Kubinec de Arabische Dekhengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:00

bah, ik vind dat opstellen echt afschuwelijk. Daar is niks geen paard meer aan..... De andere foto's zijn wel heel mooi, het is wel een mooie hengst .

SylvieB
Berichten: 144
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:43

Hukkie schreef:
Nee Rodeogirl je bent niet de enige Lachen Ik vind Arabieren over het algemeen mooi, maar bij deze is alles zo overdreven...ik vind van die pony-arabieren(weet je wel, zo zonder overdreven dish enz) in ieder geval mooier dan die show-beesten. Wat ik me altijd afvraag: zo'n hengst, doet die ook nog iets? Bewijst hij zich op wedstrijden ofzo? Want ik krijg de laatste tijd meer en meer de indruk dat de meeste Arabierenfokkers voor de show fokken, en niet voor het gebruik...


Idd! Die vraag kwam ook meteen in me op.. Ik vind het wel een knappert hoor, maar zo'n gek standje hoeft nou ook weer niet Lachen

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:03

Ik ben het met RodeoGirl en Hukkie eens, vindt hem echt niet mooi.
Maar ben zoiezo al helemaal geen arabieren mens dus daar zal het ook wel door komen, zo ieder z'n smaak Haha!
Een van mijn vriendinnen is daar gisteren ook geweest, die had ook een leuke dag gehad daar

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:03

Dat 'gekke' standje is om zijn punten waar hij op show op gepunt wordt beter te laten uitkomen. Hij krijgt bijvoorbeeld punten voor hoofd & hals, in deze stand komt dat dus goed uit...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:03

Overigens vind ik het een super hengst en vind het best jammer dat juist deze niet in mijn paardje voorkomt Boos!

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:39

Deze Kubinec is ook zeker bereden geweest in het verleden dus kent het zadel wel. op het moment is er toch een grote scheiding tussen showpaard en rijpaard, maar sommige fokkers proberen ook showpaard als rijpaard te krijgen, het verschil is alleen dat b.v. de bouw van een showpaard niet gunstig is voor een rijpaard en andersom. De hengst van mijn moeder, heeft ook enkele shows gedaan maar presteerd ook onder het zadel. een klein voorbeeldje. zo zijn er meerderen , Durango, Gomel , Karvat etc. het zijn er niet veel maar ze zijn er echt hoor.
en over de stand waarin een arabier word gezet, is een stand waarin een arabier in zodanige stand word gezet zodat alle onderdelen gekeurd kunnen worden, bij arabieren bestaat dat uit
Type, Hals/Hoofd, Romp/Bovenlijn, Benen, Beweging in stap en draf. deze 5 onderdelen worden door ( licht eraan of het regionale, nationale of internationale keuring is ) beoordeeld.
Kubinec heeft al vele kampioenschappen en titels op zijn naam staan, mede door zijn uitstraling ( kippenvel als hij binnenkomt ) en door zijn bouw.
trouwens voor de mensen die helemaal niet wegzijn van ' arabier ' je hebt hele verschillende onder de arabieren
russische , poolse, egyptische, Crabbet/OE, Shagya, Angelo ( niet 100% arabier )wij zelf als verwende eigenaren van 2 volbloed arabieren en 1 halfbloed, kunnen ons gerust Arabieren verslaafden noemen, omdat er ook in mijn ogen geen mooier, zuiverder, betrouwbaarder, boeiender ras is dan de arabier! Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:42

En ik ben het helemaal met Bashuk eens Haha! Tong uitsteken

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:08

griebels schreef:
Overigens vind ik het een super hengst en vind het best jammer dat juist deze niet in mijn paardje voorkomt Boos!


hahaha bij een merrietje van ons wel

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:31

Ik hou niet van arabieren, en als ik dit zie weet ik weer waarom.
Toch kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die dit prachtig vinden, die laat ik dan in hun waarde.
Toch moet ik dit ook maar eens in het echt bekijken, want misschien komt hij dan beter tot zijn recht.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:38

Aaaaah, Kubinec...daar zit nog een heel verhaal aan vast.

Kubinec is oorspronkelijk ook op een Tersk veiling verkocht, en was door de reis uit Rusland erg moe. Hij showde niet echt tijdens de veiling, en niemand wilde hem eigenlijk hebben, er werd niet op geboden.
Degene die hem uiteindelijk heeft gekocht heeft een goede koop gedaan. Ik vind het een wereldpaard!

En wat de maat en massa betreft: ik ben een voorstander van het behoude van de oude bloedlijnen (asil arabieren) maar kan ook begrijpen dat de markt een wat rijtypischere Arabier vraagt.
En de selectie bij de Russen en Polen is wat harder dan bij de Egyptische bloedlijnen...

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:40

wouwie!!
echt een prachtbeest!!

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:34

prachtig hoor, maar tis niet mijn smaak. maar het zijn echte show dieren he. hij heeft een hele lange nek vind ik wel mooi staan maar ja, wel erg mooi hoor. Bloos

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:48

En nog wat gekocht ook?!
Ik was er ook zaterdag avond!
Vond het erg leuk! en de prijzen vielen me erg mee..
Maar gelukkig niks mee naar huis genomen Schijnheilig
En je hebt Kubinec heeel mooi op de foto gezet!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:49

Lekker dier hoor Vingers aflikken

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:28

bedankt voor de uitleg Bashuk, weer wat bijgeleerd Lachen ik val dan denk ik toch meer op de rijpaardarabieren...maar een dekhengst moet zich dus niet perse bewijzen, het kan wel, maar het moet niet, juist?

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:14

Mooi paard maar inderdaad..de showstand hoeft van mij ook niet, ik vind dit juist een heel erg vertekend beeld geven Scheve mond

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:31

zelf hou ik heel erg van arabiertjes! alhoewel degene met de écht overdreven grote dishen mij ook niet echt bevallen.
Een klein deukje is voor mij al perfect!

FlEuRXBoNnY
Berichten: 837
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:34

wauwie.. echt een plaatje Lachen

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:21

echt een plaatje, echt mooi!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:27

Wel mooi paard, maar verder niet echt mijn type.
Vind idd dat opstellen echt idioot. die snoet zo naar boven en die staart en die achterbenen zo ver naar achter.
Vraag me af of zo'n paard wel eens lekker mag rollen door de modder..

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:37

Barbie paardje Tong uitsteken
Vindt er niet zoveel bijzonders aan,vindt Berber-Arabieren het mooist OK dan!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 02:47

In 1 woord: WAUWWWWWWWWW Lovers

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:33

Suusiej schreef:
Wel mooi paard, maar verder niet echt mijn type.
Vind idd dat opstellen echt idioot. die snoet zo naar boven en die staart en die achterbenen zo ver naar achter.
Vraag me af of zo'n paard wel eens lekker mag rollen door de modder..

tuurlijk ! deze paardjes zijn net zulke grote modderkippen als alle andere paarden, alleen worden ze showgericht getraind, en een aantal dagen van tevoren van de wei gehaald helemaal op en tip top opgepoetst !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:35

Het is idd zo, heel opvallend wat een beetje make-up, een scheermesje en een grote poetsbeurt/wasbeurt allemaal kunnen doen....

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:40

Cassidy schreef:
Het is idd zo, heel opvallend wat een beetje make-up, een scheermesje en een grote poetsbeurt/wasbeurt allemaal kunnen doen....

precies ! Haha!