Paard geruild voor een skippybal ;)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:37

ik laat me 2 x per jaar rechtzetten door een manueel therapeut (op eigen kosten Boos! ) , ik heb een heel erg scheef paard, dat volgens mijn lesgever vanzelf rechter wordt, dus ik zit ook snel scheef.

Ik merk het als ik zonder zadel rijd en eraf dreig te zakken, dan moet ik weer m'n rug recht laten zetten, maar zo'n bal lijkt me ook wel wat

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:40

Hahah grappig.
hopenlijk helpt het Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:43

Lijkt me ook wel eens wat! (weet iemand zo'n iemand in Gr/ Fr?)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:04

Hee dat is bij Mex op stal Haha!

Leuke foto's Ineke

prompter

Berichten: 11091
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:21

Bedankt Kim! Ik vraag je "live" wel eens naar de verdere details Lachen.

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:23

haha had gelezen bij plussies dat je erheen ging maar dit had ik er écht niet van verwacht!! Wel leuk hoor!!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:27

Grappig, las er laatst nog over, oefenen op het droge met zo'n therapeutische bal etc... in "wat beweegt de ruiter", vond ik een interessant boek trouwens. Maar ik denk dat het inderdaad veel meer waarde heeft als je het ook kunt voelen, zou het echt helpen om een betere zit te krijgen? Want mis je dan niet het stukje hoe moet ik het zeggen "gevoel" dat je op het paard hebt... Je zit bijvoorbeeld op die bal toch niet echt zoals op een paard?

En euh, kan iemand dat draven op trampoline eens een beetje uitleggen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:30

klopt dat je op de bal anders zit............. maar het gaat om de bewegingen die jij maakt op het moment dat je op een paard zit......... je moet er dus eens over nadenken, en das best lastig, bijvoorbeeld een rechter galop Haha! Haha! Haha! Haha!

Zelfde als met de trampoline......... als je "draaft" op de trampoline en je hebt muziekballen in je hand dan klingelen deze gelijktijdig...... en daaraan kan je al horen of je wel of niet in balans ben met je boven lijf, ongeacht wat het onderlijf doet..... tis best ingewikkeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:41

Leuk en handig, zou wel wat voor mij zijn! ben benieuwd hoe recht ik zelf ben

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:43

Bijvoorbeel om de beweging die je maakt om je paard in de rechter galop te laten aanspringen? En kunnen ze ook daadwerkelijk goed controleren of je echt de juiste beweging maakt op die bal? Eigenlijk kun je met deze methode je volledig hierop concentreren en dus (nog) bewuster worden van je eigen lichaam worden als ik het goed begrepen heb en als het inderdaad kan gecontroleerd worden of het juist is. Vind jij dit, als lesgever, echt een waardevolle toevoeging, zou je het mensen die bij je lesssen aanraden?

De trampoline begrijp ik nog niet helemaal, denk ik. Bedoel je dat, als je draaft (op trampoline) en je bovenlichaam in balans is ze beide gelijktijdig klingelen? En dus dat als er een onbalans is, ze afzonderlijk klingelen? En als er onbalans is, valt het wat mee al trampolinnend deze te herstellen? Denk je dat je hierdoor ook beter in balans zult blijven tijdens draven op paard?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:47

Ja ik denk zeker wel dat dit een goede aanvulling is op het echte rijden.

Ik knik bijvoorbeeld rechts in......... dat kan dus niet op de bal, ja het kan wel maar dan val je van de bal.

Onbalans valt op de trampoline best te herstellen........ maar dan moet je er wel over nadenken! en dat valt niet mee Haha! Haha! Haha!

Ik ben er dus ook vandaag achter gekomen dat mijn linker heup en schouder behoorlijk vast zitten Haha! Haha! Haha!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:54

Dank u voor de antwoorden Lachen Zou zo'n lesje wel een in het echt willen zien en niet alleen op foto's... Het ziet er in ieder geval leerzaam uit en bovendien gezellig Knipoog

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:11

Ziet er erg leerzaam uit, maar ik kan me voorstellen dat jullie ook veel lol hebben gehad.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:29

lachu zeg en is je houding nu beter???ik denk dat ik de hele tijd in een deuk moest liggen als ik dat moest doen zeg en dan ook nog de foto's plaatsen lef hoor heel cool

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 13:46

Ik heb ook wel gelachen hihi vooral op de trampoline Haha!
Mijn houding was aan het einde van de les wel beter ja, maar ik heb nog maar 1 les gehad. Je moet dit wel regelmatig gaan oefenen en doen wil het werkelijk beter worden, net als paardrijden Knipoog

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:37

Leuke foto's Haha! Lijkt me leuk en leerzaam om dat ook eens te doen Kim, kan je mij nu ook helpen terwijl ik op Gamble zit of moet ik dan ook eerst oefenen op een skippybal Tong uitsteken?

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:18

whahaha, wat een superleuke foto's!!!! Haha! Haha!

helaas heeft vlieg mijn skippybal lek gebeten, anders kon ik ook oefenen Haha!

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:18

@ promptertje waar kan je die grote ballen kopen en met wat voor pompje blaas je ze op ? lijkt me wel een leuk alternatief voor een bureaustoel inderdaad, alleen krijg je dan geen last van je rug ?

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 22:01

kivuli schreef:
@ promptertje waar kan je die grote ballen kopen en met wat voor pompje blaas je ze op ? lijkt me wel een leuk alternatief voor een bureaustoel inderdaad, alleen krijg je dan geen last van je rug ?

Lijkt mij juist niet, omdat je rechtop moet blijven zitten. Je kan niet onderuit gaan hangen, want dan val je van de bal af *LOL*

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:12

op de basisschool zitten veel ADHD-kindjes op zo'n bal, dan vallen ze minder vaak van hun stoeltjes af.....
zou ook wel iets voor mij zijn......

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:41

Ineke2 schreef:
Lijkt mij juist niet, omdat je rechtop moet blijven zitten. Je kan niet onderuit gaan hangen, want dan val je van de bal af *LOL*


Dat klopt idd. Zodra je niet meer rechtop zit heb je kans dat de bal onder je uit floept. Lachen

lena1992

Berichten: 199
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:45

Echt gaaf maar volgens mij ben je na de skippybal les wel heel erg moe. Maar het ziet er ook heel grappig uit.

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:03

Tessebes schreef:
Dat klopt idd. Zodra je niet meer rechtop zit heb je kans dat de bal onder je uit floept. Lachen

Ow, kleine extra verklaring - ik krijg wél last van mijn rug als ik wat langer goed rechtop zit ( scoliose ..), denk dat ik zo'n bal maar eens probeer ..wel goed voor je spieren en evenwicht enzo.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:11

Helemaal geweldige fotos zeg;)

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:15

hahaha !! ziet er grappig uit
leuk hoor Lachen