3e dag inrijden al een klein buitenritje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:54

Wat je aan hem ziet op de 2e foto is gewoon dat ie er onwijs vaag bij staat.
Voortaan pony even wat netter neerzetten meiden! Haha!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:07

wat gaat er te snel aan dan??? Als het paard het nog leuk vind kan je toch gebruik maken van zn leergierigheid, lijkt mij. Hij geeft zelf wel aan wat hij wel en niet kan. Galop dat lijkt me wel iets te snel, volgens mij kan je hem eerst goed in balans laten draven onder de man en dan pas galop proberen enz. Verder ziet het er goed uit, lekker ontspannen, en speelgewijs dingen leren kan geen kwaad hoor..

succer dr mee

p.s je zadel mag wel iets verder naar achter

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:17

Ik vind het niet echt ervaren werk. Inrijden meot soms wel is een maand duren ofzo!
Gewoon longere met zadel 1e dag.
Dan op leunen en als hij het accepteert dan opzitten! Jullie konden beter iemand erbij roepen met ervaring, want zo kan de pony geen plezier meer krijgen in het rijden.

Het is wel een leuke pony

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:21

Pony kan ten alle tijde plezier in het rijden verliezen.
Ze zijn gewoon leuk met die pony aan het rommelen, en daar is helemaal niks mis mee.
Deed ik vroeger ook.
Had een jaar op de manege gereden toen ik een pony inreed, en tadaa.. is helemaal goed met het beestje, rijdt nu (10 jaar later) een meisje van 11 L2 mee

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:31

Ik vind de pony persoonlijk nog te jong ogen om in te rijden. Ik had hem nog even laten staan op de wei.
Maar goed dat is niet aan hun om te beslissen.
Ik vind wel dat jullie te snel gaan...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:32

Griebels, waarschijnlijk rommelen ze nu met hem (vak.) en gaat ie daarna weer voor onbepaalde tjid de wei op.
Ik weet het niet, maar zie het gerust gebeuren

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:34

Ik vind hem in elk geval nog de bouw hebben van een twenter. Ik weet dat hij dat niet is, maar zo ziet hij er wel uit...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:35

Die rug op de standfoto ziet er niet lekker uit.

Voor de rest vind ik het een iel ding. Mag wat meer voer in. En reken maar dat je dan de nodige bokpartijen krijgt.

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 10:35

over het zadel: we zouden er wat anders voor moeten zoeken want hij zit op zn strakst en hij zit nog wat los (misschien andere singel)coentjuh is nu tot maandag op vakantie en tot die tijd vandaag en morgen longeer ik m gewoon en maandag ook en dan dinsdag als san er weer is kunnen we er wel weer ff op,

maar ad (de eigenaar) had aan ons gevraagd of wij dat wilden doen en hij hou ons ook wel in de gaten.

(volgens mij) is het de bedoeling dat hij in de lessen mee gaat lopen

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:53

Waar stond dat topic eigenlijk van die pony die op 1,5 jarige leeftijd werd ingereden...? Ben wel nieuwsgierig naar Schijnheilig

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:13

Ik vind em een btje magertjes, en kort ruggerig.
Zijn bouw klopt niet helemaal, niet alleen op de stand foto.
Ik zou als het mijn paardje was, even een chek bij de DA doen, gewoon just een chek om te kijken of hij er geen last van kan hebben of krijgen.
Verder gaan jullie helemaal niet te snel, dat verschild per paard.
Als dit goed gaat gaat het goed, gaat het niet goe dmerk je het vanzelf, en laat je hem lekker nog even op het land (ook ivm zijn twenter bouw)
En bokkers, doe mij nou eens een lol, hebben de dames op de foto een cap op, is er wel weer wat anders te zeiken, is nooit eens leuk een foto zetten op bokt Boos!

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:13

Hij ziet er inderdaad een beetje iel en `vreemd´ uit maar houd er wel rekening mee dat het diertje er waarschijnlijk 3 dagen geleden pas uit getrokken is (wei) en dus totaal geen spieren heeft kunnen opbouwen!!!!!

Jullie gaan vooral niet te snel! Als het paardje nou alles best is kun je toch lekker opbouwen? Waarom m een maand longeren en hangen als je ook de derde dag los kunt rijden?? De een is makkelijker dan de ander en als die eenmaal de balans en spieren heeft ontwikkeld komt de actie wel. weer maar niet banG! Vaak genoeg gezien.

Iig sluit in me aan bij MOHgirl. Laat die meiden lekker genieten. het blijft een paard en kan heus wel iets hebben hoor op deze leeftijd!!

