Laatste dat, en dan mag ik 4 weken...... (foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Laatste dat, en dan mag ik 4 weken...... (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 11:34

Verbouwen Boos!

Ff in het kort het verhaaltje:
we zijn op dit moment dus al bijna 1.5 jaar aan het verbouwen zonder dat we nog in ons huis kunnen wonen. Het is een eengezinswoning (met dubbele garage, dat wel) dat uitgewoond is door mensen die er in 8 jaar nooit wat aan gedaan hebben...
Alle kozijnen zijn vervangen (tot en met de voordeur), alle leiding eruit getrokken en opnieuw gelegd, electra vernieuw (alles dus ook meterkast), dak eraf, opnieuw geplaat en nieuwe dakpannen etc. Trappen beiden vernieuwd, alle wanden binnen eruit, stalen balk erin
En zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Helaas heb ik geen foto op m'n computer van de oude situatie, maar wel van de oude aanbouw en dat geeft wel een aardige impressie hoe het eruit heeft gezien...

de oude aanbouw:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe situatie (en nog in de steigers, gevel moest namelijk ook gedeeltelijk opnieuw gemetseld worden en helemaal gestraald en gevoegd)

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar foto's van de huidige situatie:

Afbeelding

Afbeelding

En de keuken:

Afbeelding

Afbeelding

Nou, dat was het wel. We gaan nu 4 weken binnen stampen zodat we er eind van de zomer in kunnen.

Ben inmiddels volleerd bouwvakster en stucadoor (cursus van m'n vriend gehad) Haha!
Mocht het nou ooit niet goed gaan, dan ken ik zelf m'n schilderijtjes ophangen Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 11:35

sorry, moet natuurlijk laatste Dag wezen....

Ben duidelijk toe aan vakantie Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:56

Malibu ik weet er ook alles van, maar je ziet al aardig resultaat en als jullie paleisje straks af is is het alle bloed zweet en tranen waard geweest!
Succes met de verbouwing!

(en niet mijn voorbeeld volgen: vier maanden na de verbouwing uit elkaar gaan en verhuizen Boos! )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:58

Tjee... nou heel veel succes, ik hoop dat je een hoop gedaan krijgt in die 4 weken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:01

Pfff, was al bang dat ik foto's te zien zou krijgen van een vakantieland Haha!

Veel succes met het verbouwen Knipoog

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 12:02

Thanks, zullen we hard nodig hebben

Het is idd wel leuk om alles in je eigen smaak/stijl te kunnen doen (maar je moet er wel wat voor over hebben)

Citaat:
(en niet mijn voorbeeld volgen: vier maanden na de verbouwing uit elkaar gaan en verhuizen )


Bloos! nou, ik hoop het niet hoor...
(we houden het nu al 1,5 jaar vol bij mijn ouders dus denk dat het er alleen maar beter op wordt als we een beetje privacy hebben Tong uitsteken maar je weet maar nooit, misschien kan ik beter in het begin plastic service kopen zonde als we straks alles stuk gooien met een fikse ruzie over het verdelen van de taken Knipoog )

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:18

Wat een zooitje eerst en een plaatje nu al!!
Goed hoor!

Ik ben heel blij dat we niks aan ons huisje hoeven te doen Haha!
Alleen de wc hoeven we te verbouwen en meer niet! Heerlijk..

Succes he!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:42

Wij hebben ook ongeveer zo'n project gekocht.

We zijn nu sinds 1-6 bezig en hebben een hoop gesloopt en hergebouwd.
Maar nooit weer voor mij

2 Schoorstenen eraf, keuken afgebroken, achtergevel gesloopt en uitgebouwd, alle plafonds eruit en op nieuw erin, de vloeren kaal, nieuwe electra, nieuwe badkamer, alle rookkanalen eruit gesloopt en alle muren berapen, stuken, nieuwe riolering etc................................ ben het nu ook een beetje zat

Maar mooi word het wel dan, je hebt daarna echt eer van je werk

Succes nog even Bloos

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:52

Hoi,
Het ziet er wel een stuk beter uit

Wij hebben ook zo'n renovatie achter de rug en zijn na 3 jaar nog steeds niet helemaal klaar , wij dachten namelijk , als we er eenmaal in wonen dan kunnen we de kleine klusjes wel tussendoor doen, maar de zin om de trap en de bijkeuken nog te doen is al 2 jaar zoek Bloos .
Volgend voorjaar is eerst de tuin aan de beurt, was namelijk een moesttuin en wij hebben er niets aangedaan, alleen een beetje onkruid wieden ( lees kapot spuiten Haha! ). Omdat we een stukje erbij wilde kopen, wat we dit voorjaar hebben gedaan, en de tekening van de tuin ligt er al, we moeten alleen nog even een x aantal bouwvergunningen aanvragen, maar ja, de gemeente werkt niet zo hard .Dit was voor ons 1 x maar nooit meer.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:55

Mijn moeder en haar vriend zijn ook al zeker anderhalf tot 2 jaar bezig met verbouwen. Idd van een bouwval opbouwen naar een bewoonbaar huis. Na ongeveer een half jaar zijn ze erin gaan wonen, zodat ze nu 's avonds na het werk ook nog klusjes kunnen doen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:02

Ha ha doet denken aan die series van Frans Bromet over verbouwen, als je die gezien had bedacht je je nog wel een paar keer en overwoog je of je eigenlijk niet tevreden was met de huidige situatie Knipoog .
Mijn mega verbouwing is drie jaar geleden, daarvoor telkens gedeeltes.
Nu moet het dak aan de oostkant + slaapkamer.
Het is dat je weet dat het veel beter wordt en dat sommige dingen noodzakelijk zijn, anders.......

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:07

Citaat:
Omdat we een stukje erbij wilde kopen, wat we dit voorjaar hebben gedaan, en de tekening van de tuin ligt er al, we moeten alleen nog even een x aantal bouwvergunningen aanvragen, maar ja, de gemeente werkt niet zo hard .


Dit probleem hebben wij dus ook gehad, we hebben een bouwstop gehad voor de keuken. We hadden de aanbouw neergehaald en opnieuw geplaatst op de oude fundering en een stalen balk ingebracht. Dat mocht dus niet Verward Hoop gezeur en gedoe, en ze zijn ook niet duidelijk wat ze nou van je verwachten...

Citaat:
maar de zin om de trap en de bijkeuken nog te doen is al 2 jaar zoek .


Wij hebben meteen maar 2 nieuwe trappen en een nieuwe aanbouw neergezet (aanbouw moest wel), maar anders ben ik bang dat wij dat ook zouden laten liggen hoor Haha!

@Tessebes: Wij gaan het nu woonklaar maken, en als de badkamer, slaapkamer en woonkamer bewoonbaar zijn gaan we er ook in. De andere kleine klusjes komen dan wel als we er in wonen.... Heb nu echt behoefte aan een beetje privacy na 1.5 met z'n tweeen bij mijn ouders thuis....

@Marrie: *kijkt heel erg jaloers* Haha!
Lekker hoor, wees blij. Het begin is echt leuk, en als er weer iets gebeurt is ben je ook wel blij. Maar sommige moment zie je het echt niet meer zitten met zo'n verbouwing.

En een geld dat het kost, das gewoon echt niet meer normaal. Loop je de praxis uit met een tasje met spullen, dan ben je zo weer 200 euro lichter Verward

[/quote]

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:45

so heb ik ff respect voor je!!!
ik ben nu sinds 8 dagen aan t verhuizen en beetje dingen aan t veranderen(vloer leggen etc) en ben nu al helemaal knettergek ervan geworden!

maar wat is het supermooi geworden bij jullie zeg! echt een groot verschil OK dan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:58

Ik verplaats dit topic naar ITP.
Het bevat namelijk verschillende foto's. Knipoog

Rianne13
Berichten: 42
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:56

hey ikke hoop voor jullie dat het gaat luken binnen die 4 weeken

venny versace


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers