Julius, het paardje van het boktlogo

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:46

*traantje...*
Wat een prachtig 'verhaal'...
Echt,wat een schitterend paardje.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:53

ohw wat een verhaal Verdrietig
ik heb het helemaal zitten lezen met tranen in mijn ogen Verdrietig
Wat een pracht beestje zeg! Ach gut

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:55

Ik zit hier met tranen op mijn wangen Verdrietig ,
Het boktlogo zijn verdiend hij gewoon! Bloos
Ook al is het een tijdje geleden ik wens je alsnog veel sterkte. Ach gut

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30661
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:04

Tranen staan weer in mijn ogen.
Julius, leek me een geweldig paardje.
En hij heeft zoveel trekjes van Magic. Op sommige foto's is het net of ik naar Magic zit te kijken. Echt een geweldige pony was het.
En hij was nog veels te jong.

daisie
Berichten: 70
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grijpskerke

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:05

Huilen wat erg..

verschrikkelijk om van de één op de andere dag te horen dat zijn hart niet meer goed werkt, en dan dat hij later ingeslapen moet worden..
ik leef echt met je mee, ik zit hier met kippenvel en tranen in mijn ogen.. hij was zo te horen een superleuke (en eigenwijze Knipoog ) pony.. en supermooi! het komt weer allemaal terug (ook al was het wel anders) mijn moeder had ook een paard, en daar deed ik ook best veel mee, en daar hoorden we van dat ze epilepsie had door een hersemtumor.. gelukkig heb ik nooit een aanval gezien, maar om haar dan voor de laatste keer te zien.. ze hinnikte bijna nooit, maar toen ik voor de laatste keer de stal uitliep met mijn hele gezicht vol tranen.. stond ze te trappelen en heel hard te hinniken.. die laatste blik vergeet ik nooit Huilen
ik wens je HEEL erg veel sterkte ook al is het al een hele tijd geleden..

groetjes daisy

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 21:27

Julius is een speciaal paard. En ik wil gewoon niet dat hij zomaar vergeten wordt. Daarom dit verhaal op bokt. Zodat de mensen weten wie het paardje is van het boktlogo. Niet allen zijn naam, maar wie hij was.

Bedankt voor al jullie berichten.

We maakte vaak leuke dingen mee. En idd dat staat ook op de site van me. Welshpony.nl Bekijk eens het dagboek. Dan leer je hem echt goed kenne.

Hier een stukje.

Dinsdag 20 juli

Op dinsdag rij ik meestal in de les 's avonds. Meestal is dat hard werken maar dat vind ik niet erg. Op het laatst mogen we altijd galopperen en dat kan ik heel hard. Maar meestal wil mijn baasje zacht gaan. Dat snap ik niet. Hard gaan is veel makkelijker. Na een uur ben ik dan wel moe. Maar dit keer ging het anders. 's Middag had ik lekker mijn eten gehad en stond ik een beetje te suffen. Hoor ik ineens de kast. "Hee mijn baasje is er. Wat leuk!" Ik krijg meestal wel een wortel dus ik hinnik even waar die wortel nu blijft.

Maar ze komt al vlug. Ze heeft ook haar poetskist bij. Ik vind poetsen helemaal niet zo fijn, ik heb gewoon een gevoelige huid. Sommige zeggen dat ik een watje ben maar dat is dus helemaal niet zo! Oké ik tril al als ze naar me wijzen. Maar ja, moeten ze dat maar niet doen. Is toch duidelijk dat ik dat niet wil. Maar mijn baasje poetst me altijd fijn. Eens kijken welk zadel ze pakt.

Yes! Ze pakt haar spring zadel. En ze heeft er haar gelpad erop liggen. We gaan dus naar buiten. Waar zullen we vandaag naar toe gaan? Ik loop naar buiten maar daar staat al iemand. "Joepie!"' mistral gaat mee. Ik ben nog nooit met hem mee naar buiten geweest. Maar ik mag hem wel. Ik heb hem al vaker gezien op de wei. Iets zegt me dat ik nog wel meer van hem krijg te zien.

We gaan richting het kanaal. Dus naar het kleine bos. Dat heet het Goor. Maar dat is het niet hoor. Het is gewoon een klein bos. Ik mag voorop. Ik heb nu nog geen last van dazen. Mijn baasje heeft me ingespoten met stinkspul. Maar het helpt wel.