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:15

Oh en die grasfoto... de grond is ongelijk volgens mij Vertekend beeld

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 15:27

Sharlon schreef:
Hij ziet er inderdaad een beetje iel en `vreemd´ uit maar houd er wel rekening mee dat het diertje er waarschijnlijk 3 dagen geleden pas uit getrokken is (wei) en dus totaal geen spieren heeft kunnen opbouwen!!!!!



hij was al een tijdje uit de wei (5 a 6 weken denk ik)maar toen was ie nog dunner dus hebben ze even gewacht. het is niet zo dat hij ondervoed is hoor maar volgens mij zal hij nooit dik worden.hij heeft ook een heel dun huidje enzow.

maar he eindelijk wel leuke reacties! sandra is nu op vakantie dus heeft hij een paar daagies vrij, (afentoe longeren)alleen gaan soms die jongere meisjes met hem bezig (ik heb er niets over te zeggen het is mijn paard niet)en dan zie ik gewoon dat het ze niet wil lukken enzow en heb ik eigenlijk liever dat t bij san en mij blijf anders raak ie helemaal in de war,maar san en ik gaan dinsdag vragen aan ad of we m mogen verzorgen een tijdje (doen we nu ookal maar niet officieel zeg maar)

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:31

jullie gaan wel erg snel. En longeren doe je niet met een slap longeerlijn. Je kan zo touwtje springen. Zo heb je helemaal geen contact met de pony

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:58

\Commentaar geven is allemaal zo makkelijk.
Foto's zijn moment opnames, onthou dat nou eens.
Idd, er is geen lol meer aan om nog foto's te plaatsen, aangezien iedereen het beter weet.
En tips geven is niet erg, maar de manier waarop zegt een hoop

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:38

miekelover schreef:
jullie gaan wel erg snel. En longeren doe je niet met een slap longeerlijn. Je kan zo touwtje springen. Zo heb je helemaal geen contact met de pony



Sorrie maar ik longeer het liefst wel met een slap longeerlijntje Haha! Haha! Haha!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:02

Wat een gezeur allemaal zeg.
Die meiden zijn lekker bezig met dat beessie wat later in de lessen loopt om andere meiden te laten leren rijden,die vast ook op deze manier weer paardjes in gaan rijden.
Ik zie er niks verkeerd aan oke galopperen zou ik nog even achterwegen laten maar de rest geen probleem.
Niet elk paard krijgt een jaar de tijd(zo als de mijne) hoor om alles rustig te leren.
Kan het me best wel voorstellen dat het allemaal iets sneller gaat dan bij ons.Een paard wat niet bereden op een manege staat kost te veel geld en als het dan op deze manier gedaan kan worden,ideaal toch?

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:02

waar gaat het toch naartoe, als deze meisjes nu gewoon leuk me die pony bezig zijn is dat toch fijn voor die pony? er zijn genoeg pony's die geen aandacht krijgen. ik zou zeggen ga zo door meisjes OK dan!

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 10:08

tnx!

Coentjuh

Berichten: 9847
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:03

Cassidy schreef:
Die rug op de standfoto ziet er niet lekker uit.

Voor de rest vind ik het een iel ding. Mag wat meer voer in. En reken maar dat je dan de nodige bokpartijen krijgt.


Zoals de manegebaas zei, Dancer zal niet veel dikker worden. Z'n moeder Donny, een Arabier was ook heel erg smal, echt niet normaal!

Meer voer zal denk ik ook niet helpen... Want dan wordt z'n buikje wat dikker, maar z'n rug blijft even smal...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:08

misschien een wormkuurtje geven... Schijnheilig
Dun is iets anders dan die ribben en rug.....ontwormen wil wel een helpen.
kenmerkend is juist ruggegraatje en bolle buik!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:09

Vind het fijn voor jullie dat hij het zo makkelijk oppakt.
maar juist bij dit soort paardjes gaat men vaak te snel...en uiteindelijk komt daar narigheid van...

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:13

MirZam schreef:
wauw dat gata goed zeg!! is wle be;angrijk dat ie het nu goed leert, want als ie gaat puberen en het dan nog niet eknt... wordt et lastiger..
leuk!!! veel plezier er nog mee!!


Ben ik het niet mee eens. Knipoog Onze paso peruano is nu 6, en haar zijn we pas dit voorjaar beginnen in te rijden / zadelmak te maken. Ze is al wat volwassener in haar hoofd, en heeft tot nu toe alles wat met rijden te maken heeft heel makkelijk geaccepteerd. Ik weet natuurlijk niet zeker of het komt doordat ze wat later pas is ingereden e.d., maar kan zeker een oorzaak zijn. Het is dus zeker geen garantie dat het beter is als je een paard met 3 beleerd, voor hij gaat puberen. Knipoog

Overigens, op advies van degene die hielp met zadelmak maken, is ze ook voornamelijk in het bos (met iemand ernaast, we gebruikten een soort van leren halster/kaptoom met teugels eraan, plus halstertouw) beleerd in het begin, zodat het voor haar eigenlijk net een 'gewone' boswandeling was maar dan met iemand erop, en ze had genoeg afleiding om eraan te kunnen wennen. Zij is dus vanaf dag 1 in het bos beleerd, ik volg de discussie hier niet zo maar het ligt er maar net aan hoe je te werk gaat. (alhoewel ik dat wat wij deden niet echt bosRIT zou noemen, maarja... Knipoog)

Verder... Nog veel plezier met het paardje! En succes natuurlijk.