mijn jaarling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:26

euhm, die foto die hierboven staat is een 1jaar en een beetje oud paard. Ik weet niet hoor maar daar zit ze er toch wel degelijk op Verward

Truecolor
Berichten: 40
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:39

Het is eigenlijk te triest voor woorden deze discussie. Het is juist hartstikke leuk en fijn dat je zo goed met je jaarling om kunt gaan. Hoeveel jonge dieren worden er niet het weiland ingestuurd en op hun derde bruut eruit gehaald, hup longeren, zadel erop, rijden. Dat geeft pas stress en problemen. Niet voor niets dat de stalondeugden op die leeftijd ontstaan! Een bit is echt niet vervelend, al maak ik uit de vele reacties op dat de meeste ruitertjes een bit gebruiken als iets waar je een paard veel pijn en verdriet mee doet. Nooit geleerd om op je zit te rijden en een vriendelijk contact met de mond te hebben.
Deze reacties komen dus enkel voort uit jullie eigen wrede bit-omgang en dat is pas zielig!

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:41

Truecolor schreef:
Het is eigenlijk te triest voor woorden deze discussie. Het is juist hartstikke leuk en fijn dat je zo goed met je jaarling om kunt gaan. Hoeveel jonge dieren worden er niet het weiland ingestuurd en op hun derde bruut eruit gehaald, hup longeren, zadel erop, rijden. Dat geeft pas stress en problemen. Niet voor niets dat de stalondeugden op die leeftijd ontstaan! Een bit is echt niet vervelend, al maak ik uit de vele reacties op dat de meeste ruitertjes een bit gebruiken als iets waar je een paard veel pijn en verdriet mee doet. Nooit geleerd om op je zit te rijden en een vriendelijk contact met de mond te hebben.
Deze reacties komen dus enkel voort uit jullie eigen wrede bit-omgang en dat is pas zielig!

Pff... hier ga ik dus echt geen woorden aan vuil maken.

Truecolor
Berichten: 40
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:45

En voor de nuance...................ook ik hoop dat op 1,5 jarige leeftijd een bit indoen niet voortgezet wordt in zadel en opstijgen, maar dat is denk ik nog triester..............als je niet weet welke leeftijd een paard moet hebben voordat het bereden kan worden.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:46

free schreef:
euhm, die foto die hierboven staat is een 1jaar en een beetje oud paard. Ik weet niet hoor maar daar zit ze er toch wel degelijk op Verward


Als ik naar de achterhoeven kijk zie ik toch echt de hoefjes van de moeder, toch Verward

Truecolor
Berichten: 40
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:50

Waarom niet Tulandro?
Het is toch van de zotten dat iedereen zo paniekerig reageert? Het arme kind laat leuk een fotootje zien van haar jaarling en er wordt alleen maar gepraat over een bitje! Alsof ze een moord begaat!
Probeer mij maar eens wijs te maken dat een bit indoen schadelijk voor je paard kan zijn. Dan zijn er dagelijks duizenden ruiters hun paard aan het beschadigen.
En voor een universitair geschoolde toch wat teleurstellend (dacht hier enkel Pennymeisjes te vinden, gezien het niveau en schroomde enorm om er uberhaupt een lezing van te maken!)

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:55

Waarom word er voor de 100e keer weer iemand toppic verpest?

Ze weet haar fout..ze heeft het opgelost etc.

Ik vind het top dat ze iig wat doet met haar jaarling...

Maar ik ga me niet in deze discussie mengens.

Mensen doe je ogen open en maak zelf een discussietoppic! (Ze vroeg hier toch niet om?)

Truecolor
Berichten: 40
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:00

Inderdaad Faniek, flauw, dat is misschien wel het beste woord! Ik sluit me hierbij aan, ook ik vind het flauw.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:01

Zo. Dan heeft iedereen zijn zegje wel weer gedaan.
Zet ik hier een slotje op. Lachen