Bram weer aan de wandel, en m'n nieuwe zadel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Bram weer aan de wandel, en m'n nieuwe zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 21:13

Sinds een week is bram weer thuis en zijn we weer langzaam aan begonnen met kleine stukjes stappen en draf. Vandaag zijn we wat langer weggeweest (half uurtje) om m'n nieuwe zadel uit te proberen. Wel eventjes wennen, de zit is heel anders dan m'n ainsley en ik heb nu beweegbare beugels (eindelijk) voor m'n benen. De slof zit eraan als rem en ik gebruik hem dus niet om hem in de krul te sjorren, want daar zijn we helemaal niet (meer) mee bezig. Hij is buiten nogal heet en dan zit ik veiliger met slofje.

Opzadelen
Afbeelding

Net onderweg, alles nog even controleren!
Afbeelding

Ik zit echt beroerd, lijk echt groot en dik op hem Scheve mond , maarja, hij staat zo lief erop..
Afbeelding

Onderweg!
Afbeelding

Afgestegen, samen op de foto... hij kijkt zo lief Lovers
Afbeelding

Om het af te leren, nog een keer m'n zadel

Afbeelding

(uitleg achter het zadel: na lange tijd werkeloos, heb ik dit zadel van m'n eerste gespaarde geld gekocht... dus extra blij dat ik weer zulke aankopen kan doen )

Bram begint gelukkig weer bij te trekken, na de wei kwam ie als een gratenpakhuisje terug, nu na een weekje is ie gelukkig alweer wat voller...
Het schatje Ach gut

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:21

wauw mooi zedel hoor!! zal ook wle lekker zitten!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:22

leuk hoor.......welk zadelmerk is dat?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:25

Appart zo die beugelriemen..
Is daar ook nog een bepaalde functie aan verbonden?
Of zie je dat tegenwoordig vaker?
Ik ben niet zo into zadels Bloos

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:38

moooi zadel!!]
leuk beestje leuke dat blauw

<3

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 21:52

Die beugelriemen horen eigenlijk helemaal onder het zadel, ook dat uitstekende lipje, maar dan zat er zo'n dikke bobbel. Ik moet nog even andere beugelriemen halen, van die enkele, zodat er niet zo'n dikke prop onder zit..

Het zadel is een broertje van de passier grand gilbert. Ziet er exact hetzelfde uit, zit bijna hetzelfde (alleen vind ik die van mij zachter) en dit merk is iets goedkoper. Echt een superfijn zadel, super kwaliteit OK dan!
Laat ik nu vergeten zijn hoe dat merk nou heet Bloos! , ik zal het ff navragen Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:27

Mooi sjabrakje!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:29

Je kunt de gesp ook naar beneden dragen dmv de o-zo-handige beugelriemhoesjes!! Weg knobbel, scheelt geld! Mooi zadel btw!!

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:32

Wat voor merk is het zadel dan precies?
Ik vind het een erg mooi zadel, wat ook erg mooi lijkt te liggen op de rug van Bram!

Ik vind het trouwens erg zonde dat je je moet verontschuldigen wegens het omhebben van een slof. Dit is niet tegen jou bedoeld, maar in het algemeen. Ik heb buiten ook een slof om bij Fedde, voor de veiligheid. Want wat heb ik, en heeft hij, eraan om over het asfalt te klepperen en zijn benen te beschadigen?

Don't dream your life, live your dreams!

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:38

ja, ben ut helemaal met gabyfedde eens... als hier sommige bokkers een slof zien, schieten ze uit hun dak!
Maar meis, je hebt een leuk beesie met een prachtig zadel!!

Normal is an illusion. What is normal for the spider is chaos for the fly.
Morticia Addams

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:52

Maar heeft dat nog een bepaalde functie? dat de beugelriemen eronder ipv erboven zitten?
Ik vind het namelijk mooi uitzien,
maar ook duur Tong uitsteken
Ben benieuwd wat de beredenering hierachter is?

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:59

Joets schreef:
Maar heeft dat nog een bepaalde functie? dat de beugelriemen eronder ipv erboven zitten?
Ik vind het namelijk mooi uitzien,
maar ook duur Tong uitsteken
Ben benieuwd wat de beredenering hierachter is?


Je kan je benen daardoor veel stiller houden. En je hebt geen beugelriem waar je bovenop zit.

Don't dream your life, live your dreams!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:54

#Ymke# schreef:
Het zadel is een broertje van de passier grand gilbert. Ziet er exact hetzelfde uit, zit bijna hetzelfde (alleen vind ik die van mij zachter) en dit merk is iets goedkoper. Echt een superfijn zadel, super kwaliteit OK dan!
Laat ik nu vergeten zijn hoe dat merk nou heet Bloos! , ik zal het ff navragen Haha!

Is het een Knightrider?
Hij ziet er lekker blij uit op de foto's Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:37

Mooi zadel hoor!! OK dan!

Ik heb mijn beugelriemen ook altijd op deze manier zitten, alleen wel met de gespen naar beneden. Mischien is dat voor jou ook een idee?

Leuk paard trouwens!! Lekker wit Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 10:02

De beugelriemen zitten eronder omdat ik het mooier vind. Als ze boven het zweetblad zitten slijt het zadel sneller.

Preddy: Ik heb het geprobeerd met die beugelriemhoesjes, maar dan heb ik nog een bobbel bovenaan zitten en ik moet een heel eind van m'n beugelriemen afhalen. Vandaar dat ik nu toch maar enkele heb besteld Haha!

Gabbyfredde: Tja, ik weet hoe sommige reageren op slofteugels. Ondanks dat een peuter kan zien dan dit paard niet met de slof in de krul getrokken word zet ik het er toch maar bij. Je weet maar nooit.
Ik heb nog geen mailtje terug gehad van de vrouw waarvan ik het zadel heb gekocht, dus het merk moet je nog ff op wachten. Het was iets engels, maar dat soort dingen vergeet ik altijd Bloos
Ik heb het zadel eigenlijk op de gok gekocht. Ik zag het op internet en was er meteen verliefd op. Ze hebben het opgestuurd en het past echt super op bram. !!

Sorane: Dat wit is schijn, wat was hij vies, maar hij lijkt op foto's altijd schoner *LOL*

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:05

Ik vind Bram er niet zo heel slecht uitzien hoor. Dat gratenpakhuis valt toch wel mee. Mooi zadel, tenminste het oogt mooi, hoe het verder voelt weet ik natuurlijk niet. Maar je staat er weer netjes op moet ik zeggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Flew, Sastaic, sterregoud en 80 bezoekers