Het nieuwe paardje, van kilian op bokt inde AUTO !

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:30

Cassidy schreef:
Dit is dus echt levensgevaarlijk, en je mag blij zijn dat de politie dit niet heeft gezien want je had een flinke bekeuring kunnen oplopen. Wat denk je wat voor een gewicht zo'n pony heeft in het geval van een aanrijding? Een veulen dat je in je rug krijgt of die door de voorruit heenzeilt is een vreselijk groot gewicht. Een paard, ook een veulen, hoort ten allen tijde in de trailer!


ja dat weet ik allemaal best. maar er was geen trailer en alles is goed gegaan... dit was ook eens en nooit weer hoor...


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:41

Ook al is er geen trailer, dan zorg je voor een trailer.
Bovendien, ik vind het nog erg jong, met 3,5 maand bij zijn moeder vandaan...

Je suis Charlie.

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:07

naja dat is jouw mening dan...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:08

Niet alleen die van mij....

Je suis Charlie.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 13:09

Cassidy je overdrijft echt heel erg. dat veulen stond goed beschermd tussen schotjes. er was geen kans om over iemand heen te vleigen hoor, en tenslotte weegt dat veulen niet meer dan 55 kilo zo ongeveer. het is een shetlandveulen weetje een klein ponytje dat nog redelijk op zijn gewicht moet komen.

ze hadden geprobeert om aan ee ntrailer te komen en ga je commentaar maar lekker anders neerpleuren Lachen

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 13:10

Cassidy schreef:
Niet alleen die van mij....

nee niet die vna jou ja, maar als 1 iemand begint op bokt zijn er lalemaal meelopertjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:11

Ok, wat zullen we wedden, als ik een topic start op een wat beter bezocht forum dan ITP, en dan hier naartoe link?

Zullen we zien of ik overdrijf of niet...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:13

wat maakt het nou uit.. mijn lieve pony is thuis. er is niets gebeurt, we doen het heus niet elke dag hoor... alles is gewoon goed gegaan.. okay?? hij stond goed beschermd en hij kon nergens heen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:13

Ik ben het volledig mert Cassidy eens.
Nee, ik ben geen meeloper, maar een 33 jarige die prima voor zichzelf kan denken Haha!
Hier gaan veulens niet eerder weg dan na 6 maanden en alleen per veewagen.

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:14

even over dat bij 3,5 maand weg dit was wel nodig het veulen zou anders eind van deze maand naar de slacht gaan heeel zielig maar waar ze gaan met grote massa's naar italie en deze lieverd zou mee gaan. Ik ben er normaal ook tegen zo vroeg weg halen maar dit moest gewoon. Veel plezier trouwens met hem ik zal hem heeeeel erg missen!

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:15

Kilian schreef:
hij stond goed beschermd en hij kon nergens heen...


Zo stevig ziet het er ook weer niet uit
Wat als er een auto achterop was geknald bij een verkeerslicht, of als het diertje simpelweg was gaan panieken?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 13:16

oke toe maar ! start maar een topic, maar dna krigj je natuurlij allemaal meelopertjes die niet durfen om een andere mening te komen.

zon paardentrailer vind ik zelfs gevaarlijker, dat beestje gaan daar in rondrenne joh. stel je voor je zet hem vast, je gaat rijden, je neemt een bocht, dat hummeltje flikkerd om, hang zit op en dan ?

in die auto kon dat totaal niet gebeuren, hij stond lekker kreeg hooi dat meisje zat erbij dus wat meost er gebeuren.
tja de politie had ze mischien kunnen bekeuren, maar er is toch neit gebeurd ? en ze doen dit niet iedere dag dus wat is het probleem.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:16

Eind van de maand naar de slacht betekend wel nog twee weken langer bij zijn moeder...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 13:19

Ilindra schreef:
Ik ben het volledig mert Cassidy eens.
Nee, ik ben geen meeloper, maar een 33 jarige die prima voor zichzelf kan denken Haha!
Hier gaan veulens niet eerder weg dan na 6 maanden en alleen per veewagen.

dan was hij hier allang weg, en dan... Verdrietig

wat liever ? een goed huisje en zo weg of per grote gorep weg en...


