Afgelopen zaterdag 11 juni was het zover. Ik moest elite voorbrengen op de haflinger keuring in sint oederode. De vrijdag avond ervoor ben ik er nog heen geweest om haar helemaal te wassen enz. het liep allemaal op rolletjes.
Zaterdag om 9 uur aangekomen op de stal waar elite staat. De staart gebandageerd en het veulen (heet renske maar word ook wel puck genoemd :y) een halstertje omgedaan voor het gemakt want je weet maar nooit. Toen hebben we ze in de trailer geladen wat in een keer goed ging zonder aarzelen van moeder en dochter. Na een rit van ong 45 min zijn we aangekomen in sint oederode. Het was nog niet zo heel druk. We hebben ons nummer afgehaald en zijn de pony gaan halen en gaan meten. De stokmaat was 1,42. toen zijn hebben we elite en puck weer op de trailer gezet en zijn we wat gaan drinken in de cantine. Om 10,50 bedacht ik me dat het wel handig zou zijn om een kijkje te gaan nemen hoedat de hafburgerg gemonsterd moeten worden dat is wel zo handig om te weten. Daarna naar de trailer gegaan en de merrie van de trailer gehaald en een poetsbeurt gegeven.
Van al het bovenstaande helaas geen foto´s.
Daarna zijn we rond 11,10 naar de ring gegaan..het was al wat uitgelopen zei men.
wachten voor de ring
nummer 44 dus

haar hoofd nog een beetje laten glimmen
hier was ik even…ehm weet ik niet

deze weet ik ook niet..
even nog een stukje stappen
hier was ik haar aan het goed zetten
nog steeds goedzetten
eindelijk goed

tijdens het op en neer stappen
helaas heeft mijn vader (fotograaf in kwestie) maar 1 oog die het nog doet en dus kan hij moeilijker inschatten met foto´s maken dus zijn helaas de andere stap en draf foto´s mslukt…maarja..niets aan te doen
toen we klaar waren met monsteren toen moesten we terug naar de jury om te horen wat het geworden was. Het commentaar was: “u heeft 1 punt te weinig voro stamboek opname want ze is te schriel” dat ze schriel is oke…maar ze heeft gewisseld is daar ziek van geweest en ze heeft een veulen bij zich lopen van een paar weken. Aangezien mijn ouders veel verstand van keuren hebben is mijn moeder naar de jury gegaan en had gezegt dat ze door de schrielheid heen moeten kijken gezien bovenstaande omstandigheden. De jury stond met open mond te kijken…van hoe weet u dat
. daarna is mijn moeder naar een andere jury gegaan en die zij weer….ze is te stijl in de schouder en te afhangend in het kruis. Ik zie u graag volgend jaar terug want de merrie loopt super…dus echt een zootje die jury´s die wete van elkaar niet wat ze zeggen hoofdfoto toen ik klaar was
foto van haar helemaal

elite in de trailer
renske in de trailer
de trailers vanuit de auto gezien
toen zijn we (teleurgesteld) naar huis gegaan en hebben we ze weer bij de meute in de wei gegooid
puck had d´r eige een beetje gek gemaakt in de trailer (dit was op de heen weg niet)
onderweg naar de wei
hallo daar zijn we weer
hehe…dorst

thuis aangekomen kreeg ik de vraag of elite bij mij in pension mag als puck ervanaf is. Dan moet ik haar zadelmak maken, spieren eraan trainen en volgend jaar weer een poging wagen op de keuring.
Ondangs dat we niet in het stamboek zijn opgenomen heb ik toch een gezellige en leerzame dag achter de rug.

Groetjes janneke