Wat nu? We gaan rechtdoor. We blijven langst het kanaal. Goed opletten dus. AAAARGH dat wappert een grassprietje. Ik red mijn baasje vab het gevaar. AAARGH platliggend riet. "Let op!!" Roep ik; "Mistral vlucht!". Maar Mistral ziet geen gevaar en loopt door. Nou hij moet het zelf maar weten. Ik spring opzij. Wat hoor ik nu?.........Een watervalletje. Hier moet ik wel hard voorbij. Mijn baasje zal me dankbaar zijn. Dat ik zo goed oplet en haar steeds weer red.

Nu een stukje langs de weg. Gelukkig het gevaar is voorbij. Hier heb je geen killer takken op de grond. Alleen maar auto's die met 120 km p. u. voorbij scheuren. Das niet eng. Ik denk dat ik midden op de weg ga lopen. Hè dat mag ik niet. Waarom niet? hier is toch geen gevaar. AARGH een bordje in de berm. Hier trek ik de grens! Ik ga hier niet langs! Ik ga gewoon achteruit de weg oplopen. En nee! ik sta ook niet stil. Verrek er maar mee. Wat? auto? Geeft niets, dat bordje is nu mijn eerste prioriteit. Wat voel ik nu aan mijn staart? (auto) Nou ja. Huh? Waarom zit mijn baasje nu zo gespannen op mijn rug. Ik voel haar hart hier kloppen. Ah, ja zij vond dat bordje ook eng. (baasje vond het dus eng dat een auto met 80 km per uur aan kwam racen en niets zachter ging. Pff ging maar net goed)

Eindelijk in de bossen. Mistral gaat nu voorop. Waar gaan we nu weer naar toe. Door een sloot? Dit is geen pad. Dit gaat niet goed. Na 10 meter ziet mijn baasje dat ook in. We moeten terug. Zei ik toch. Liggen ze hartstikke in een deuk. Fijn hoor. Ik moet op een dubbeltje keren. Lukt me wel hoor, daar niet van. Eigenlijk vindt ik dit wel leuk. Mistral heeft zelfs nog een lekker blaadje gescoord. Maar goed. Ik zie dat we weer op huis aan gaan.

http://www.welshcob.nl/mijn_ponies/juli ... ekjuli.php

MiiGurl
Berichten: 533
Geregistreerd: 11-01-05

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:27

de tranen sprongen in me ogen toen ik het las!!!
gelukkig heb je vele mooie momenten gehad...

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:39

veel sterkte met dit verlies al is het alweer een tijdje geleden het verlies van een paard waar je zoveel van houdt zal er altijd blijven je hebt wel een boel mooie herringen aan hem.
Je hebt wel alles gedaan om hem te helpen dat moet je nooit vergeten

Sasjuh89
Berichten: 1131
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Noord-Scharwoude

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:41

Toen ik de foto's bekeek schrok ik al een beetje. Een paar jaar terug heb ik wat foto's van Julius gebruikt voor mn 'paardenboekje' thuis.
Een boekje dat ik maakt met allemaal mooie paarden erin, met de
kenmerken erbij, ik verzon meestal een naam, maar hij bleef Julius
heten. Hij was altijd mn favoriete paardje. Echt schokkend om dit over
hem te lezen. In mijn fantasie was het toch een beetje 'mijn' paard.

Bij het verhaal sprongen echt de tranen in mn ogen. Wat verschikkelijk
om zo je paardje te verliezen zeg. Verdrietig Ik hoop dat je heel erg mooie
herinneringen aan hem heb. Ik weet niet hoelang hij terug is overleden
maar alsnog: sterkte. Ach gut

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:41

Ik heb ook tranen in m'n ogen. Vooral dat gedicht. Ik kende het al wel deels, maar niet zo exact.

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:43

Nu lees ik is helemaal hoe het is gegaan. Met tranen in mijn ogen.
Een mooie herinnering dat hij nu in het boktlogo staat. En dat heeft hij verdiend!

