rij foto´s en goed verlopen buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:11

héhé TOERISTEN Lachen

kwikkie
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:25

ja maar die is er niet Verward
op vakantie

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 10:32

Ann schreef:
Is dit Trixi, de verzorgpony van Lepeltje Verward

Ik moet zeggen dat Trixi bij Lepel beter loopt...

jah dat is trixi van lepeltje ,maar trix die wil in de bak bij mij alleen aan de teugel lopen .buiten wil ze het maar niet dan loopt ze met de hoofd hoog in de lucht !maar ik rij zolang op trix...... want lepeltje is op vakantie en dan is ze er maandag weer! en dan heb ik ramona en josje weer . ramona die kan buiten wel aan de teugel lopen maar in het begin vond ze het weer ffe wennen om weer onder het zadel te gaan want ze reed eerder altijd onder het zadel en voor de kar.... en later alleen maar aangespannen en nu ook weer onder het zadel ze loopt egt als een tuigpaard *LOL*

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 10:36

pony25 schreef:
Dan doe je toch iets niet goed
Je moet maar aan lepel vragen hoe het WEL moet Knipoog

Dus onderbenen naar achteren, goede schoenen, rechtop zitten en je gewicht gebruiken om te stoppen "zwaar maken".
Handen laag en teugels op maat

ik heb stroefe schoenen hoor die glijden niet weg je mag ne komen controleren.! en uhh ik krijg les en ik heb ook een les met trix genomen en les gever zei je doet het goed trix die kon ik goed aan de teugel laten lopen duzz

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:38

Aan de teugel lopen is niet goed hoor, alleen als je het op de GOEDE manier doet.. Het zegt niks over hoe jij rijdt.

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 10:40

duzz jullie wouden zegge dat ik niks kan Verward ik vind het heeel appart

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 10:41

ik rij goed hoor afen toe maak ik fouten dat doet iedereen toch .
ik zit nog steeds op lessen . iedere zaterdag en we zijn bezig met dressuur

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:44

leida schreef:
ik heb stroefe schoenen hoor die glijden niet weg je mag ne komen controleren.! en uhh ik krijg les en ik heb ook een les met trix genomen en les gever zei je doet het goed trix die kon ik goed aan de teugel laten lopen duzz


je doet net alsof het altijd goed is als het beestje maar aan de teugel loopt.. terwijl ontspanning veel belangrijker is. Je zegt het gewoon op een vreemde manier.

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:45

ik rijd ook vaak met gympen aan.. niks mis mee toch?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:47

Daar is wel iets mis mee, want dat kan gevaarlijk zijn. Waarom denk je dat je in maneges nooit met gympen mag rijden? Het is aangetoond dat het gevaarlijk is, omdat je met je voet in de beugel kan blijven hangen. En het is zo te zien voor jouw houding ook niet goed, ik denk dat je een stuk netter met laarzen zou zitten.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:55

Op de foto's ziet het er niet uit dat je kan rijden
Je zit helemaal verkeerd en dan zijn gympen gevaarlijk.
Zelf heb ik gisteren nog met gympen gereden maar dan met veiligheidsbeugels dan kan het dus wel anders is het niet verstandig ondanks de veiligheidsophanging die over het algemeen NIET veilig is.

Als je een pony zo met zijn hoofd de lucht in laat lopen na al die moeite die lepel heeft gehad om het goed en ontspanen te krijgen is dat niet goed voor de rug.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:56

Ik denk ook dat je vooral aan je eigen veiligheid en dat van Trix, en Josje moet denken. Dat betekend goede schoenen, helemaal als je je benen nog niet in de goede positie kan houden (zoals op deze foto's te zien is).
Verder is het heust niet erg dat Trix niet aan de teugel loopt, maar wat meer ontspanning zou wel fijn zijn. Dus niet in haar mond trekken en netjes met je zit rijden.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:56

leida schreef:
ik rij goed hoor afen toe maak ik fouten dat doet iedereen toch .
ik zit nog steeds op lessen . iedere zaterdag en we zijn bezig met dressuur


