Hoe leer je bekappen? nou zo dus.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:56

hahaha das echt leuk om te doen die voetjes vasthouden is ook zo raar :S maarja ik mis jullie nogsteeds!!! en beter op een dood dier ovenen dat op een levend dier dat dan de pijn moet verdragen door mensen die dingen fout doen

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012


rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:57

rosss alweer een nieuwe liefde trouwens hahaha dus dat is je vriend nou lekkere vent(hoef) hoor

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:00

renate85 schreef:
GADVER!!!!

Er zit gewoon nog een heel stuk been aan Verdrietig

eng/raar/zielig/ om te zien....sorry hoor Verward

Maare wel leuk dat je dat wil leren!

Ik zou het zo niet kunnen leren met nog een half been eraan ...bah



Verward
Wees blij dat ze het zo doen, en pas naderhand gaan oefenen op echte paardenbenen. Ik zie niet in wat hier nou zo erg aan is?? Mijn oom was veearts in Utrecht en had ook zo'n 'half pootje' op zijn bureau staan, niks smerigs aan.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:02

Iemand interesse in werkaccesoires van een vriendin die Diergeneeskunde in Utrecht studeerd? Vork

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:02

ilgg! dat is dus niet iets voor mij...
bah zo'n vies stuk been aan je hoef :S
maar voor jou lijkt me het wel leuk


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:05

Leuk zeg Haha!

Zou ook wel iets voor mij zijn! Haha!

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:14

Vind het er maar eng uit zien Haha!
Maar het lijkt me wel een hele goede manier om te leren

Countrygurl

Berichten: 2785
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:15

het ziet er inderdaad eng uit ja met dat halve beentje er nog aan maarja zo leer je het wel goed.! En ik wil dierenarts worden dus wat ik wel nie allemaal kan verw8en:P ochja Lachen

Ga nooit heen zonder te groeten, ga nooit heen zonder een zoen. Wie het noodlot zal ontmoeten kan het nooit meer doen.

teqil_mikey

Berichten: 2139
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:21

lijkt me ook erg leuk om te leren alleen dat been ziet er een beetje zielig/ eng uit

*...zwanger 22+5...*

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:23

renate85 schreef:
GADVER!!!!

Er zit gewoon nog een heel stuk been aan Verdrietig

eng/raar/zielig/ om te zien....sorry hoor Verward

Maare wel leuk dat je dat wil leren!

Ik zou het zo niet kunnen leren met nog een half been eraan ...bah

warom zielig??

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 09:33

Sylvia schreef:
Iemand interesse in werkaccesoires van een vriendin die Diergeneeskunde in Utrecht studeerd? Vork


Nou vertel Vork

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:42

Ze hebben een hele tijd bevroren katten open moeten maken cq moeten onderzoeken... Vork En schaapjes en zo moeten vangen Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:44

Misschien hadden ze voor de aardigheid de beenzijde kunnen afplakken of zo Haha!

Ziet er goed uit, interresant ook

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:49

Sylvia schreef:
Ze hebben een hele tijd bevroren katten open moeten maken cq moeten onderzoeken... Vork En schaapjes en zo moeten vangen Lachen


Oh, ik wil het niet weten Tong uitsteken
Ik heb zelf een kat en ik moet er echt niet aan denken dat hij ingevroren wordt.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:33

als jullie dit al eng vinden.. ga dan nooit studeren voor dierenarts! m'n zus heeft al ik weet niet hoeveel dode pups (speciaal voor de lessen afgemaakt) koeien, paarden, stieren,kuikens etc moeten opensnijden en stukken afhakken om te bekijken. en dan heb ik het niet over 2 puppy's, maar gewoon 30 pups per keer.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:44

Haha! Geweldig he?! Ik heb, samen met een vriend, eens een cursus bekappen gedaan en daar moesten we het natuurlijk ook op deze manier leren. Naderhand hebben we onze "projecten" mee naar huis genomen om te laten zien én andere mensen in de omgeving de stuipen op het lijf te jagen!! Haha! Fantastisch wat een lol je met die pootjes nog kunt hebben!

Maarreh.. er zit wel een wereld van verschil tussen het bekappen op zo'n kadaverhoef en eentje waar nog een heel (en levend) paard aanvast zit! Dat viel even tegen zeg! Scheve mond De eerste kun je zo mooi vast zetten, tussen je knieën bijvoorbeeld. De eerste tijd was het "echte" bekappen dan ook ontzettend zwaar en kon ik met moeite 2 hoeven per keer doen!


Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:48

hahahaha Zielig... tss das toch niet zielig!!

wij hebben voor ons profielwerkstuk van 5 Havo een Paardenbeen ontleed Tong uitsteken
moesten we hem zelf koken enzo.. echt heel interresant om te doen hoor

Ik bedoel als je hier een fout maakt loopt ie er niet kreupel door ideaal Knipoog
Succes verder!!

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:23

Wij krijgen het over een tijdje ook op school.
Al die hoeven liggen in gevroren in een grote kist.
Vind het er maar vies uit zien, jakkes. Scheve mond

Zofy

Berichten: 766
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:37

wauw wel apart om te zien, ik denk dat ikzelf kots neigingen zal krijgen, maar je moet het toch ergens op leren!
Veel succes verder

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:52

GAAF!!! Volgend jaar ga ik ook een bekap-cursus doen bij mij op school, maar ook voor runderen en geiten / schapen.
En mensen die dit vies vinden.... Je wilt dan niet weten wat ik vorige week op school kreeg te onderzoeken....

een paardenhoofd, afgehakt zo'n 10 cm achter de oren, en het bloed droop er nog uit...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:32

lowara schreef:
als jullie dit al eng vinden.. ga dan nooit studeren voor dierenarts! m'n zus heeft al ik weet niet hoeveel dode pups (speciaal voor de lessen afgemaakt) koeien, paarden, stieren,kuikens etc moeten opensnijden en stukken afhakken om te bekijken. en dan heb ik het niet over 2 puppy's, maar gewoon 30 pups per keer.


juist ja, wij hebben ook al honden, haaien, geiten, muizen en dan nog paarden-,geiten- en schapen- embryo's moeten dissecteren. Hoe moet je zoiets anders ooit leren? Beter dat je het eerst op een dood dier leert dan direct aan een operatie bij een levend begint dacht ik zo...

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:53

Cool man Pling lijkt me echt leuk om te doen zo'n dingen. Ik moet de komende jaren ook heel wat beesten gaan ontleden, vind ik super intressant
wat is er nou zielig aan? als dieren dood zijn voelen ze dat niet meer hoor Clown
En die ratjes/katten/etc die er extra voor worden dood gemaakt vind ik ook niks zieligs aan. er moet toch iets met ze gebeuren?
Anders worden ze toch verzopen of vergiftigd ofzo, zijn er veel teveel van!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:59

euhm ja sorry, ik vind het Misselijk

baah mag er niet aan denken dat ik een afgehakte hoef vast heb Haha! Ik val al bijna flauw als ik teveel bloed zie Haha! .

Maargoed zolang jij je eten binnen kan houden tijdens het werk wens ik je veel succes Tong uitsteken

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:12

Heel erg stoer ook leuk om dit eens een keer op foto te zien Haha! (geloof als 1 van de weinige Knipoog )
Een hoefsmid moet het ook gewoon zo leren
Maar de bekapte voetjes zien er op het eerste gezicht goed uit hoor

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:18

Sylvia schreef:
Iemand interesse in werkaccesoires van een vriendin die Diergeneeskunde in Utrecht studeerd? Vork

Kom maar op Haha! Ik vind het altijd machtig interessant Maar ja, liep ook op m'n dooie akkertje over de anatomie afdeling van het academisch ziekenhuis Schijnheilig

Ziet er inderdaad netjes uit met ijzer Aldoende leert men, in het begin kost het je veel tijd, maar het gaat steeds een stukje sneller Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers