Margriet (BT) en Tarzan (Ardenner)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Margriet (BT) en Tarzan (Ardenner)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 09:57

Aangezien Flippo - de hond - steeds de andere kant op wou dan ikzelf, maar één fototje.
Afbeelding

Daarna ging het Tarzanwaarts. Tarzan staat nu nog op een klein weitje, waar heel weinig gras te vinden is, owv zijn bevangenheid een tijd terug. Tarzan is best braaf geworden, sinds zijn ziekte. Tom riskeert het nog niet om hem zo aan het halstertje te gaan halen en maakt er dus nog wel een bit aan vast. Maar je ziet, wat aandacht doet veel aan zo'n dier - zelfs zo'n stoere Knipoog
Afbeelding

Poetsbeurtje, hier hoorde hij Margriet hinniken Knipoog
Zonde dat ie z'n manen zo heeft afgeschuurd Boos!
Afbeelding

De lichtere vlekken zijn restanten van de wonden die hij had door z'n ziekte (doorligwonden). Ziet er al heel wat beter uit, niet? Ook z'n mok is zo goed als verdwenen.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna opgezadeld en voorzichtig wat in de wei gestapt en gedraafd. Hij is helemaal niet dom, het komt nog wel goed met 'm!
Afbeelding

marina

Re: Margriet (BT) en Tarzan (Ardenner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:16

De eerste foto vind ik onwijs leuk!
Ik hou wel van de wat steverige paarden, het zijn leuke paarden om te zien Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:24

gave dieren om zo te zien Haha!

vooral de laatste!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:31

in 1 woord: STOER!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:42

Wat een stoere paarden zeg...
Ik vind ze wel gaaf...lijkt me wel leuk om op ze te rijden Haha!
Hopelijk is Tarzan weer snel helemaal de oude..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:58

coole paarden..!!

mooie foto's ook Haha! *LOL*

-x- SigG -x-

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:29

het valt me op hoe 'weinig' behang tarzan heeft, heb je ook ardenner types die wat luxer zijn, net als bij tinkers?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:13

Gaaf hoor, ben gek op dit type paarden Ja

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 16:13

Pellie schreef:
het valt me op hoe 'weinig' behang tarzan heeft, heb je ook ardenner types die wat luxer zijn, net als bij tinkers?

Ze zijn enorm uitgedund en een heel eind opgeschoren omdat hij een poos terug enorme last kreeg van mok. Hij was bevangen (Tom z'n vader is zo'n conservatieve boer die vindt dat een paard bérgen moet eten...) en Tom ging dus drie maal per dag z'n benen afspuiten... en daar kon hij niet tegen, dus hebben we met pijn in het hart maar een heel deel van het haar weggehaald. Maar beter een "kaal" been dan een mokbeen! Nu is de mok (en de bevangenheid) overigens weg, en mogen zijn haartjes weer groeien.
Luxere types, ik heb er eigenlijk geen idee van Bloos Ik ken alleen ons type: de stoere hengst Knipoog

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:18

Wat een kanjers! Ze zien er goed uit hoor Ja

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:06

Wat een gave paarden. Ben dol op die dikke billen. Echt stoer.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:13

oké bedankt voor de info Lachen

ik wil er t.z.t ook wel een ardenner oid bij, en er is weinig info te vinden over dit ras. vandaar dat ik het vroeg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:46

Jaaaaaaaaaa een Ardenner op bokt! Ik dacht dat ik de enigste was zeg. Ik verzorg zelf een Ardenner-Hengst van bijna 2 jaar. Zijn echt leuke beestjes he?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:44

Wat zijn het toch gave beesten!! *LOL*
Jammer dat Tarzan zo ziek is geweest, maar gelukkig gaat het weer goed met hem. Ja
En kunnen jullie hem nu ook al een beetje laten werken? Tong uitsteken Want volgens mij kan het best een draak zijn.. Tong uitsteken
En spannen jullie hem ook in? Of zijn jullie dat van plan?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 07:31

Pellie schreef:
ik wil er t.z.t ook wel een ardenner oid bij, en er is weinig info te vinden over dit ras. vandaar dat ik het vroeg Lachen

Hé leuk zeg! We hebben hem zelf nog niet zo heel lang (van september 04), en ben meer bekend in het Arabierenwereldje eigenlijk - toch wel heel wat anders Clown

Miss_Montana schreef:
Jaaaaaaaaaa een Ardenner op bokt! Ik dacht dat ik de enigste was zeg. Ik verzorg zelf een Ardenner-Hengst van bijna 2 jaar. Zijn echt leuke beestjes he?

Hihi nee, ik ben er ook nog! Zijn heel leuke beestjes ja! En nét mijn formaat, Margriet is wat te groot voor me Knipoog Heb je een foto van je verzorgpaard?

Manuutje1990 schreef:
Wat zijn het toch gave beesten!! *LOL*
Jammer dat Tarzan zo ziek is geweest, maar gelukkig gaat het weer goed met hem. Ja
En kunnen jullie hem nu ook al een beetje laten werken? Tong uitsteken Want volgens mij kan het best een draak zijn.. Tong uitsteken
En spannen jullie hem ook in? Of zijn jullie dat van plan?

Ik ben ook blij dat hij weer de oude is, pfff, toch maar niets hoor, zo'n grote kolos die daar danzo zielig ligt Ach gut We zijn nu stilletjesaan terug aan het opbouwen, verder loopt hij altijd in een klein goed afgesloten weitje met weinig gras. Hij wordt soms ook ingespannen, maar de laatste tijd wat minder. We zijn de merrie nu vaker aan het inspannen omdat Tom een kar gaat maken en zij die dan moet trekken, dus oefenen geblazen! Terzijnertijd zal Tarzan vanzelf wel weer meer in het tuig lopen, eerst genezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:58

Heej!

Dit is een foto van Jack. Ik heb geen scanner dus heb een foto van een foto gemaakt Tong uitsteken Daarom is hij een beetje wazig. Hij wird in Juni 2 jaartjes. Afbeelding