Ik rij 17 jaar en rij nogsteeds niet perfect maar ik denk dat jij nieteens in de buurt komt van redelijk.
Misschien handig om eens zitlessen te nemen, helpt echt heel erg als je een goede basis hebt

kwikkie
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:27

bedankt vooor jullie reacties ik heb veel geleerd dank je
aan iedereen de groetjes xxx kwikkie

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:47

oke dat is waar die commentaar moet ook wel ik zou voor taan laarzen aan doen en mijn houding zal ik aan werken ik kan niet helemaal recht op zit want mijn rug wervel groeit krom en trix rijd heel ontspannen in de bak maar buiten is ze egt een beetje nerveus denk ik . ga het er over hebben met de lessen zaterdag dan neem ik gewoon nog een les met trixi er bij !!!! ik hoop dat jullie nu teverden zijn

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:37

Buiten hoeft een pony niet aan de teugel te lopen. En als je erg in de mond zit te trekken worden ze daar erg nerveus van.
Lepel rijd met Trix endurance met alleen een halster en Trix is goed te houden dan. Ze hoeft dan ook niet in de krul.

Je zou kunnen proberen om de beugels wat korter te maken. Misschien dat dan je benen niet zo ver meer naar voren zitten.
Als je in de bak rijd zou je eens kunnen proberen om zonder beugels te rijden. Dan moet je wel rechtop zitten anders kukel je eraf. Niet gaan knijpen dan met je benen maar goed op je zitbeenknobbels blijven zitten.
Succes!!!

kwikkie
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:39

jorie heel erg bedankt ik sam ga het bij josje probeeren daar was ik nog niet op gekomen

kwikkie
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:40

en ik heb laarzen en die zal ik wel weer aandoen maar vond het te warm met dit weer ok Tong uitsteken
doeiii

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:56

Tja, het was idd wel warm. Dan is het niet zo leuk om laarzen en een cap op te hebben en een lange broek aan. Maar ja, als er iets zou gebeuren onderweg kun je een tijd helemaal niet meer rijden, of ben je misschien bang geworden en is de lol van paardrijden eraf. Dat zou jammer zijn natuurlijk.

Maar ik vind het leuk om te zien dat jullie niet boos worden over het commentaar maar dat jullie er wat mee willen gaan doen.
Dat is een goede instelling en bedenk maar dat zelfs Anky nog geholpen wordt in haar trainingen. Met paardrijden ben je nooit uitgeleerd. Maar als je je ogen en oren goed openzet, kom je een heel eind!!!

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 17:03

ik weet dat agnes dat doet met trix ik heb het zelf gezien ik doe dat ook weleens met josje maar dan alleen in de bak !! en trix die trek ik niet in de mond alleen neem ik de teugels wat in als ze moet stoppen bijvoorbeeld. in de bak rijd ze super ontspannen maar ik rij nu alleen op trix omdat agnes er niet is. en agnes rijd al meer dan 2 jaar op trix . duzz trix zal wel meer vertrouwen hebben in agnes . maar binnen een paar dagen kun je ook niet alles in 1 x goed doen op een pony wie niet aan je gewent is......toch???? of is dat niet zo???

kwikkie
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:03

haha heel erg bedankt daarvoor zetten we ze erop om aanwijzingen te geven:P

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 17:04

dat is waar wat je zegt Jorie . je bent niet helemaal perfect en ik neem morgen toch nog een x met trix een les ik vind dat gezellig met trix.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:48

Sorry Leida, maar ik ben er morgen weer en eigenlijk wil ik dan weer even met Trix aan de gang, als ik zo vrij mag zijn..
Als je het nodig vindt om peesbeschermers om te doen moet je ze even andersom doen trouwens..


Leuke foto's BTW, ziet er gezellig uit. Heeft Trix zich gedragen??

demi9
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:21

eeeeeeey
agnes alles goed
geinig van die pennymeiden
haha ik ben sam jah en leida heeft op trix gereden
doeiii

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:52

leida schreef:
ze loopt egt als een tuigpaard *LOL*


tuigpaard???? heb ik iets gemist?????