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:45

jeetje..
zit echt met tranen in mn ogen je verhaal te lezen..
zo mooi verwoord allemaal..
Wat een prachtpaardje. vreselijk dat hij niet langer heeft kunnen leven Verdrietig
lijkt me het ergste wat je kan overkomen..
als ik het zo lees verdient hij het zeker om altijd het Boktlogo te blijven Lachen

heel veel sterkte alsnog! Ach gut

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:46

echt de tranen rollen nu over me wangen
blij dat je zon goede herineringgen aan hem hebt Ach gut

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:57

whoo wat heftig ik lees het nu niet helemaal omdat ik weg moet!

maar zoiets dacht ik ook bij mijn half pony die moest waarschijnelijk ook zo ingeslapen woreden maar gelukkig niet en staat ze nu nog vrolijk in de wei!..

is dat ook echt een foto van je paardje of heb je hem laten bokken met een programma Knipoog


xxx sammy ik weet hoe het is om een heeeeeeeeeel lief paardje te laten inslapen ik dacht altijd dat het mijn schuld was...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:01

Juul Verdrietig

Ik weet het nog zo goed, al die verhalen over dat geweldige beest.
Het lijkt nog zo kort geleden!
Zit hier weer met tranen in mijn ogen Scheve mond

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:12

PePpeRL0vE schreef:
jeetje..
zit echt met tranen in mn ogen je verhaal te lezen..
zo mooi verwoord allemaal..
Wat een prachtpaardje. vreselijk dat hij niet langer heeft kunnen leven Verdrietig
lijkt me het ergste wat je kan overkomen..
als ik het zo lees verdient hij het zeker om altijd het Boktlogo te blijven Lachen

heel veel sterkte alsnog! Ach gut


Inderdaad, super veel sterkte. Je gunt het niemand, maar dat het nou net jou en je paard moest overkomen is zo erg.. Het lijkt me echt een geweldig paard met een mooi karakter.. Echt veel sterkte Ach gut

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:20

Jeetje heel erg veel sterkte prachtig geschreven... heel mooi paard was het. nogmaals veel sterkte

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:24

sjonge wat een verhaal.... Een dier met een hele geschiedenis. En een beestje om echt trots op te zijn. Moedig dier zeg Ja. Wat een super dier was dat.

Anoniem

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:24

Had dit verhaal idd al een tijd terug gelezen op je site.. Echt verschrikkelijk.. Ik vind het nogsteeds een geweldig mooi paardje en het bokt logo waard Ja

Ach gut

San_
Berichten: 1496
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:37

Jeetje wat een verhaal... krijg dr helemaal tranen in mn ogen van...

Marjet90
Berichten: 347
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:08

wat een erg verhaal. het is zeker het beste wat je voor je paard kon doen. Het allermoeilijkste van je verhaal vond ik dat je wegliep en achterom keek. Dat je je paardje zo ziet staan, hij je aankijkt en je weet dat dat de laatste keer was. Op dat stukje had ik het echt wel even moeilijk met lezen.........
Uit je verhaal af te lezen, verdient hij het wel om op het logo van bokt te staan. Blijkbaar hadden jullie zo'n goede band dat hij zelfs nog voor je wilde werken, nu zijn hart het zo moeilijk had. Jij hebt het met je paard getroffen, maar hij zeker ook met jou.... Sterkte

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:17

Ik heb het verhaal toendertijd helemaal gevolgd, en toch heb ik het nu weer gelezen en zit ik weer met een brok in m'n keel. Het idee dat het zo ineens en ook zo snel over kan zijn, daar is gewoon bijna niet mee te leven...

Ik vind echt dat je het heel mooi hebt verwoord...

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:22

Jeetje wat een verhaal zeg... Ik zit hier met tranen in m'n ogen.. Verdrietig
Heel mooi geschreven. Het was een mooi paard, vreselijk dat hij zo jong is gestorven.. Verdrietig

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:34

Ja ik weet nog wel van de tijd dat je het dagboek bij hield over Julius... en ik kon het ook amper bevatten toen ik hoorde dat 'ie dood was, 'zomaar' ineens! Heel leuk beest om te zien, en over te lezen was Julius.
Heb je eigenlijk later nog wat erover gehoord, Heike? Wat nou de oorzaak was van die lekkende hartkleppen en dat gescheurde hartklepje? de uitslagen van de pathologisch onderzoeken?

Anoniem

Re: Julius, het paardje van het boktlogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:42

*veegt tranen weg*

wat een verhaal zeg..poeh poeh.ben er stil van...
mooi gedicht!!