteken

thuis aangekomen kreeg ik de vraag of elite bij mij in pension mag als puck ervanaf is. Dan moet ik haar zadelmak maken, spieren eraan trainen en volgend jaar weer een poging wagen op de keuring.

Ondangs dat we niet in het stamboek zijn opgenomen heb ik toch een gezellige en leerzame dag achter de rug. Lachen

Groetjes janneke
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-05 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris89

Re: Foto verslag: Mijn keuring debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:09

Je foto's doen het niet....
Ik denk omdat je de [/img] aan de link vast hebt zitten Lachen

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:12

hej leuke foto's hoor Lachen
jammer, maar volgend jaar nog een poging wagen, en ik denk dat ze dan wel opgenomen word hoor
althans dat vind ik gewoon

rempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:03

eey wijfy,
zonde hoor maar blijft mooi beestje gewoon lekker spiertjes gaan kweken en wat bijvoeren zodat ze rond buikje krijgt en weet ik zeker dat het volgend jaar helemaal goed komt!!!!!!!!!
xxx mieke

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:37

Ik snap niet wat je met een merrie die er zo uitziet op de keuring doet.

Dat ze mager is, okee... maar ze staat compleet voor schut op een keuring.
De jury had met het commentaar groot gelijk. Ik loop zelf al héél wat jaartjes mee op keuringen en had vorig jaar de reservekampioen ruinen (Haflingers) met een 1e premie aan de hand. Mijn eigen paard (warmbloed) is provinciaal, Nationaal en reserve-nationaal kampioen geweest.

Misschien had je met wat spek dat croupje en die halsaanzet nog kunnen camoufleren, maar zo is deze merrie absoluut niet stamboekwaardig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:43

Afbeelding

deze laat het verschil goed zien

ik snap best dat je haar graag in het stamboek wilt hebben
en ik snap ook dat ze door het wisselen, veulenen wat dan nog meer wat mager is geworden

maar ik had ook thuis gebleven, ik zou me niet durven vertonen
(nog even, dit is MIJN mening, heeft geen zin me daarop aan te vallen)

edit: was even vergeten neer te zetten dat ik het een paardje met potentie vind, beetje vlees en spieren erop en het is vast een prachtige dame
en wat een lekker snoetje heeft Puck
Laatst bijgewerkt door Keet op 13-06-05 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:50

Het is jammer van het commentaar, maar zeker niet raar. Mijn eerste reacties waren ook: Jeetje, die is te dun, niet echt keurings klaar zal maar zeggen....

Verder wel een mooie haf. Wie weet volgend jaar, als ze dan wat voller is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:26

Missouri schreef:
Ik snap niet wat je met een merrie die er zo uitziet op de keuring doet.

Dat ze mager is, okee... maar ze staat compleet voor schut op een keuring.
De jury had met het commentaar groot gelijk. Ik loop zelf al héél wat jaartjes mee op keuringen en had vorig jaar de reservekampioen ruinen (Haflingers) met een 1e premie aan de hand. Mijn eigen paard (warmbloed) is provinciaal, Nationaal en reserve-nationaal kampioen geweest.

Misschien had je met wat spek dat croupje en die halsaanzet nog kunnen camoufleren, maar zo is deze merrie absoluut niet stamboekwaardig.

As deze merrrie van mijzelf was geweest dan had ik persoonlijk ook nog een jaar gewacht. maar hij is niet van mij en de eigenaar (een goede vriend van ons) die vroeg of ik haar wou voorbrengen en klaarmaken. toen ik daarop "ja" had gezegt zag ze er 10x beter uit...maarja...het is zijn haf en ik vind het niet erg om voor te brengen. daar leer ik ook alleen maar van.

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 00:33

Ik ben het ook met het bovenstaande commentaar eens..
De jury hoeft helemaal niet door de schrielheid heen te kijken.. een keuring is nog altijd een moment opname..
Dus hoe en waardoor het komt dat ie er zo uit ziet heeft de jury opzich weinig mee te maken.. Hun moeten het paard op dat moment beoordelen en kunnen niet bij elk paard rekening gaan zitten houden waarom ie er wel of niet op een bepaalde manier uitziet..
Als je het echt graag wilt dat ze in het stamboek word opgenomen zou ik het volgend jaar eens proberen als het paard er beter uit ziet..
Zo zou ik iedergeval niet meer op een keuring verschijnen..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:37

Leuk hoor! ik vind haar alleen wel een beetje mager, op sommige foto's zie je haar ribben.
Of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:47

IvysToeter schreef:
Leuk hoor! ik vind haar alleen wel een beetje mager, op sommige foto's zie je haar ribben.
Of zie ik dat verkeerd?

klopt..maar als je een paar reacties terug kijkt dan zie je hoe dat komt Knipoog

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:09

hoe oud is deze merrie...?

persoonlijk zou ik ook niet met deze merrie naar de keuring gegaan zijn.
En ik laat mijn paarden altijd voorbrengen dat is toch een vak appart.
volgend jaar beter misschien. Hopelijk komen de kilos er wat aan...

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:17

Hmm, net deden je foto's het niet, en later ineens weer wel Haha!
Maargoed!
Leuke foto's hoor! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:17

deze merrie is nu 3. bij de haflingers mag je alleen voor stamboek opname naar de keuring als 3 en 4 jarige zijnde