Fjord van de paardenmarkt (Utrecht)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 23:50

Hij is idd erg stevig, zeker als ik hem vergelijk met mijn eigen (luxe) Fjord Harry. Echt een kamerolifantje Haha!

Moest zelf wel een beetje wennen aan de naam, hoor...Enneh, wel Moby Dick hoor. Niet Moby-ik-maak-softe-muzak Tong uitsteken

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:29

Update:

De VA is deze week geweest & heeft bij Moby een chip gevonden!! Hij blijkt uit Belgie te komen en navraag door Torfi bij het Belgische stamboek leverde de volgende gegevens op:

Naam: CECE
Geboortedatum: 06-06-2001
Vader: Haugguten N-96-2601
Moeder: Loes L263
Moedersvader: Bjorgard B180

De fokker staat nog als eigenaar geregistreerd bij het stamboek, Torfi probeert nu met deze persoon in contact te komen. Hopelijk heeft deze het papier nog, en anders kan er een duplicaat worden aangevraagd bij het stamboek Lachen

Hij blijft trouwens wel Moby heten. Cece is nl. best suf... vind ik... Scheve mond

Extra leuk is dat Moby familie blijkt te zijn van onze andere nieuwe aanwinst Amstel (gekocht (via bokt) van Vosse). Die heeft nl. als vader Bjorgard. (Foto's van Amstel volgen nog!)

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:36

Wat een leukerd zeg! Maar idd wat aan de dikke kant Tong uitsteken Super dat hij ook nog eens gezond ik verklaard en er een chip bij hem is gevonden!!
Het is echt een leukerd Lachen

Sasjaatje

Berichten: 13
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:55

Ziet er leuk en lief uit. Veel plezier ermee he! Lachen

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:11

Jee wat een leuke fjord! Veel plezier ermee...

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:47

jessy schreef:
Update:

De VA is deze week geweest & heeft bij Moby een chip gevonden!! Hij blijkt uit Belgie te komen en navraag door Torfi bij het Belgische stamboek leverde de volgende gegevens op:

Naam: CECE
Geboortedatum: 06-06-2001
Vader: Haugguten N-96-2601
Moeder: Loes L263
Moedersvader: Bjorgard B180

De fokker staat nog als eigenaar geregistreerd bij het stamboek, Torfi probeert nu met deze persoon in contact te komen. Hopelijk heeft deze het papier nog, en anders kan er een duplicaat worden aangevraagd bij het stamboek Lachen

Hij blijft trouwens wel Moby heten. Cece is nl. best suf... vind ik... Scheve mond

Extra leuk is dat Moby familie blijkt te zijn van onze andere nieuwe aanwinst Amstel (gekocht (via bokt) van Vosse). Die heeft nl. als vader Bjorgard. (Foto's van Amstel volgen nog!)



haha cool ik wou net zeggen dat het familie van amstel was jah Tong uitsteken
Ik wacht op de fotos!!!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 23:13

Nou goed, hier alvast eentje van Amstel Lachen

Hier was hij net uit de trailer en staat hij in de paddock. Op de achtergrond kijken (vlnr) Bosi, Moby, en Torfi toe.

Afbeelding

Voor de rest van de foto's maak ik binnenkort een nieuw topic!

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:26

Ik ga er misschien maandag weer heen (paardenmarkt) om even te kijken gewoon,
ben er 1x geweest, en zag je paarden met ogen er half uit, en de slachtafdeling,
en een paard wat nog heel mooi met knotjes was gemaakt en mooi op ze ijzers, dat mensen
toch nog hun best deden zo dat die hopelijk een goed tehuis kreeg. Wel erg leuke Fjord!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:48

Torfi schreef:
Mijn doel is dat paard/ pony dan op te lappen, netjes te enten, bekappen ect en dan na een tijdje weer te verkopen (maak er geen winst op!). Dan ben ik blij en tevreden. Miskoop kan altijd, maar dan heb je het tenminste geprobeerd.


Is dat met deze fjord dan ook de bedoeling??

Aan een kant is het een nobel streven maar aan de andere kant schiet zo'n beest er weinig mee op natuurlijk. Heeft ie nog steeds geen vast adres en wie zegt dat ie niet weer de handel in verdwijnt??

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 16:55

ellenlouise schreef:
Is dat met deze fjord dan ook de bedoeling??

Aan een kant is het een nobel streven maar aan de andere kant schiet zo'n beest er weinig mee op natuurlijk. Heeft ie nog steeds geen vast adres en wie zegt dat ie niet weer de handel in verdwijnt??


Heb je helemaal gelijk in Lachen Dit is met Amstel dan ook niet de bedoeling!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:15

joehoe amstel Tong uitsteken hij lijkt veel groter daaro Tong uitsteken
hij kijkt echt zo van waar ben ik nu weer beland Tong uitsteken haha
kom snel een keertje kijken hoor ast kan..

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:30

Jessy, ik bedoelde eigenlijk Moby, blijft die ook?

En Amstel is echt een scheetje Knipoog

Torfi

Berichten: 298
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:59

Ik weet nog niet of ik Moby hou, voorlopig iig wel. Ik heb al eerder 2 hengstjes van de markt gered. Een staat er nu bij een meisje ook hier van bokt en de andere staat als gezelschap welsh bij mensen thuis voor hun kwpn-er. De adressen worden gecontroleerd en de afspraak is dat als hun ze niet meer willen ze weer bij mij terug komen (tegen betaling uiteraard!).
De paarden die ik weg doe gaan dus niet zo maar weg. Dus pennymeisjes hoeven echt niet te reaggeren. Ze gaan naar volwassen mensen die een paard/pony nemen voor het leven. En weten waar ze aan beginnen. Zal ik zo`n beestje redden van de slacht en dan in het diepe gooien? nee dat zeker niet. De kwpn-er die ik had heb ik weggegeven aan mijn bijrijdster, kon hem verkopen en er leuk geld voor vragen.. maar das niet mijn insteek. Dus voor de duidelijkheid, ik draai er verlies op en heb plezier van de gedachte dat het paard het goed heeft bij zijn nieuwe eigenaar. Maar Moby blijft nog lange tijd bij mij.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:51

Wat een leukerd zeg.

Ik vond dit trouwens wel een grappige zin:

Citaat:
Het aanbod was jammer genoeg erg mager.


Dit kan je op de markt letterlijk en figuurlijk nemen Haha!

Veel plezier met hem.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 23:36

Ik denk ik zeg het nog politiek correct Tong uitsteken

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 00:55

ellenlouise schreef:
Jessy, ik bedoelde eigenlijk Moby, blijft die ook?

En Amstel is echt een scheetje Knipoog


Ik zat al te denken Verward

Volgens mij las ik je een beetje verkeerd: ik bedoelde dat ik het ermee eens ben dat je er idd niet veel mee opschiet om een paard eerst te "redden" en het dan vervolgens gewoon weer de handel in te sturen. Dat is dan ook absoluut niet Torfi's bedoeling en dat zal dus met Moby ook niet gebeuren. Gelukkig heeft ze het zelf al heel goed uitgelegd OK dan!

(eerst goed lezen, dan pas reageren heet dat...sorry Bloos! Haha! )

Amstel vinden wij ook een lekker ding, ja Cool