piep schreef:Ja ik snap je wel hoor, maar ik wilde eigelijk een soort voorbeeld geven dat je best met zweep én sporen kan rijden, als je je zweep alleen gebruikt voor bokken en stilstaan . En er zijn van mensen die meteen gaan oordelen als ik er wat over zeg, dus ik dacht zet het er even bij voordat ik weer allemaal commentaar krijg.
ja ik begrijp jou wel. maar ik heb op verschillende filmpjes gezien dat zij haar benen nog niet stil kan houden. dan kan je zeggen dat je ze nodig heb voor te stellen maar nee als je je benen nog niet stil kan houden kan het gevaarlijk zijn voor het paard. één keer een schop en het paard kan flinke wonden hebben in zijn buik. en dat is wat ik bedoel. als je je benen nog niet stil kan houden dan moet je nog geen sporen dragen.
het is geen commentaar het is een tip. wat goed is voor haar maar ook voor het paard.
[/quote]
Oke, ik heb nooit filmpjes gezien, maar op de foto's zie ik dat ze vriendelijk rijd dus vandaar
.
elanor schreef:Nou, dan zal ik maar eens even iets positiefs zeggen:
Wat een leuke shetten zeg! die linker op de eerste foto is echt leuk.
Vind in ieder geval dat je een vriendelijke hand hebt, al mag je op sommige foto´s je teugels wel iets meer aannemen.
Dames, zit niet zo te zeuren om die zweep/sporen. Ik zie op geen enkele foto de sporen aan de buik of een wild meppende ruiter, dus is er geen commentaar op nodig.
Ik zeg er ook niks negatiefs over en daarom kwam ik met mijn mening dat het niet zo'n probleem is als je de zweep voor de kleine probleempjes gebruikt en met sporen rijd omdat je dan een betere stelling hebt. Daarom hou ik er ook maar over op verder. Nog veel plezier met je paardjes!