Maar laten we ophouden ! nikki is thuis met het veulen, en bied het veulen een goed tehuis. dus was het probleem

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 13:20

Cassidy schreef:
Eind van de maand naar de slacht betekend wel nog twee weken langer bij zijn moeder...Lips are sealed

ja en daarna dood. dus wat liever 2 weken eerder weg, en blijven leven
of 2 weken langer en dood

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:22

Wat een logische conclusie (NOT). Als ze over twee weken naar de slacht gaan, had je hem ook over twee weken pas op kunnen halen...

Ik had in zo'n situatie trouwens de moeder ook meegenomen, als die al naar de slacht gegaan zou zijn (wat ik dus ook niet geloof)

Je suis Charlie.

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:26

die veulens zouden idd weg gaan naar italie.. ik woon zelf in breda. waarom denk jij dat ik dat veulen ga halen in amersfoort?? ik ben geen debiel ofsow.. tuurlijk KAN het gevaarlijk zijn. maar het is goe dgegaan.. ik wilde hier geen discussie van maken wat wel goed is of niet. hij staat nu thuis. vanavond komt de veearts vor controle.. en ik ben er blij mee. maar als jullie niet blij voor iemand kunnen zijn dan is dat jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:26

Het lijkt mij dat als je de eigenaar een redelijk bedrag voor de verzorging had geboden hij echt wel wat langer had mogen blijven.
Het is een beproefde methode om te dreigen met de slacht, dan verkopen ze een stuk makkelijker, er zijn altijd wel "Peny's" die erin trappen.

Het vervoer vind ik gewoon onverantwoord, door mijn werk maak ik nl. de nodige ongelukken mee en ik heb al genoeg verkeersdoden gezien om te weten waar ik over praat Scheve mond
Ook al genoeg "gelanceerde" honden gezien, zowel tegen de ruit als door de ruit Scheve mond
Daarom heb ik zelf gewoon een veiligheidskooi achterin m'n auto voor m'n honden.

Als je paard trouwens omvalt in de bochten wordt het hoog tijd om je rijstijl eens aan te gaan passen Verward

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:28

Inderdaad, een veulen vervoer je niet in de auto, levensgevaarlijk! "Maar" 55 kilo... Ik hoop dat je er nooit achterkomt hoeveel 55 kilo is wanneer je dat gewicht in je nek krijgt met een aanrijding! Om nog maar - idd - niet te spreken van wanneer dat beestje in paniek geraakt was, of iemand er van achteren opgereden was. Zoals Cas ook al zegt (ach, dan ben ik maar een meeloper): REGEL dan een trailer.

Deel ook de mening dat 3,5 maanden érg jong is... Ook hier is nooit een veulen jonger dan 6 maanden bij de moeder weggehaald!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:30

ga ergens anders klagen okay.. het is GOED gegaan!!!!! hij heeft niet gepaniekt hij is niet door de ruit heen gevlogen.. en onze rijstijl is gewoon goed. en hij staat nu met zijn 3,5 maand in een mooie wei met stalletje. bij een paard van 1.70.. oh wat zielig!!!

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:31

Ilindra schreef:
Het is een beproefde methode om te dreigen met de slacht, dan verkopen ze een stuk makkelijker, er zijn altijd wel "Peny's" die erin trappen.


ja hoor ik ben een echte penny!! ik heb een veulen gered van de slacht!! tuurlijk joh!! zo denk ik... ik ben gewoon blij met mijn veulen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:31

Idd zielig. Een veulen hoort met leeftijdsgenootjes en paarden met ongeveer dezelfde maat. Een trap van het paard tegen het hoofd van het veulen (of ergens anders tegenaan) en hij kan het niet meer navertellen...

Je suis Charlie.

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:32

ja idd ... naja dan had die net zo goed naar italie kunnen gaan he.. maar oh wat ben ik een dierenbeul...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:34

Koop er dan nog een tweede veulen bij, dan doe je pas echt goed werk...Lips are sealed

Als je op tijd bent kun je bij dezelfde boer nog een tweede paardje redden van de slacht.

Je suis Charlie.

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:34

Afbeelding

hier hard bewijs dat ik een dierenbeul ben!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers